Dit betekent dus dat de Rupes met 400 watt opgenomen vermogen vele malen minder is dan de Flex...
Niet helemaal waar Arie.
Het opgenomen vermogen is het actuele werkvermogen van een toestel wanneer het toestel draait. Het opgenomen vermogen is het echte verbruik in Watt van een toestel.
Het afgegeven vermogen is het aantal Watt dat een toestel prestreert, het geeft aan hoe krachtig een toestel is. Het geeft NIET AAN hoeveel een toestel verbruikt.
Belangrijker is dus het afgegeven vermogen. Dit bepaalt de prestaties van de machine, dus hoe effectief de machine omgaat met het restant aan vermogen.
Klopt. Maar die compenseert dat door zijn uitslag. De Flex heeft ook meer OPM (Orbits Per Minutes).
Kunnen we dus concluderen dat de correctiekracht van de flex groter is dan bij de rupes (en je dus sneller resultaat kan behalen)? De flex heeft 420 watt afgegeven vermogen en de rupes geeft 400 watt aan (maar is dat ook het afgegeven vermogen of ...)? Zo ja dan liggen de toestellen toch bij elkaar in de buurt?
Heb je ze beide al eens vergeleken bij het verwijderen van een kras (zelfde pad en pasta op beide toestellen)?
Nee zo een op een heb ik ze niet vergeleken. Ze zullen beide niet veel schelen denk ik. Zelfde als de grote broer (XFE 15) en de Rupes 15 MKII. Verschil is er, maar minimaal. Deze Zaterdag is de Rupes weg en ik zie helaas geen kans meer door drukte om ze een op een te vergelijken.
Zijn beide goede machines en je zal met geen van beide een miskoop doen. Koop de machine welke je het meest aantrekt zou ik zeggen. Ik voel me meer aangetrokken tot Flex dus was mijn keuze snel gemaakt.
De enige reden waarom ik de Flex zou kopen, is vanwege het lage(re) toerental waarmee de machine begint. Het toerental van de Rupes Mini op z'n laagst begint bij 4000 toeren.
Ik heb de Rupes Mini destijds gebruikt bij het polijsten van de scooter, maar door het hogere toerental op z'n laagst, vond ik dit niet prettig werken, alles trilde de tent uit ( en ja, de pad zat goed gecentreerd... )
Gaat ook komen inderdaad. We zullen niet de goedkoopste zijn maar wij vinden dat service ook wat waard mag zijn.