@Nick Bakker - Waar ben je het niet mee eens dan..?
Ik denk dat je de zin verkeerd hebt gelezen c.q. begrepen?
Kleien met de-ironizer, dat doe je toch alleen maar omdat je tijd en/of kosten wilt drukken? Maar wat bespaar je er nou echt mee in verhouding tot wat je ermee bereikt... Vandaar de opmerking; Je kan ook de auto wassen met een shampoo en klei, dan heb je in één klap meerdere stappen gedaan.
Je bespaart een knaak (
€2,60 voor 1L) op glijmiddel, maar staat vervolgens in de putlucht te werken terwijl je de-ironizer amper de tijd krijgt om te werken + je klei misschien kan gaan happen + je klei betonhard wordt of uiteen valt + je defecten kan veroorzaken.
Dat er een prijsverschil is tussen bijv. Clay Lube en
NonFerro, dat snap ik. Maar wat heeft dat er mee te maken?
500ml de-ironizer, en dan heb ik het over een goede zoals Non-Ferro, kom ik vaak toch aardig dichtbij in de buurt op de gemiddelde auto. En zijn zelfs auto's voorbij gekomen waarbij ik 1,5L nodig heb gehad en dus meerdere applicaties met her-activeren/verdelen/etc. ;P (
Spoorslag, industrie, slijpsel, etc)