• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Renault Grand Scenic 2 met de hand 4 stappen - goed plan?

Zow, wat een reflectie! En je hebt alleen een cleaner gebruikt en beschermt met een wax... Als ik dit zo zie stap ik over naar alleen Cleaner en Waxen, haha!

Netjes hoor.

Greetz

EDIT: Ik dacht dat bij jouw eerste post wat foto's stonden. Helaas niet. Ik wilde namelijk een 'before' idee krijgen, want ik heb wel sterk het idee dat jouw auto al behoorlijk wat glans had en/of weinig mankeerde toen je begon?

Ik ga binnenkort de PB Pro Polish aanschaffen om eindelijk is met een cleaner te werken. (Tot op heden nooit gebruikt, polijst altijd)
Heb inmiddels een motorkapje van de sloop gehaald (zwarte Fiat ChickieTjento-dingus) en deze opgedeeld in delen. Ga hier een aantal stappen op doen om een verschil te kunnen zien. Was dus al benieuwd hoeveel een Cleaner eigenlijk deed voor een lak.

Greetz

• Leuk
Reacties: Jansen
Dank voor de reacties Quantoxx en Maupie00 ! Ik was zelf ook best tevreden, te meer omdat dit mijn allereerste detail stappen zijn. Aan de velgen is de 'vooraf'-staat van de auto wellicht nog terug te zien. Van dichtbij zie ik met het blote oog trouwens genoeg onregelmatigheden. Gisteren ben ik telrug gekomen van vakantie, en de auto is flink vies geworden, dus vandaag of morgen een wasbeurt. Ik zal hiervan voor en na foto's maken. Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Van dit:

Naar dit:

In 45 minuutjes! Afgespoeld met tuinslang, daarna 2emmers gewassen. Afgespoeld en drooggetrokken met de Delirium orange towel. Daarna kwam glans en reflectie weer helemaal terug! De vorige uitgebreide stappen zijn goed geweest!! Ideaal dit! Met een beetje routine heb ik straks de auto in een dik half uur weer netjes op de stoep staan. En dan drie of vier keer per jaar uitgebreid poetsen. Trims hebben nog wel een keer goed aandacht nodig. Vandaag geen tijd voor. De velgen waren ook erg vies en zijn dit keer lekker meegewassen. Deze hebben ook nog een keer goed aandacht nodig, want zit vol met zwarte puntjes. Dat was 'm weer voor deze keer ;) Groeten vanuit Apeldoorn Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Bijlagen

• conv_2528.webp
    conv_2528.webp
    121,6 KB · Weergaven: 97
  • conv_2529.webp
    conv_2529.webp
    149,4 KB · Weergaven: 94
  • conv_2530.webp
    conv_2530.webp
    19,1 KB · Weergaven: 93
  • conv_2531.webp
    conv_2531.webp