• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fiat stappen plan...Vraagjes

Free

Detailing addict
4 feb 2010
95
52
47
Even een vraagje

Ik heb mijn Fiat Croma dit weekend gewassen en geclayed. Ik heb hem in de garage gezet, en ben nu bezig met hem handmadig te polijsten (SSR 2.5 op oranje pad en SSR 1 op witte pad). Ik moet zeggen dat ik de swirls er redelijk goed uitkrijg(zachte fiat lak!). Als ik de bouwlamp erop zet zie ik niet direct nog swirls op de lak, enkel nog fijne krasjes, maar die krijg ik er handmatig niet echt uit. T'is de eerste keer dat ik een volledig stappen plan uitvoer, vandaar dat ik handmatig begin. Ben wel al van plan hem deze zomer eens machinaal te doen. Ik verdeel nu bvb. mijn deur in vier, en du stuk per stuk. Ga je dit zien? Als hij in de zon staat? Als hij volledig gedaan is met de SSR's komt er een laagje NXT op, en daarna nog een laagje Collinite 476S. Moet ik nog ergens opletten?

Kan het zijn dat de Mothers "Showtime Quick Detailer Spray" al een laagje legt over de lak? Ik vraag me af of ik volgende keer niet beter voor Dj "Born slippy" of PB's "Spray & Wipe"

Bedankt voor de hulp.

Groeten,
Frederik
 
Of Showtime Quick Detailer Spray fillers bevat, dat weet ik niet . Geen ervaring mee. Spra y& Wipe van PB niet, Quick Detailer van PB volgens mij wel.

Het in delen behandelen van bijvoorbeeld een portier zal mits goed gedaan niet zichtbaar zijn. Zorg voor een overlap en bewerkt elk deel gelijk, dan zal er geen zichtbaar verschil in de afwerking optreden. Overigens deel ik een portier niet op in delen. Ik polijst een portier in zijn geheel, niet deel voor deel. Daar vind ik het oppervlak niet groot genoeg voor.
 
LB thanks voor het snelle antwoord...

Ik denk dat het inderdaad misschien beter van volledige panelen in één keer te doen. Ik neem uiteindelijk toch de tijd om de auto te polijsten.