• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam vraag

Janvis

Detailing addict
9 aug 2015
229
50
43
Zoals sommigen wellicht al weten heb ik me recent een foamlance gekocht, deze was in eerste instantie lek maar dat is door Carclean perfect opgelost.

Maar nu een ander probleem, het lijkt er op dat mijn (tweede hands) karcher niet geschikt is voor de lance, wat ik ook probeer, zodra ik ga spuiten gaat de HD steeds aan/uit, aan/uit. Ook komt er maar beperkt schuim uit (is heel dun en loopt zo weer van de auto, eerst 1:10 geprobeerd maar toen kreeg ik bijna geen schuim, later 1:4 en toen kwam er een beetje foam uit) en ben in rap tempo door mn product heen.

Nu is de concrete vraag eigenlijk of het zo kan wezen dat een HD ongeschikt is voor het gebruik met een foamlance.

Groeten JW
 
Bij mij komt eigenlijk meer de vraag naar voren of je Kärcher nog wel in orde is en niet zozeer of deze het aan zou moeten kunnen.
Levert deze nog genoeg druk en debiet?
 
Als ik de standaard lance gebruik dan spuit ie perfect, heb er gister de hele oprit mee schoon gespoten en daar had ie geen problemen mee. Het is geen hele dikke HD ofzow hoor (type is 700S)
 
Hoeveel druk levert 'ie? Ik heb wel eens gelezen/gehoord dat de druk te hoog kan zijn voor de lance. Als de opening in onderdeel 20 in één van deze foto's in het topic hieronder te klein is, dan zal de HD reiniger automatisch afslaan. Ik ben een totale noob, dus.. correct me if I'm wrong.

In dit topic heb ik mijn eigen probleem met de lance gepost: https://forum.Carclean.com/threads/foamlance-jet-voor-kraenzle-vervangen.15078/
 
Hij spuit verder goed (met een normale lance er op), lijkt me sterk dat het zeefje verstopt zit want hij is net nieuw. De HD levert 110 bar, dat geeft het metertje op de HD ook keurig aan.
 
Kan de HD ook te ligt zijn om mee te foamen??

Gaat om zo'n HD:

conv_2776.jpg
 
Mmmm... hij is al voor garantie terug geweest naar CC... :confused: Baal er stiekem wel een beetje van.
 
Ik zit wat filmpjes te kijken op youtube en zie dat er genoeg zijn waarbij er helemaal niet zo gekke veel druk word gebruikt, ze lopen ook gewoon rustig om de auto heen. Ik heb het vermoeden dan mijn HD een minimale flow moet hebben om goed te werken en de flow waarbij de lans goed werkt is daar gewoon te laag voor.

Dit is even een idee van mij kant want kan me niet voor stellen dat het aan de foam lance ligt, deze hebben ze hersteld bij CC en neem aan dat ze hem ook getest hebben voordat ze hem retour hebben gestuurd.
 
Wat bedoel je precies met 'flow'?

Je hebt inderdaad niet zoveel druk nodig voor een foam lance. 110 bar zou meer dan genoeg moeten zijn.
 
Als jouw shampoo te snel opraakt, staat de kraan van de lance dan wel goed ? (dicht en één slag open)
Debiet / flow meet je het best met de spuitadapter / lance eraf en de kraan open met de HD uit
Een emmer per minuut is norm. Minder, dan moet je ook de kraan van de waterleiding controleren.
 
Ik heb het kraantje boven op de lance heel iets open (een halve slag ongeveer) en de spuitmond staat ongeveer een halve slag open zodat je een mooie brede smalle straal krijgt.
 
Druk op de waterkraan is ruimschoots voldoende hoor, als ik de HD gewoon met de standaard lans gebruikt werkt ie ook als een tierelier. Alleen met de foam lance wil ie het gewoon niet zo best doen. Zoals ik al zei, dan gaat ie staats 1 seconde aan 1 seconde uit enz enz.... en krijg geen mooie schuimlaag
 
Druk is wat anders dan doorstroomhoeveelheid
Juist als de doorstroom niet goed is. blijft de druk hoog

Ik zou de foamlance even op een HD van een buurman proberen
 
Vaag... Als ik alles zo even snel doorlees, lijkt het erop dat de HD inderdaad wel drukt wil leveren, maar deze niet weg kan krijgen. (Bijv. door verstopping)
Aan de andere kant is je Foamfles ook in no-time leeg, wat zou duiden op veel doorstroom?

Je geeft aan dat jouw HD prima werkt, maar zodra je de Lancia erop zet, dan stokt de machine eigenlijk?
 
RedCat Dat zou idd het mooiste zijn. Nu nog iemand in de buurt vinden met een kärcher

Quantoxx Druk opbouwen doet de HD idd wel, met de normale lans erop werkt ie ook prima maar met de foamlance erop gaat ie gek doen.