Na lange tijd radiostilte moet ik me hier maar weer eens melden. Onlangs een prima inruildeal kunnen maken op onze gifgroene Panda uit 2004, met inmiddels een kleine 140.000, vrijwel onbezorgde kilometertjes op de tellert. Enige hardnekkige probleem wat we er mee hebben gehad is een verlichtingsstekker, die ongeveer éénmaal per jaar werd gebraden. Gelukkig geen problemen gehad met de ECU, dat schijnt ook nog wel eens te willen gebeuren na zo'n bbq-sessie.
Exit: Panda
Naast onze trouwe ASX staat er nu een nero 500 1.2 op de oprit. Uit 2014, nét geen 30.000 km gereden. Ondanks dat het onderhuids vrijwel identieke autootjes zijn rijdt de 500 echt een stukje strakker. Zeker, het ding is minder praktisch, maar smoelt wel een stukje leuker. Bij aflevering heeft de 500 uiteraard een 'professionele' poetsbeurt gehad. Ik moet zeggen dat dat veel beter is gebeurt dan destijds bij de ASX, maar je kunt bij een lopende band-bedrijf nu eenmaal geen uitgebreide detail verwachten (denk ik). Dus in de komende tijd de handen maar eens stevig uit de mouwen. Vandaag een start gemaakt met het interieur, wat in prima staat is. Voor- en na plaatjes van het stuur hebben weinig zin, er zat slechts weinig troep op.
Stuurtje, na behandeling met Mothers Leather Wash en Leather Cream
Het interieur van zo'n redelijk goedkoop autootje is natuurlijk niet van het niveau van de gemiddelde Audi, BMW, Bentley enz... Veel plastic dus. Maar een likje colli (845) doet wonderen.
Nee, de portiergrepen zitten niet op het dashboard
De rest van het interieur is voor de volgende week, maar wel vandaag de chromen delen aan de buitenkant ook nog even meegenomen.
De uitlaat verdiende een behandeling met Mothers Polish, knapt zo'n ding toch behoorlijk van op. Helaas heb ik wel gezien dat de einddemper nog in uitermate goede conditie is, als die aan vervanging toe is zal dat een wat sportiever ogend en klinkend exemplaar mogen worden.
Wordt vervolgd !
Exit: Panda
Naast onze trouwe ASX staat er nu een nero 500 1.2 op de oprit. Uit 2014, nét geen 30.000 km gereden. Ondanks dat het onderhuids vrijwel identieke autootjes zijn rijdt de 500 echt een stukje strakker. Zeker, het ding is minder praktisch, maar smoelt wel een stukje leuker. Bij aflevering heeft de 500 uiteraard een 'professionele' poetsbeurt gehad. Ik moet zeggen dat dat veel beter is gebeurt dan destijds bij de ASX, maar je kunt bij een lopende band-bedrijf nu eenmaal geen uitgebreide detail verwachten (denk ik). Dus in de komende tijd de handen maar eens stevig uit de mouwen. Vandaag een start gemaakt met het interieur, wat in prima staat is. Voor- en na plaatjes van het stuur hebben weinig zin, er zat slechts weinig troep op.
Stuurtje, na behandeling met Mothers Leather Wash en Leather Cream
Het interieur van zo'n redelijk goedkoop autootje is natuurlijk niet van het niveau van de gemiddelde Audi, BMW, Bentley enz... Veel plastic dus. Maar een likje colli (845) doet wonderen.
Nee, de portiergrepen zitten niet op het dashboard
De rest van het interieur is voor de volgende week, maar wel vandaag de chromen delen aan de buitenkant ook nog even meegenomen.
De uitlaat verdiende een behandeling met Mothers Polish, knapt zo'n ding toch behoorlijk van op. Helaas heb ik wel gezien dat de einddemper nog in uitermate goede conditie is, als die aan vervanging toe is zal dat een wat sportiever ogend en klinkend exemplaar mogen worden.
Wordt vervolgd !