• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fiat Ducato

Typhoon

Detailing rookie
6 jun 2008
310
0
Vandaag heb ik de laatste hand gelegd aan de Fiat Ducato van mijn vriendin. Voor wie geïnteresseerd is in de geschiedenis van dit project: zie hier voor het verhaal en tussentijdse foto's. Sinds de laatste post ben ik nog een aantal middagen bezig geweest om de buitenkant af te ronden. De binnenkant wordt ook nog een hele klus :confused:

Het was tevens mijn eerste ervaring met machinaal detailen en ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik er aan begonnen ben: het was een mooie manier om te oefenen met de excenter en de verschillende producten en ik ben redelijk tevreden met het eindresultaat: De oxidatie op de lak is geheel verdwenen, evenals de lichtere krassen. Alleen de zwaardere krassen (zoals de krassen die ontstaan zijn bij het verwijderen van de belettering) zijn nog (zij het in mindere mate dan voorheen) zichtbaar. Er is dus nog ruimte voor verbetering: Ik denk dat ongeveer 75% van de krassen weg is.
Ondertussen heb ik de beschikking over SSR3 en een aantal fatsoenlijke pads (van Lake Country) dus ik hoop op een mooie nazomer, zodat ik ook de laatste krassen te lijf kan gaan. :-b

Behalve de producten zoals beschreven in de post in "Projecten" heb ik voor de afwerking gebruik gemaakt van:
2 lagen Meguiars Color X: ik had nog een fles staan en het was een mooie gelegenheid om die nu eindelijk eens te gebruiken waarvoor deze het meest geschikt is: Uni-lak.
Poorboys Trim Restorer: wat een fantastisch product en wat een heerlijke geur :heart_eyes:



Hartelijk dank voor het lezen.

Typhoon
 
Goede genade man.....

Die vriendin van je zal je wel heel erg dankbaar zijn.......minimaal één hele nacht :D :D

Maar alle gekheid op een stokje, fantastisch resultaat zeg.
Hoe meer van dit soort resultaten ik zie met machinaal detailen, hoe meer het gaat kriebelen.
Maar ik wacht toch nog even af....

Nogmaals, gefeli met dit resultaat, ziet er zeer goed uit.. :)^ :)^
 
Wat is die prachtig opgeknapt! Complimenten! Lat deze bus een vorobeeld zijn voro alle andere witte bestelbussen in Nederland ..... :party:
 
Niet normaal! Wat is dat ding opgeknapt zeg! 8-())

HULDE!!! :party:

Heb je dit met een excenter gedaan of met een rotary? (Of staat het ergens en moet ik ff goed lezen... ;) )
 
Hartelijk dank voor de leuke reacties. De bus is er zeker enorm van verbeterd. Als het nog lukt voor dat het weer te slecht wordt, wil ik met de SSR3 proberen om ook de laatste krassen te verwijderen. Want die vallen, nu de lak weer blinkt, ineens veel meer op.

@EHA: rofl
@Rick: dit is met een excenter gedaan. Het was de eerste machinale detailklus, dus aan een rotary waag ik me voorlopig nog niet.:grinning: