Hey GlimKezen & GlansPoppen! 
Wees gewaarschuwd - Laaaaaaang verhaal
Vandaag een start gemaakt aan het exterieur van een Fiat Scudo. Hiervoor had ik al een lading de-ironizer in huis gehaald omdat de vliegroest-club blijkbaar een bedrijfsfeestje heeft gehad waarbij 90% van het personeel na afloop lamlazerus was blijven hangen.
De auto was op zich redelijk netjes afgeleverd, maar het geluk is dat het een lichte kleur lak betreft. De lak was sowieso gepolijst vóór de aflevering omdat er verdacht weinig swirls te zien waren, maar ook omdat er wax-resten op het kunststof en rubbers zaten, er hologrammen opdoken en er duidelijk stukken lak vergeten waren.
Zoals ik in een ander topic (10-03-2018) al liet zien, zat er enorm veel vliegroest op de auto. Niet alleen kleine deeltjes c.q. spikkels, maar veel van deze waren flinke deeltjes en overduidelijk al een tijdje aan het roesten. Opvallend was dat de bestuurderszijde (deur/zijpaneel achter) het hardste getroffen waren en deze behandelde ik toen met Valet Pro - Dragon's Breath. Een greep uit de foto's;
(De kleinere ''spikkels'' zie je op de foto's nog niet eens goed. De lak was letterlijk bezaaid hiermee! Wél zie je de roestplekken duidelijk)
-
-
-
-
(Dragon's Breath had uiteindelijk 3-4 hits nodig om geen reactie meer te zien. Het verbruik lag op ongeveer 400ml voor één paneel)
-
-
-
-
-
-
Ik kende de Dragon's Breath nog niet. Het product viel mij niet tegen, maar mijn gebruikelijke Non-Ferro/Ferrous Dueller hebben nog steeds mijn voorkeur. De voornaamste reden is dat deze twee sneller/beter werken en er dus minder hits nodig zijn. Daarbij wilde ik de Dragon's Breath ''her-activeren'', maar dit gaf niet veel schuim zoals de anderen en met name had het vrijwel geen werking meer na het borstelen/wrijven met een natte kwast/mitt.
Gisteren een flinke bestelling gedaan bij Carclean. Voordat ik de verzendoptie koos heb ik eerst even een kameraad gebeld die bij PostNL werkt met de vraag of ik de rompslomp wat betreft de bezorgroute waar ik in zit al opgelost was. Dit was zeker niet het geval en dus koos ik er voor om de bestelling te laten bezorgen op de route van m'n kameraad.
Ik kreeg in de ochtend een WhatsApp-fotootje van mijn pakket die bij hem in de bus lag, dus ik wist zeker dat het bezorgd ging worden.
(Meerdere malen dure bestellingen die voor de deur achtergelaten waren en bestellingen die ''verdwenen'' zoals de laatste Mysterbox van €200,- wat Carclean dan weer kon vergoeden. :S
Carclean.com - Wederom bedankt voor de snelle en betrouwbare service! @Tim / @Laurette
Eerst maar eens pre-washen met TFR - 1:20 in mijn nieuwe Kwazar - Venus Alka Line Foamer 2000.
Deze wordt geleverd met 3 verschillende foamers; zwart (dik foam), blauw (medium foam) en wit (waterig foam) De TFR is natuurlijk geen foamshampoo en als ik foam wil, dan wil ik geen medium of waterig foam, dus; Zwarte nozzle erop!
Pompen tot dat 'ie afblaast en...
OK, spitter spetter spater, da's best geinig voor een prewash.
Effe ouwehoeren en de juiste afstand/snelheid zien te vinden en dan blijft het best lang plakken en werken. Ja, je moet redelijk vaak pompen, maar het is goed te doen!
-
-
-
De Ferrous Dueller, waarvan ik vandaag meer dan 2 liter heb verbruikt, liet zien dat er ná het her-activeren veel schuim ontstond en er opnieuw een reactie te zien was.
Ik dacht dat de bestuurderszijde de meest bevuilde zijde was, omdat hier al veel roest op te zien was, maar daar vergiste ik mij enorm in. Op de andere panelen, en zeker het glas, waren er enorm veel harde spikkels te vinden. (Minder roest) In de meeste gevallen was een derde hit nodig om het op het oog te verminderen, maar de de-ironizer raakte zo wel erg snel op en dus heb ik het bij 3 hits per paneel gelaten.
Een greep uit de foto's;
-
-
-
-
-
-
Wat kostte dit veel tijd en product!
Wees gewaarschuwd - Laaaaaaang verhaal
Vandaag een start gemaakt aan het exterieur van een Fiat Scudo. Hiervoor had ik al een lading de-ironizer in huis gehaald omdat de vliegroest-club blijkbaar een bedrijfsfeestje heeft gehad waarbij 90% van het personeel na afloop lamlazerus was blijven hangen.
De auto was op zich redelijk netjes afgeleverd, maar het geluk is dat het een lichte kleur lak betreft. De lak was sowieso gepolijst vóór de aflevering omdat er verdacht weinig swirls te zien waren, maar ook omdat er wax-resten op het kunststof en rubbers zaten, er hologrammen opdoken en er duidelijk stukken lak vergeten waren.
Zoals ik in een ander topic (10-03-2018) al liet zien, zat er enorm veel vliegroest op de auto. Niet alleen kleine deeltjes c.q. spikkels, maar veel van deze waren flinke deeltjes en overduidelijk al een tijdje aan het roesten. Opvallend was dat de bestuurderszijde (deur/zijpaneel achter) het hardste getroffen waren en deze behandelde ik toen met Valet Pro - Dragon's Breath. Een greep uit de foto's;
(De kleinere ''spikkels'' zie je op de foto's nog niet eens goed. De lak was letterlijk bezaaid hiermee! Wél zie je de roestplekken duidelijk)





