• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam lance werkt niet naar behoren?

QuoreSportivo

Detailing addict
11 aug 2020
78
50
Goeiedag,

ik had afgelopen weekend (bij een andere leverancier) mijn foamlance binnengekregen met de Monello snowfoam.
nu was ik afgelopen weekend al gelijk op de Audi aan de gang gegaan en was niet helemaal tevreden over de foamlance.
ik had de verhouding 100ML snowfoam en 900ML water gedaan.
de HD die ik gebruik is een karcher 2.36 (oud beestje dus wellicht dat het hieraan ligt)

na wat struinen op internet kwam ik dingen tegen zoals:
- warm water bij doen schuimt meer
- andere verhouding (heb nu 150 ML + 450 ML water gedaan)
- als er van die lock koppelingen in de slangen zitten houden de water toevoer tegen dus ik heb de HD gelijk op de kraan aangesloten zonder haspel ertussen.
- draaiknoppen helemaal dicht en rustig open draaien tot een mooie straal.
maar de mooie straal blijft achter wege.

heeft iemand een idee wat er verkeerd is c.q. wat ik verkeerd doe?
ik verneem het graag,
 

Bijlagen

  • mito1.jpg
    mito1.jpg
    288,8 KB · Weergaven: 0
  • mito2.jpg
    mito2.jpg
    280,5 KB · Weergaven: 0
  • 20200914_174119000_iOS_Trim1.mp4
    5,5 MB
draaiknoppen helemaal dicht en rustig open draaien tot een mooie straal.
Zoals @Altos al aangaf; Heb je de mengkraan (knop bovenop en niet de nozzle om de breedte van de straal in te stellen) helemaal dicht gedraaid? Dit betekent helemaal naar de ''Min-kant.

Op de foto's is het schuim eigenlijk geen schuim te noemen. Ik gok dus op een combi van meerdere factoren:

* Mengkraan niet helemaal dicht. (Maximaal mengsel opzuigen)
* Hard water.
* Onvoldoende druk door HD en/of te grote sproeier.

Artico Magico op 1:10 geeft bij mijn HD met 145 bar redelijk schuim. Op 1:4 heb ik dan scheerschuim. (1:10 voor lichte vervuiling, 1:4 voor zware vervuiling)
Mijn oude HD met 120 bar mét een grote sproeier gaf op 1:4 flink wat schuim, dus dat had jij nu ook wel moeten hebben. Vandaar dat ik dus denk dat er meerdere factoren meespelen.
 
  • Leuk
Reactions: QuoreSportivo
Heren,

bedankt voor jullie genomen moeite,
Ik ga er even mee aan de slag en als ik het euvel heb ondervangen zal ik dat even posten.

@Quincy heb je zeker een punt, ondanks dat ben ik blij dat er mensen zijn die wel een nuttige toevoeging hebben. Zoals Quantoxx al aangaf waren de foamlancen icm de snowfoam even uit voorraad en heb ik dit elders besteld, bedankt voor het begrip.
 
Laatst bewerkt:
Er moet voldoende water en voldoende druk zijn. Dus je aansluiting inderdaad direct op de kraan, kraan helemaal open draaien, geen lekkende koppelingen etc. Je kan evt even meten met een emmer hoeveel liter water er per minuut uit de kraan komt, bij jouw Karcher moet dat minimaal 6 liter per minuut zijn anders gaat er te weinig water in de HD. Dan is het zaak dat de druk bij de lans optimaal is, omdat je oude beeste relatief weinig druk levert moet je daar het juiste sproeiertje in je lans schroeven dan perst hij het door een kleiner gaatje:
1.1mm orifice: for under 110Bar pressure washer
1.25mm orifice: for 110Bar ~ 150Bar pressure washer
En tot slot de instellingen van de lans zelf goed zetten, in principe de draaiknop bovenop helemaal op - zetten. Dan kan je nog spelen met verhoudingen shampoo vs water, gedemineraliseerd en of warm water in je lans gebruiken, etc maar kijkend naar het filmpje heb je gewoon te weinig druk / water bij het uiteinde van je lans. Suc6.

P.S. natuurlijk moet je klant zijn bij CC maar uitverkocht of niet, ik vind dat je hier gewoon advies kan krijgen ook al koop je sommige spullen elders. En als daar uiteindelijk een wijze les uit volgt dan des te beter voor CC.