• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam rechtstreeks in de karcher

gogo

Detailing addict
18 okt 2015
34
50
kan je ook bij een karcher waar een vaatje bij gemonteerd zit, de foam rechtstreeks in het vaatje doen, en dan je foam lans van Karcher gebruiken.

Ik heb er een keer auto shampo in gedaan en dat ging prima, heel veel schuim.

Wat kan een foamer beter?

Ik zou niet weten waarom je dat niet zou kunnen. Vraag me alleen af of het dan goed foam geeft. Ik had een karcher foamlans FJ7 erbij en die geeft lang niet het foam wat de monello Lancia geeft

Ik zal wel bij mijn volgende bestelling een fles foam erbij bestellen, dan probeer ik het gewoon.

Ik had alleen wel gedacht dat iemand dit wel eens geprobeerd had, veel Karchers hebben een ingebouwde vloeistof reservoir

Ja heb ik idd ook, zal ik het ff voor je testen? Maak ik wel ff een vergelijking tussen de lancia en het Kärcher-reservoir.
Al kan ik je nu de uitkomst al vertellen, zoals de meesten hier...
Maar toch goed om ff te zien.

Ok zojuist ff snel getest.
1:10 monello artico Magico in het Kärcher reservoir.
A9ACAED1-12AE-45D5-9B7C-D27FFB0B06FC_zpsgnwiyy6n.webp
Lans op mix-stand.
En foamen maar...
Uhm...
3D9DCD46-B0EA-43B3-8C62-4FC7B7062FBC_zpshnarutso.webp
925FB9EA-BC1C-4E53-870B-F84E98CD17AA_zpszoslv5om.webp
Nu de monello lancia erbij gepakt voor de vergelijking.
Ook 1:10 monello artico Magico.
9EBAF2AB-1D80-4988-B65B-22140F66597D_zpsiyxaofig.webp
CFFD7E7F-038A-4BA0-89F7-7FD37EB608F8_zpsdxic3qeb.webp

Daarbij was het Kärcher reservoir niet goed leeg te krijgen. Op het laatst het reservoir er maar uitgehaald, op zijn kant gehouden en handmatig het slangetje op het diepste punt gehouden... Gelukkig hoefde ik niet de hele auto ermee te doen...

• Leuk
Reacties: Altos
Haha dat ziet er niet best uit, je hebt wel op de Karcher de lans gebruikt voor lage druk?

Dan toch maar een Foamlans kopen, in ieder geval bedankt voor het testen.

Ik heb de monello foamlans gekocht, er was een mooie aanbieding incl 5 liter foam voor 59 euro,-

Vandaag getest en het werkt prima.

De fles van monello is de zelfde als die je apart kunt bestellen met een sprayer, mocht er iets met de fles gebeuren dan is die makkelijk te vervangen.
Toch nog wel een vraagje, als je klaar bent met foamen kan je dan de foamlans zo weg zetten of moet je hem eerst met schoonwater doorspoelen?

@gogo De fles is niet hetzelfde! Als je fles stuk gaat moet je even mailen en dan regelt HQ even een nieuwe.
Ik draai de knop helemaal uit en spuit dan nog even na tot er schoon water uit komt...