• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam Lans past niet?

Joost91

Detailing chief
21 jan 2010
688
103
Ermelo
Ik wilde vanmorgen mijn nieuwe foam lans uitproberen, maar hij past niet...:-/

Eerst rechtstreeks op het pistool geprobeerd....:

Daarna op 'n verlengstuk:

Daar past hij net niet. Ik zit er over te denken om wellicht de hoekjes weg te vijlen, maar of het daar beter van wordt...
Wat gaat er mis??
De Karcher die we hebben is al wel redelijk oud. 5-10 jaar maar zo. Zou dat er mee te maken kunnen hebben...?

je hebt verschillende series van Kärcher, daar zitten ook verschillende connectoren op.
Sowieso de lans NIET aan gaan passen voordat je weet waarom het niet past....

De Karchers hebben 2 koppelingen, de bajonet (die je nu hebt) en een schroefdraad versie (HD series Karcher) die schroefdraad hebt.

Ik denk dat de Karcher toen een andere aansluiting had.

Klopt Dibbuz, ik zag in de webshop inderdaad ook een schroefdraad versie staan.
Maar als ik bijv. kijk naar de vuilfrees die bij de hogedrukreiniger zit, heeft hij wel een bajonet! Alleen iets kleiner, dus....

Plaatje bij het praatje:
Vergelijk met de vuilfrees (links)
Vuilfrees weer links:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Kärcher Adapter B (4.762-062.0) heb je nodig. Google maar even.

Nu ik verder kijk kan het ook wel eens een Nilfisk aansluiting zijn,althans daar lijkt het op(die met die o-ring)

Je probeert hem volgens mij aan een verlengstuk aan te sluiten, je moet hem aansluiten op het deel waar de hendel zelf op zit (waar je je hand dus door doet om hem vast te houden en in- en uit te schakelen).

Maar bij de latere foto's twijfel ik weer of het uberhaupt wel een Karcher is!? Karcher heeft nooit deze aansluiting gehad namelijk.

Ik heb beiden geprobeerd, de allereerste foto probeer ik'm direct op het pistool aan te sluiten...

Nu ga ik zelf ook twijfelen, ik was er eigenlijk wel van overtuigd...?!

Het probleem heeft zich deels opgelost... :schaam :schaam..

Dat wil zeggen, het blijkt een look-a-like Karcher te zijn, destijds gekocht bij de Aldi.
Merk is Topcraft oid..

Logisch dus dat 'ie niet past...:|~*

Nu maar even zoeken of er wellicht verloopstukken voor zijn...:-/

Lijkt idd heel erg sterk op een Lavor koppeling, welke op zijn beurt weer redelijk op een Nilfisk lijkt.

Lang verhaal kort, ik denk 99% zeker dat je een lavor koppeling nodig hebt.

https://forum.Carclean.com/cc_postst5254/HD-Foamlance-met-Lavor-koppeling-passend-maken-op-Nilfisk.aspx
:lol