(Dragon's Breath had uiteindelijk 3-4 hits nodig om geen reactie meer te zien. Het verbruik lag op ongeveer 400ml voor één paneel)







Ik kende de Dragon's Breath nog niet. Het product viel mij niet tegen, maar mijn gebruikelijke Non-Ferro/Ferrous Dueller hebben nog steeds mijn voorkeur. De voornaamste reden is dat deze twee sneller/beter werken en er dus minder hits nodig zijn. Daarbij wilde ik de Dragon's Breath ''her-activeren'', maar dit gaf niet veel schuim zoals de anderen en met name had het vrijwel geen werking meer na het borstelen/wrijven met een natte kwast/mitt.
Gisteren een flinke bestelling gedaan bij Carclean. Voordat ik de verzendoptie koos heb ik eerst even een kameraad gebeld die bij PostNL werkt met de vraag of ik de rompslomp wat betreft de bezorgroute waar ik in zit al opgelost was. Dit was zeker niet het geval en dus koos ik er voor om de bestelling te laten bezorgen op de route van m'n kameraad.
(Meerdere malen dure bestellingen die voor de deur achtergelaten waren en bestellingen die ''verdwenen'' zoals de laatste Mysterbox van €200,- wat Carclean dan weer kon vergoeden. :S
Carclean.com - Wederom bedankt voor de snelle en betrouwbare service! @Tim / @Laurette
Eerst maar eens pre-washen met TFR - 1:20 in mijn nieuwe Kwazar - Venus Alka Line Foamer 2000.
OK, spitter spetter spater, da's best geinig voor een prewash.




De Ferrous Dueller, waarvan ik vandaag meer dan 2 liter heb verbruikt, liet zien dat er ná het her-activeren veel schuim ontstond en er opnieuw een reactie te zien was.
Een greep uit de foto's;








Wat kostte dit veel tijd en product!