• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

FLEX XFE-12 80 MINI RANDOM ORBITAL POLISHER

Ben het grotendeels met je eens @nicknameless maar het gaat hier niet om €9,- maar om €80,- dan ben ik toch wel een dief van mijn eigen portemonnee om dat te accepteren.

Mijn laatste XFE heb ik ook door gun factor bij CC gekocht. Maar eerlijk is eerlijk, de service moet er van komen als je ze nodig hebt. Dus als de machine kapot gaat. De rest is betalen, zenden en opsturen. Ik heb gelukkig (klopt op hout) nog nooit een polijst machine stuk gehad.

Jij begon de prijs te posten he daarom was mijn vraag naar CC waneer die leverbaar is, niet voor hoeveel. Waar ik hem had gespot zat gelijk deze prijs aan vast geplakt dus daar kon ik niet omheen kijken.

Verders wil ik hem inderdaad erg graag hebben dus hoe eerder hoe beter. Maar ik hoop dat @Tim of @Dibbuz snel iets kan zeggen hierover.

P.S. Ook niets persoonlijks Patrick
 
@morphf

Ik heb mijn DAP900 V1 een kwart slag gedraaid waardoor de schakelaar aan de bovenkant zit ;)

20160601_114510.jpg


Maar ook de vastzet functie van de schakelaar van veel andere machines is voor linkspoten erg onhandig.
 
Oeh, jaloers..... Morgen de 7-12 80 halen.
Ik mis er trouwens eentje...
Mijn werklijstje moet worden, welke veel op de jouwe lijkt :
XFE 7-12 80 Mini Dual Action
XFE 7-15 150 Dual Action
XC 3401 VRG Forced Dual Action
PE 8-4 80 Mini Rotary (deze mis ik bij jouw ;))
PE 14-2 150 Rotary
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Als iemand beide machines zou hebben (rupes mini en de flex mini), wil ik graag even een vergelijking zien. Welke machine is beter, voor/nadelen.

Wat ik momenteel kan afleiden is dat de flex een hogere rpm heeft en kan starten aan een laag toerental (instelbaar)? De rupes mini heeft dit niet denk ik (deze kan je niet instellen) of sla ik de bal compleet mis.

p.s: Volgende jaar (als de winter voorbij is) wou ik graag een rupes mini aanschaffen daar ik de lhr15 mark 2 al in mijn bezit heb. Maar misschien is de flex wel een betere optie?
 
de Rupes mini heeft ook een slow start erop zitten hoor.

Wou net mijn post aanpassen, heb inderdaad net een review gevonden en zag dat er een slow start button er opzit :). Dan ben ik toch benieuwd wat de gebruikerservaringen gaan zijn/verschillen. 'Als' de verschillen niet groot zijn ga ik wel voor de rupes mini aangezien ik zeer tevreden ben over de lhr 15 mark 2. Afwachten dus...
 
  • Leuk
Reactions: MeganeRS
Hieronder een overzichtje van de verschillen of eigenlijk de overeenkomsten.
Steunzool, slag en afmetingen nagenoeg gelijk. Wattage kan ik niet beoordelen omdat Rupes het alleen over 400w heeft maar of dit opgenomen of afgifte vermogen is weet ik niet. Kabel is langer en de machine is iets lichter bij de Flex.

FLEX XFE 7-12 80
RUPES LHR75E


Steunzool : 75 mm
Steunzool : 75 mm
Max. pads : 80 mm
Max. pads : 80 mm
Uitzwaai : 12 mm
Uitzwaai : 12 mm
Toerental : 1800-5500 min
Toerental : 4000-5500 min
Slagtal : 3600-10800 min
Slagtal : ? min
Vermogen : 700 / 420 watt
Vermogen : 400 watt
Afmetingen : 320 x 120 mm
Afmetingen : 280 x 120 x 80 mm
Kabellengte : 4 mtr
Kabellengte : 3,2 mtr
Gewicht : 2,1 kg
Gewicht : 2,3 kg


VR-microprocessor-electronica: met toerentalregeling door tachogenerator, zachte aanloop, heropstartbeveiliging, stroomuitval, overbelastingsbeveiliging, temperatuurcontrole en toerentalkeuze.
Vlakke kop beperkt oppervlakteweerstand.
Daardoor kan de machine in elke stand veilig bediend worden.
Greepafwerking: ergonomisch gevormd met SoftGrip. De machine laat zich nauwkeurig bedienen en is steeds comfortabel en veilig om vast te houden.
Met gummi beschermlaag voor veilig neerzetten
Speciaal geschikt voor warmtegevoelige lakken middels weinig warmte-ontwikkeling aan de oppervlakte.


Lined in non-slip rubber, the on/off lever of the BigFoot polisher ensures a controlled soft start, giving the operator full control over the tool.
The speed controller is both practical and easy to use. The speed of the polisher can also be easily adjusted without interrupting the work.
Thanks to the backing pad with small diameter, the LHR 75E is perfect in polishing applications on small and intricate areas. The small machine dimensions and the 12 mm orbit allow a comfortable handling and accuracy in detail polishing.