Hahahaha! Ik heb nog nooit zo'n slechte reclame gezien! Heeft mij er van overtuigd nooit de getoonde foams te gebruiken.
Mijn visie:
Een prewash (in welke vorm dan ook) gebruik ik om vuil los te weken zodat ik met de HD zoveel mogelijk weg kan spuiten voordat ik de lak aan raak. Het vuil dat nog blijft zitten is daarnaast hopelijk wat makkelijker om te verwijderen bij het wassen met een mitt. Wanneer ik een auto was dan foam ik ook nog een keer na het afspuiten van de eerste laag zoals
@Quantoxx ook doet voor een gladdere en veiligere was.
Ik heb redelijk wat prewashproducten gebruikt en ooit zelfs allerlei verschillende producten verzameld, getest, gefilmd en hier op het forum gepost. Daaruit bleek dat de reinigingskracht van die producten sterk uiteen loopt. Mocht je geduld hebben:
Korte samenvatting: Auto Finesse Avalanche heeft de beste reinigende kracht van de foams en Autoglym Multiwash TFR bij de niet-foams.
Daarnaast heb ik ook niet altijd tijd/zin om een auto helemaal te wassen en te drogen, dus ik rij wel eens naar de wasbox (waar ze echt demiwater hebben), spuit de auto in met een prewash (momenteel Autoglym Multiwash TFR), spuit de auto af en rij weer naar huis. Dit werkt het beste als de auto goed beschermd is zodat de vuilafstotendheid, beading en sheeting in orde zijn en de auto 1) schoner wordt dan een onbeschermde auto en 2) beter droogt dan een onbeschermde auto. Wordt de auto hiermee helemaal schoon? Nee, uiteraard niet, maar wel een heel stuk schoner.
Het risico van deze methode is dat als je geen demiwater gebruikt de mineralen in je lak bijten en dan ben je verder van huis dan met een vieze auto. Ik zou dit dus ook nooit doen bij mij thuis, maar alleen bij een wasbox waarvan ik zeker weet dat het water geen mineralen bevat.
Dus
@volvopilot, in jouw geval zou ik een product kopen met een goede reinigende kracht. Goede voorbeelden:
- Autofinesse Avalanche
- Auto Finesse Citrus Power
-
Nanolex Bug and Grime Remover
Kijk daarnaast ook even op YouTube voor vergelijkende onderzoeken: