• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Flexipads microfiber cutting pad kapot

kaandorp

Detailing addict
4 dec 2012
58
55
van de week een MF gekocht en hier m'n motorkap en één zijkant mee gedaan. Nu heb ik dit;
conv_1871.webp
conv_1872.webp
De vraag is dus: What went wrong! :)

Ik gok dat je te lang door bent gegaan en het giga heet geworden is. Vergis je niet met microvezel.
Dit maakt veel meer frictie dan foam. Meer weerstand = meer hitte. Niet zozeer op de lak maar wel binnen in de pad en met name tussen velcro en steunplaat.
In dit geval tussen microvezel en velcro waar het te heet is geworden.

Ik had het zelde toen ik mijne 1x in de wasmachine had gedaan... maar dat lijkt me bij jou niet het geval... verder nooit last van gehad..

Deze zijn te heet geworden. Met MF pads kan je het beste minimaal met 2 pads werken en na 2 secties even wisselen zodat de ene kan afkoelen. Wel worden veel warmen op mijn DAP als op bv mijn Flex DA.

Zit er nog veel verschil tussen lak op metaal en lak op kunststof? Het gebeurde op de kunststof bumper. Ik heb het idee dat daar veel meer warmte ontwikkeling is.