• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam Kit karcher gaat bellen blazen

bloemie

Detailing addict
14 feb 2010
176
62
52
anna paulowna
beste mensen het volgende als ik de foam kit gebruik met een simpele karcher gaat het prima met de draaiknop op dikke schuim.

maar stop je even zeg 10 sec en je gaat weer schuimen dan kijg ik bellen en prrrrrrrfffffffffffffffffffft straal ,draai ik dan even aan de meng knop en hup weer schuim.

wat zou dit zijn ,heb de zoekfunctie al geprobeert maar de werkt niet bij mij continu error.

karcher blijft draaien.

Wat meer info zou welkom zijn; Wat voor een foam kit betreft het en wat voor een schuimmiddel en welke verhouding gebruik je?
Heb je verder het probleem al gelijk vanaf dat je de set voor het eerst heb gebruikt, of?

Je hebt bij normaal gebruik van de hogedrukreiniger wel continue druk dus als je ook 10sec stop en weer wil spuiten je ook meteen druk hebt?

Denk dat we hier al willen doelen op het feit dat er misschien iets aan de hand is met de comressor zelf en deze slijtage vertoond?
(schoepen e.d.)

ik gebruik Autobrite - Magifoam of ssf net wat ik heb staan en de foam spuit is van Autobrite - Foam Kit Heavy Duty voor Karcher

de karcher zelf is praktisch nieuw, alleen hey de foam kit het nooit gehad de karcher bouwt druk op en grote bellen schuim gaat er op de lak je draait kort aan de mengknop en je heb weer dik schuim.

Zou kunnen zijn dat er wat oud schuim is opgedroogd en voor een beetje verstopping zorgt
Fles een keer vullen met warm water en die met de HD er op leegspuiten ...

Het is sowieso aan te bevelen na gebruik de kop van de fles af te halen en door te spoelen
Veel schuimsoorten zijn in staat metalen aan te tasten bij langdurige blootstelling
Heb je nog een restje in de fles dat je wilt bewaren, zoek dan een passende dop

Edit;
Zojuist de eigen foamlance maar even een reinigingsbeurtje gegeven.
Het metaal geeft door het achterblijvend foam toch wel wat rommel af, wat dan in het draadfiltertje gaat zitten

Metaaldraadfiltertje even doorgespoeld en geblazen, is ook gelijk een mooie test
Blazen op de slang uit de fles, kraan dicht / open en de in en uit kant afdekken / open laten
En toen met wat vet bij de rubber ringetjes en siliconen op de andere draad, weer in elkaar

helaas ook warm water gaat niet werken ,vandaag getest en wederom weer met de knop op dik schuim weer bellen en een hele waterige schuim terwijl de karcher blijft draaien.

draai je de knop terug en weer naar dik schuim gaat het goed maar daar is alles mee gezegt ,stop je daarna om de andere kant van de auto te doen heb je weer dikke zeepbellen.

inmiddels laat ik het schuimen maar zitten de lol is er vanaf en wordt er sjaggie van grrrrrrrrr