• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

fiesta 1996 Red how its meant to be

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Ford fiesta 1996

Vandaag, een keer op een maandag, zou Pim langskomen voor de detail van zijn ford fiesta uit 1996. het weer zou volgens de voorspellingen steeds beter worden….
Om 09:00 uur arriveerde Pim en eerst eens een bakje koffie genomen en daarna flink aan de slag.

Eerst maar eens wat voor foto’s
De bumpers worden binnenkort opnieuw gespoten. De auto ziet er erg goed uit, zeker gezien de kleur en de leeftijd. De glans is echter wat ingetogen.

DSC_1032_zpsd76a64e3.webp

DSC_1033_zps3e61eedf.webp

DSC_1035_zpsaeb47cd9.webp

Eerst maar eens gewassen en omdat er alles af moet gebruik ik gewone autoshampoo van turtle en een scheutje vaatwasmiddel, om zodoende alles wat niet op de lak thuis hoort te verwijderen.
Daarna kleien met de dodo supernatural klei waarmee eigenlijk niet veel meer van de lak afkwam

Een testspot gemaakt met de dual action machine met een witte pad voorzien van monello mezzo, die gaf zo’n goed resultaat dat ik daar de gehele auto mee gepolijst heb.

DSC_1036_zps767357ae.webp

Ook de bumpers konden de behandeling waarderen en lieten alweer wat glans zien
DSC_1037_zps653b3294.webp

Zo nu en dan viel er wat regen naar beneden, maar dat hebben we mbv een bak koffie uit gezeten. Auto drogen en weer verder.

Na de witte pad en mezzo, heb ik een blauwe 3M pad gebruikt voorzien van monello finale en toen bleek dat de bumpers nog niet gespoten hoeven te worden!

DSC_1039_zpsa6c6b71c.webp

Na de monello serie heb ik de lak voorzien van een glaze, de poorboys blackhole, voor een diepe rijke glans. Maar eerst moest er een bak koffie gedronken worden omdat er wat regen naar beneden viel

DSC_1042_zps91d0ea62.webp

DSC_1043_zpsee3199f9.webp

Na de blackhole de lak beschermd met de collinite 476 double coat wax de bandjes in de poorboys bold & bright en de rubbers in de autoglym bumper care en jawel hoor, daar is het zonnetje

DSC_1044_zpsa23f003e.webp

DSC_1051_zps7121230e.webp

DSC_1047_zps2ebc8364.webp

DSC_1053_zps7949161f.webp

Net resultaat, je kunt zeker het verschil goed zien tussen de eerste en laatste foto.
Veel meer reflectie.

Jammer van de stickers ( snap het wel maar is persoonlijk een doorn in het oog ), desondanks weet ie je toch je focus op het mooie rood te krijgen .... keurig werkje !

Goeie verbetering behaald. De auto kan me niet bekoren maar goeie glans weet ik altijd wel te waarderen.

En ik kan het toch niet laten:
"ment"in je topictitel mz. meant

"ment"in je topictitel mz. meant[/quote zei:
je hebt gelijk!!! slip of the finger.
je let iig op details:)

het is een mazda die destijds een nauwe samenwerking met ford hadden. het is dus toch een ford.

Mijn ega heeft zo eentje in het donkergroen metallic gehad, taupe interieur met fake walnoot hout (Ghia, full optionrofl :ja ). Keileuk gooi- en smijtbakje. Op een dag zijn we ermee naar zuid-Frankrijk gereden, en hebben toen een aantal specials van de rally van Montecarlo afgereden aan een onderhoudende snelheid, fun fun fun...
Ooit heeft mijn vrouw er zelfs in geslaagd die op zijn dak te leggen :( . Zonder veel erg: bluts in de deur, spiegel gone, voorruit naar de knoppen en dak wat gegolfd. 2000 euro later was die weer hersteld...

Mooi resultaat, rood is een dankbaar kleur voor een detailer. Wat betreft de stickers en de koplamspolier: not my cup of tea.

dank je voor de reacties!!

smaak van de auto is ieder voor zich. gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak en keuze. dat maakt het leuk op de weg.
stel je voor: allemaal grijze golfjes...

Toch weer gaaf zo een "oude" Fiesta in lak glorie herstelt te zien. De stickers zijn ook wat mij betreft jammer. Maar goed dat we niet allemaal hetzelfde leuk vinden denk ik dan altijd maar.

Heej, is dit niet die Fietstas met 1.7 Pumablokje?

Heb in een ver verleden ook een Fiesta gehad, en deze komt mij erg bekend voor van 't clubforum.

OT: netjes geworden!

Ziet er goed uit! netjes! en wat een stoere auto! Wat is je steek maat trouwens? 4x100? Super velgjes