• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sahara zand. Eerst foamen of afspuiten?

Oplossing
Altijd foamen als je kan, daarna goed afspuiten en met open-slang naspoelen.
Vanmorgen ook de IQ even snel gedaan bij de wasbox: foamen, spuiten en osmose naspoelen.
28 maart naar de wasbox had nog geen last van Sahara zand gehad.
De auto goed met hoge druk afgespoten en naar huis gereden.
Daar was ik de auto verder met de hand.
De auto staat op straat en heeft daar tot zondag gestaan.
Intussen wel geregend en natuurlijk het Sahara zand op de auto.
Nou staan een andere auto's ook op straat en als ik zie hoeveel zand die op de auto's, bijna niets.
Ook als ik wat door de straat loop valt mij op dat onze auto wel erg gevoelig is wat betreft Sahara zand.

Kan dit aan de autoshampo liggen.
Gebruik nu de 5 liter Kenotek Brilliant Wash
Wat mij bij deze shampoo opvalt is dat als je bijvoorbeeld het dak wast je gelijk moet afspoelen en direct droog moet maken.
Als je even wacht krijg je droogvlekken die bijna niet te verwijderen zijn.

@martin07 dat idee had ik dus laatst ook, maar volgens mij ligt dat ook gewoon aan of je auto bescherming heeft of niet. Ik heb echt van die 'druppels' zand op de auto. Maar veel andere auto's in de straat hebben dit niet. Daar zit nog steeds wel zand op maar omdat daar geen beading op komt is dat meer egaal verdeeld over de lak en dat zie je minder goed. Dat is mijn conclusie in ieder geval.

Daarnaast zie je het op sommige kleuren auto's simpelweg sneller volgens mij dan op een andere.

Verder geen ervaring met die shampoo, je kan een keer een andere proberen natuurlijk. Maar het kan ook aan andere oorzaak hebben (warm dak, wind, zon etc.. waardoor het wellicht sneller opdroogt en dan kan je vlekken krijgen).

• Leuk
Reacties: Jansen