Hieronder een overzichtje van de verschillen of eigenlijk de overeenkomsten.
Steunzool, slag en afmetingen nagenoeg gelijk. Wattage kan ik niet beoordelen omdat Rupes het alleen over 400w heeft maar of dit opgenomen of afgifte vermogen is weet ik niet. Kabel is langer en de machine is iets lichter bij de Flex.
FLEX XFE 7-12 80
RUPES LHR75E
Steunzool : 75 mm
Steunzool : 75 mm
Max. pads : 80 mm
Max. pads : 80 mm
Uitzwaai : 12 mm
Uitzwaai : 12 mm
Toerental : 1800-5500 min
Toerental : 4000-5500 min
Slagtal : 3600-10800 min
Slagtal : ? min
Vermogen : 700 / 420 watt
Vermogen : 400 watt
Afmetingen : 320 x 120 mm
Afmetingen : 280 x 120 x 80 mm
Kabellengte : 4 mtr
Kabellengte : 3,2 mtr
Gewicht : 2,1 kg
Gewicht : 2,3 kg
VR-microprocessor-electronica: met toerentalregeling door tachogenerator, zachte aanloop, heropstartbeveiliging, stroomuitval, overbelastingsbeveiliging, temperatuurcontrole en toerentalkeuze.
Vlakke kop beperkt oppervlakteweerstand.
Daardoor kan de machine in elke stand veilig bediend worden.
Greepafwerking: ergonomisch gevormd met SoftGrip. De machine laat zich nauwkeurig bedienen en is steeds comfortabel en veilig om vast te houden.
Met gummi beschermlaag voor veilig neerzetten
Speciaal geschikt voor warmtegevoelige lakken middels weinig warmte-ontwikkeling aan de oppervlakte.
Lined in non-slip rubber, the on/off lever of the BigFoot polisher ensures a controlled soft start, giving the operator full control over the tool.
The speed controller is both practical and easy to use. The speed of the polisher can also be easily adjusted without interrupting the work.
Thanks to the backing pad with small diameter, the LHR 75E is perfect in polishing applications on small and intricate areas. The small machine dimensions and the 12 mm orbit allow a comfortable handling and accuracy in detail polishing.