• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Ford Fiësta Candy Blue Edition 2016

@Maaike Gewoon lekker met je snoet op dak blijven zitten dan :joy:

Is gewoon een normaal dak die zwart gelakt is afgewerkt met een blanke laklaag. Moet de eerste fiesta nog tegenkomen die een andere vorm van afwerking heeft op het dak,... Moet niet gekker worden.
 
Prachtig resultaat, op deze mooie kleur! Wat me wel opviel is dat op een van de laatste foto's de auto onder een boom staat, niet bang dat je detail al gelijk te niet gedaan wordt door een vogel?

P.s. fijn verslag om te lezen.
 
  • Leuk
Reactions: Maaike
@Altos jep! Over anderhalve week een BMW.
@RbL dat was maar eventjes... en schoon houd je de lak toch niet. Moest gisteravond 60 km terug naar huis, snelweg. Geen idee wat er inmiddels allemaal weer op de lak zit.
 
Bedankt @The Joy Of Detailing
Het nadeel is altijd weer wel dat ik me dan enorm stoor aan stofjes en viezigheid op de schone lak. Over een paar dagen de Fiësta maar eens wassen en aan de slag met Cure. Kijk er al naar uit!
 
Bedankt @The Joy Of Detailing
Het nadeel is altijd weer wel dat ik me dan enorm stoor aan stofjes en viezigheid op de schone lak. Over een paar dagen de Fiësta maar eens wassen en aan de slag met Cure. Kijk er al naar uit!
@Maaike . blauw blijft zeer dankbare kleur. mooie detail. als de cancoat nog vers is kan je de streep zo verwijderen met bv de rupes ibrid. gele pad btje pasta en weg. lokaal bijwerken met cancoat en klaar. wellicht lukt het zelf met een handpadje. hoe langer je wacht hoe moeilijker het weg wil.
 
  • Leuk
Reactions: Maaike
@Maaike . blauw blijft zeer dankbare kleur. mooie detail. als de cancoat nog vers is kan je de streep zo verwijderen met bv de rupes ibrid. gele pad btje pasta en weg. lokaal bijwerken met cancoat en klaar. wellicht lukt het zelf met een handpadje. hoe langer je wacht hoe moeilijker het weg wil.

Dat had ik reeds gelezen inderdaad. Ik zou het graag doen, maar heb geen beschikking over een garage. Ik neem de veeg dus maar voor lief. Met profpolish en een hand pad laat het zich super verwijderen (op een ruit bijvoorbeel) dus wellicht op de lak ook. Maar het opnieuw opzetten kan ik enkel in de buitenlucht doen en dat vind ik niks. Thanks voor je input.
 
Dat had ik reeds gelezen inderdaad. Ik zou het graag doen, maar heb geen beschikking over een garage. Ik neem de veeg dus maar voor lief. Met profpolish en een hand pad laat het zich super verwijderen (op een ruit bijvoorbeel) dus wellicht op de lak ook. Maar het opnieuw opzetten kan ik enkel in de buitenlucht doen en dat vind ik niks. Thanks voor je input.
cure is je vriend Maaike. geweldig spul.
 
  • Leuk
Reactions: Maaike
mooi hè. alleen sommige hebben er problemen mee. laat strepen achter. ik gebruik cure icm de softwipe. zelfs op zwart geen streep
Zag van Gyeon zelf een video voorbij komen... spray op een behoorlijke furry mircovezel doek, paneel voor paneel aanbrengen en afnemen.
Heb van die Edgeless doeken van Gyeon, de baldwipe, spraytje op de doek, met rechte lijnen inwerken tot glans en met achterkant voorzichtig nawrijven. Nog geen last van vlekken. Vandaag of morgen mijn eigen auto eens doen. Bekijken hoe het op die lak gaat.

Nb; twee foto's in de bijlagen waar ergens tussen de belijning boven koplamp de veeg zit. Zonnetje er vol op... nu niets te zien. Maar het is er wel ;)
 

Bijlagen

  • IMG_4073.JPG
    IMG_4073.JPG
    284,1 KB · Weergaven: 83
  • IMG_4074.JPG
    IMG_4074.JPG
    281,7 KB · Weergaven: 110
Laatst bewerkt:
Mooi werk Maaike en super gave kleur. 100% correctie of krasvrij willen we natuurlijk allemaal. Maar in hoeverre heeft het zin en is het realistisch op een auto die vaak gebruikt wordt.
 
  • Leuk
Reactions: Maaike
Mooi werk Maaike en super gave kleur. 100% correctie of krasvrij willen we natuurlijk allemaal. Maar in hoeverre heeft het zin en is het realistisch op een auto die vaak gebruikt wordt.
Je hebt een punt hoor... mijns inziens is het onmogelijk volledig krasvrij te finishen. Maar dat is mijn bescheiden mening he... voor een simpele hobby gek ben ik echt tevreden!

En die kleur... hoe meer ik er naar kijk, hoe mooier ik hem vind. Thanks!
 
  • Leuk
Reactions: Timm