• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fiatje 500

goosman

Detailing chief
30 aug 2010
140
85
Na lange tijd radiostilte moet ik me hier maar weer eens melden. Onlangs een prima inruildeal kunnen maken op onze gifgroene Panda uit 2004, met inmiddels een kleine 140.000, vrijwel onbezorgde kilometertjes op de tellert. Enige hardnekkige probleem wat we er mee hebben gehad is een verlichtingsstekker, die ongeveer éénmaal per jaar werd gebraden. Gelukkig geen problemen gehad met de ECU, dat schijnt ook nog wel eens te willen gebeuren na zo'n bbq-sessie.

Panda.jpg

Exit: Panda

Naast onze trouwe ASX staat er nu een nero 500 1.2 op de oprit. Uit 2014, nét geen 30.000 km gereden. Ondanks dat het onderhuids vrijwel identieke autootjes zijn rijdt de 500 echt een stukje strakker. Zeker, het ding is minder praktisch, maar smoelt wel een stukje leuker. Bij aflevering heeft de 500 uiteraard een 'professionele' poetsbeurt gehad. Ik moet zeggen dat dat veel beter is gebeurt dan destijds bij de ASX, maar je kunt bij een lopende band-bedrijf nu eenmaal geen uitgebreide detail verwachten (denk ik). Dus in de komende tijd de handen maar eens stevig uit de mouwen. Vandaag een start gemaakt met het interieur, wat in prima staat is. Voor- en na plaatjes van het stuur hebben weinig zin, er zat slechts weinig troep op.

500bna.jpg

Stuurtje, na behandeling met Mothers Leather Wash en Leather Cream

500busedproducts.jpg


Het interieur van zo'n redelijk goedkoop autootje is natuurlijk niet van het niveau van de gemiddelde Audi, BMW, Bentley enz... Veel plastic dus. Maar een likje colli (845) doet wonderen.

500c colli.jpg

Nee, de portiergrepen zitten niet op het dashboard

De rest van het interieur is voor de volgende week, maar wel vandaag de chromen delen aan de buitenkant ook nog even meegenomen.

500a.jpg


De uitlaat verdiende een behandeling met Mothers Polish, knapt zo'n ding toch behoorlijk van op. Helaas heb ik wel gezien dat de einddemper nog in uitermate goede conditie is, als die aan vervanging toe is zal dat een wat sportiever ogend en klinkend exemplaar mogen worden.

500dusedproducts.jpg


Wordt vervolgd !
 

Bijlagen

  • 500bvoor.jpg
    500bvoor.jpg
    256,3 KB · Weergaven: 0
  • 1598618998693.jpeg
    1598618998693.jpeg
    145,9 KB · Weergaven: 0
Het is f*#@cking lastig om even wat poetstijd te claimen als de kids en moeder de vrouw zo veel rondkachelen met het 500-tje.
Anyway, vandaag weer even wat kunnen doen:
RainClear op het glaswerk, en alle lakwerk in sponningen, portieren, drempels van de portieren, achterklep, motorkap in de Collinite 845 gezet. Ik zal toch echt eens een DAP-je aan moeten schaffen. Als je zo dicht met je neus op het lakwerk zit zie je een heleboel zaken die je niet bevallen....


20200912_151534.jpg

RainClear op het glaswerk, in tegenstelling tot wat de fles doet vermoeden niet geheel nieuw...

20200912_151513.jpg


Portiersponning rechts vóór


20200912_152350.jpg


Portiersponning rechts, na