• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Flex 3401 VRG als beginnersmachine?

madtraxx

Detailing rookie
11 aug 2008
520
0
Ik heb er een hekel aan om iets te kopen maar dat je achteraf zoiets hebt van: had ik nou toch maar die gekocht.
Nu lees ik heel veel lovende verhalen over de Flex 3401 VRG, maar gezien de kracht van de machine vraag ik me af of deze wel geschikt is voor een beginner? Ik heb namelijk een review gelezen waar men zelfs de lak kon verbranden met deze excenter....
 
Je kan met excenter geen lak verbranden. Enige schade die je met excenter kan aanbrengen is als je hem op de lak laat vallen. Schitterde machine maar daar bestaal je ook goede prijs voor.
 
http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=67113

hele uitgebreide review... de maker kreeg het wel voor elkaar lak te verbranden met deze machine.
 
je kan er de lak wel mee verbranden maar dan moet je er echt voor gaan, bij gewoon gebruik is dat onmogelijk.
Gewoon uitkijken op bumperdelen omdat deze minder snel de warmte verspreiden
 
Hij heeft de lak met opzet verbrand, als je perse wilt kun je natuurlijk alles vern**ken. Met een beetje verstand lijkt het mij een redelijk veilig apparaat. Hou er wel rekening mee dat hij krachtig is (900watt) en - volgens de berichten - geforceerd roteert. Het is aldus een DA in de meest letterlijke zin. Iets minder 'idiot proof' dan een excenter dus.
 
dit is dus een echte dual action, en een excentrische schuurmachine is dus een orbital rotary?
Het hangt dus een beetje tussen excenter en een rotary in als ik het goed begrijp?
 
dat is een beetje uit de buurt, woon omgeving rotterdam (hoogvliet).
ik neem de gok gewoon en ga hem bestellen, ex btw. kom ik op dezelfde prijs als een G220 uit.
 
madtraxx zei:
Het hangt dus een beetje tussen excenter en een rotary in als ik het goed begrijp?

Klopt. De G220 heeft overigens géén geforceerde rotatie, die 'roteert' door de snelheid. Deze Flex zou volgens de berichten die ik heb gelezen net als Makita wél geforceerd roteren.

Afgaand op wat ik er van lees lijkt het me geen slechte keuze als 'all-round' poetsmachine. Of het de machine voor jou is moet je zelf afwegen. Je kunt ook een goede (goedkopere) excenter nemen en in je achterhoofd houden er later een rotary bij te kopen. Maar als je het geld ervoor hebt lijkt het me een mooie machine...


Kwam nog een filmje tegen:

 
Ik heb de Flex 3401 ook in gebruik maar hij heeft absoluut géén geforceerde rotatiestand!

Het is een hele krachtige machine, swirls etc haal je vrij snel weg, wel afhankelijk van de hardheid van de lak uiteraard... Ik heb hem bij TS24.nl besteld voor 315 euro incl. BTW en verzenden
 
Quincy zei:
Ik heb hem bij TS24.nl besteld voor 315 euro incl. BTW en verzenden

Dat is echt retegoedkop!

Ik als gereedschap groothandelaar heb TS24 om uitleg gevraagd waarom zij die machine zo goedkoop kunnen aanbieden. Enige reactie was dat ik maar met hun contact moest opnemen zodat ze een deal konden maken wat betreft het leveren van die machines aan mij...

Deze machine kost mij al inkoop 270,20 euro ex btw. Dat komt uit op 321,53 euro. En dan heb ik er nog niets aan verdiend...}:)w
 
madtraxx zei:
kleine tip:

Aantallen ;)

Je kan me veel vertellen, maar ik neem aan dat ze niet 100-den van die machines per week verkopen.... Zelfs wij als A-dealer kunnen ze niet voor die prijs krijgen bij die aantallen.
Het hoofdkantoor (Belgie) en de vertegenwoordigers van Flex zijn zelf ook verbaasd over de gang van zaken. Enige reden die ze kunnen bedenken is dat ze de spullen bij Flex in Duitsland (waar de fabriek staat) vandaan halen.

Dit lijkt me vrij sterk omdat dealers bijna nooit rechtstreeks zaken doen met fabrieken, maar met importeurs/agentschappen.
 
dat gebeurd veelvuldig ook bij andere dingen.
Toen ik in een modelbouw werkte hadden we dat heel veel met Ferm, waar wij het niet voor konden inkopen lag het bij de gamma voor in de winkel.
 
Hetzelfde hebben wij met Castrol....
De bruto advies prijzen die wij hanteren liggen ook hoger dan de prijzen waarvoor het bij de Makro ligt...

Maar ja, Makro is een grote Europese speler met hoofdkantoor in Duitsland.....you do the math.....
Gelukkig hebben we het dan alleen over de grote plas olieën, de specifieke oliën kunnen ze bij de Makro toch niet leveren....:D