• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam cannon zonder voor te mengen?

BramClean

Detailing rookie
16 apr 2024
7
15
Hoi, ik vroeg mij af of er ook foam cannons bestaan waarin je puur product mag gieten en deze automatisch kan afregelen met het water die binnenkomt via de hogedrukreiniger?
Als ik aan mijn wasbeurt begin heb ik 6 voertuigen die ik meestal in 1 maal doe. Ik merk dat het constante bijvullen van mijn foam cannon mijn ergert. Het zou handig zijn om, als ik er aan begin, gewoon de hogedruk te nemen, mijn foam cannon met puur product, en lekker aan de slag te gaan zonder al te veel te moeten stoppen.

Bedankt!
 
Een tijdje geleden heb ik wat getest met de Monello Lancia 2.0. Zie: https://forum.carclean.com/threads/pir-berekening-voorbeeld.26686/post-490770
Normaal kan ik twee auto's doen met één vulling en de mengknop volledig open. (PIR 2% bij 200ml product en 800ml water).
De verhouding fles/totaal is dan 1:10.
Wanneer ik de mengknop 2 slagen dicht draai is dat ongeveer 1:64.
Ofwel er komt dan zo'n 6x zoveel water uit de foamcannon, dus ik zou dan ook verwachten dat ik 6x zoveel auto's kan doen. De mengverhouding in de foamfles moet dan wel aangepast worden om tot de gewenste PIR te komen.

Maar praktisch gezien, hoe doe je dat met 6 auto's tegelijk? Met één auto heb ik vaak moeite om alles nat te houden zodat er geen vlekken ontstaan van opgedroogd water. Het infoamen en afspuiten zie ik nog wel een keer lukken met zes tegelijk, maar daarna de contact was enz. doen lijkt me wel een uitdaging.
 
  • Leuk
Reactions: BramClean
Toen ik nog een wagenpark onderhield, had ik eigenlijk hetzelfde 'probleem'. Ik heb toen een langere aanzuigslang eraan geknepen en een oude Dasty-jerrycan eronder geschroefd. Deze fles had toen nog dezelfde maat als een petfles. Zag er niet uit, maar werkte wel. ;)

De Dasty-grootverpakking is inmiddels met een hele grote dop, dacht ik.
 
  • Leuk
Reactions: BramClean
ik vroeg mij af of er ook foam cannons bestaan waarin je puur product mag gieten en deze automatisch kan afregelen met het water die binnenkomt via de hogedrukreiniger?
Ik denk dat dat kan met elke foamlans? Ik zou gewoon de fles vullen met puur product en dan spelen met de mengknop tot er een acceptabele foam uitkomt. Als je de mengverhouding precies wil weten dan kan je natuurlijk berekenen wat de uiteindelijke verdunning nu is (in de fles en hoeveel water er nog meekomt met de foamlans), en dan de mengknop zo afstellen dat je dezelfde verhouding hebt als je de fles met puur product vult.
 
Maar praktisch gezien, hoe doe je dat met 6 auto's tegelijk? Met één auto heb ik vaak moeite om alles nat te houden zodat er geen vlekken ontstaan van opgedroogd water. Het infoamen en afspuiten zie ik nog wel een keer lukken met zes tegelijk, maar daarna de contact was enz. doen lijkt me wel een uitdaging.
Ik wil vooral kunnen doordoen. Als ik alle 6 de voertuigen onder handen neem dan is het inschuimen, inwerken, afspuiten. Handwasjes doe ik apart als ik er tijd voor heb. Nu ben ik telkens onderbroken door te moeten bijvullen.

Ik ga er niet super veel tijd mee winnen hoor, het zou gewoon gemakkelijker zijn voor mij.