• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Flex goodies

hermanator

Detailing trainee
6 jan 2018
12
25
68
zwolle
Hallo forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum (en ja ik heb me netjes voorgesteld) en probeer me een beetje in te lezen voor wat betreft polishes, waxen, compounds, APC's en nog meer exotische producten en afkortingen. Het frustrerende is dat hoe meer je leest hoe groter de verwarring over deze producten. Ik snap dat het ene product beter is dan het andere en dat het gene wat ik heb meguiars niet direct top of mind is voor het meer serieuze detailen.

Nu heb ik een vraag (sorry voor de lange intro) Ik heb een prachtige zwarte kunststof koffer gekregen met daarin een Flex XFE 7-15 150 met 2 pads 6 inch en 2 zwarte flesjes de Flex P03/06-LDX en de Flex W 02/04
De P03 is de politur en de W02 is de versiegelung. Volgens de fabrikant natuurlijk Das orginal en premium qualitat met 2 stipjes op de laatste a, ik wil een goede compound en een dito sealer. Kan ik even vooruit met de Flex goodies of valt dit in de categorie: zonde van de stroom en de pads.
Ik hooor graag, Groet Herman
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Hallo Herman,

Ik zou het gewoon lekker gebruiken.
Doe hiermee ervaring op, kijk hoe het product verwerkt.
Wat vind je prettig aan dit product en wat minder?

Je kan altijd nog van andere merken polijstmiddelen en sealants kopen.
Dan is dit gelijk voor jou een goed vergelijkingspunt.
Wat de één erg prettig ervaart hoeft niet gelijk voor jou ook goed te werken.
Elke lak reageert ook anders.

Je vindt alleen je eigen combi door gewoon te combineren en uitproberen.( wel met de juiste pads icm polijstmiddelen natuurlijk.)

Succes!!
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Lange intro valt wel mee hoor, beter inderdaad alle info delen, dan word je altijd beter geholpen!

Allereerst, mooie machine!

Ik heb geen ervaring met de flex producten, maar wat @Pietaah zegt, lekker proberen kan geen kwaad. Ik geloof persoonlijk niet dat flex slechte producten bij z'n machine zou leveren.

Als ik het goed begrijp is het een polijstmiddel met een slijpgraad 3 en glans 6, wat betekent dat het niet heel diepe krassen weghaalt, maar meer is om af te werken. Afhankelijk van hoe de staat van je lak is en hoe hard deze is (een alfa begreep ik? Misschien zachte lak.) zou je kunnen kijken naar een middel met hogere slijpgraad om daarna met deze af te werken als je niet genoeg correctie krijgt met het flex product. Als je wel tevreden bent met het resultaat hoef je dus niks anders te kopen!

Voor wat betreft de sealant, lekker gebruiken en hier laten weten hoe hij verwerkt en hoe lang het spul blijft werken, misschien wel een briljant product!
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Hallo Herman,

Ik zou het gewoon lekker gebruiken.
Doe hiermee ervaring op, kijk hoe het product verwerkt.
Wat vind je prettig aan dit product en wat minder?

Je kan altijd nog van andere merken polijstmiddelen en sealants kopen.
Dan is dit gelijk voor jou een goed vergelijkingspunt.
Wat de één erg prettig ervaart hoeft niet gelijk voor jou ook goed te werken.
Elke lak reageert ook anders.

Je vindt alleen je eigen combi door gewoon te combineren en uitproberen.( wel met de juiste pads icm polijstmiddelen natuurlijk.)

Succes!!
klnkt logisch dank je
 
Lange intro valt wel mee hoor, beter inderdaad alle info delen, dan word je altijd beter geholpen!

Allereerst, mooie machine!

Ik heb geen ervaring met de flex producten, maar wat @Pietaah zegt, lekker proberen kan geen kwaad. Ik geloof persoonlijk niet dat flex slechte producten bij z'n machine zou leveren.

Als ik het goed begrijp is het een polijstmiddel met een slijpgraad 3 en glans 6, wat betekent dat het niet heel diepe krassen weghaalt, maar meer is om af te werken. Afhankelijk van hoe de staat van je lak is en hoe hard deze is (een alfa begreep ik? Misschien zachte lak.) zou je kunnen kijken naar een middel met hogere slijpgraad om daarna met deze af te werken als je niet genoeg correctie krijgt met het flex product. Als je wel tevreden bent met het resultaat hoef je dus niks anders te kopen!

Voor wat betreft de sealant, lekker gebruiken en hier laten weten hoe hij verwerkt en hoe lang het spul blijft werken, misschien wel een briljant product!
Inderdaad Alfa net ingereden.......450.000 km. Ik heb ook V 32 34 36 en 38 schijnt van chemical guys te zijn en cuts van grof naar fijn.
ik ga het gewoon lekker proberen en de resultaten fotograferen. Machine voelt inderdaad massief aan, we gaan het wel beleven, dank je.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Ah ja, pas tien keer de aarde rond.. Geweldig!

Helaas heb ik ook geen ervaring met de chemical guys producten, maar dan heb je in ieder geval wel een mooi setje staan om mee aan de slag te gaan. Nu nog hopen op een dagje mooi weer!

Niet vergeten wat foto's te maken ;)
 
Gekregen zegt ie...:confused: Bestaat dat nog?? Hier gaat tegenwoordig niet eens meer de :sun: voor niets op. Regen, dat is hier alleen nog graties op ‘t moment.:joy:

Gewoon lekker gebruiken, veranderen kan altijd nog!