• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam vraag

Ja, dus dan denk ik kort door de bocht; ''Alles is goed, totdat je de Lancia erop zet...'' ... ''Dan lijkt mij dat de lans niet helemaal lekker is..?''


EDIT; Ren je wel hard genoeg door de straat, zoals we eerder hadden besproken..?
 
Ik ren zelfs zo hard dat ze me niet eens voorbij zien komen in de straat..... Dus daar ligt het niet aan..rofl
 
Nou, als je zo hard rent als dat jij doet, dan is het verstandiger om de verhouding wat rijker te maken.
Als je dan met 230 km/u langs je buurvrouw rent, heb je genoeg foam om der bakkus goed vol te blaffen.

Maar even een grapje tussendoor; Ik zou CC effe bellen en vertellen wat de specs van je HD zijn en melden dat het een prima apparaat is, maar obstinaat begint te doen zodra je de Lancia erop zet.
 
RedCat;n432452 zei:
Als jouw shampoo te snel opraakt, staat de kraan van de lance dan wel goed ? (dicht en één slag open)
Debiet / flow meet je het best met de spuitadapter / lance eraf en de kraan open met de HD uit
Een emmer per minuut is norm. Minder, dan moet je ook de kraan van de waterleiding controleren.


Nog even over de flow gesproken hé, heb net even op het type plaatje gekeken en daar staat op dat ie 110 bar doet en 7.5 l/min.
 
Heb net telefonisch contact gehad met CC en het ligt waarschijnlijk aan de combinatie van HD en lance..... Wordt dus kijken naar een andere HD:sob:
 
Ik zou eerst is even een hd van de buren ofzo proberen . Ik heb zelf 2 verschillende hd's 1 thuin en 1 op de camping beide totaal verschillend kwa druk en flow maar doen het allebei prima .
 
Wat is de diameter van de watertoevoer kan zijn dat hierdoor niet voldoende water word geleverd.
Probeer eens effe een andere kraan of die van de buren.
 
Heb het huis recent helemaal verbouwd en de buitenkraan zit net achter de watermeter en is met een 15mm leiding aangesloten dus die kan wel voldoende water leveren.

Aangezien bij de praxis de HD's in de aanbieding waren heb ik een kleintje gekocht om te proberen, is een K2 basic en koste maar 6 tientjes dus daar kan je geen buil aan vallen.
 
  • Leuk
Reactions: j.lipsch
Volgens CC ligt het dus aan je HD. Dus de specs zijn niet goed genoeg.

De specs van de HD die ik gebruik zijn als volgt;

Werkdruk120 / 12 Bar/MPA
  • Watercapaciteit (Qmax-QIEC)520-350 liter/uur
  • Vermogen / type motor1700 Watt / universeel
  • Elektrische aansluitwaarde230 Volt/50 Hz
  • Stroomopname7,5 Ampere
  • Materiaal pompMetaal
  • Gewicht8,9 kg
  • Hogedrukslang6 meter
  • Snoerlengte5 meter
  • Afmeting (L*B*H)267x176x816 mm
  • Garantietermijn5 jaar
  • Automatische start/stopJa
  • WatertoevoertemperatuurMaximaal 40 °C
  • Toerental pomp2900 TPM
Bij mij werkt de HD prima en ook de Lancia.
 
Quantoxx Het is niet dat de spec's niet goed genoeg zijn alleen de combo werkt gewoon niet goed samen. Het is een HD uit het betere segment van Kärcher, is aan het gewicht ook goed te merken ding is namelijk (naar verhouding met zn formaat) erg zwaar. De nieuwe Kärcher weegt wat dat betreft helemaal niks en is een goedkoop plastic stront ding maar kan kennelijk wel overweg met de foamlance.
 
Ik gebruik exact dezelfde HD als van de foto ivm een rode foamlans (autobrite ?) en een 700ml fles van Monello eronder.

Bij mij lag het eraan dat de foamlans niet strak genoeg in het pistool paste.
Als ik de lans erin draaide kon deze nog iets naar achteren gedrukt worden en werkte het wel.
Ik heb een jaar geleden die veer in het handvat wat uitgetrokken en sindsdien geen problemen meer gehad.

Ik heb vanaf de buitenkraan ca 17/20meter tuinslang naar de HD. Aan de HD zit 5/6 meter slang tot aan het pistool. Ik heb de meng knop op de HD uitstaan en de druk op de HD voluit.

Foamlans staat bijna helemaal dicht en de straal is op een meter afstand zo'n 75cm breed.

Even andere vraag : je spoelt de HD wel eerst helemaal door met water voor de lans erop gaat neem ik aan ? Niet dat er nog lucht uit de tuinslang door de HD en de lans heengaat ?
 
Juffer1 Yep, ik spuit eerst zonder lans de HD helemaal door totdat er geen lucht meer uit komt en pas dat zet ik de lans er op. Ik zal trouwens nog eens gaan kijken het spuitpistool van de 700S want daar zit inderdaad een veer in maar ik heb wel het idee dat de foamlans er verder goed op past.