• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam weekt vuil niet goed los.

schaef

Detailing guru
23 sep 2015
2.735
193
57
Ik gebruikt altijd de Monello Artico Magico foam. Ik heb nu een witte auto waar je natuurlijk alles op zit zitten.
Zo ook het fijne vuil. Nu merk ik dat de foam het vuil nu niet echt losweekt en heb het idee dat het niet veel doet.
Doe altijd 100ml foam in de Lancia met aanvullen van warm water.
Is dit bij meer mensen bekend en van welk merk is er bekend dat het beter vuil losweekt?
 
Hey Schaef,

Artico Magico is dan ook een pH-neutraal foam en zal in mijn ervaring op een onbeschermde auto niet heul veul losweken. Op een goed beschermde auto is er niet veel nodig om vuil los te weken, dus dan werkt het prima.

(Traffic film, een vuil-laagje, zal je vrijwel altijd overhouden. Vandaar dat je de auto daadwerkelijk moet aanraken c.q. handwassen)

Er zijn o.a. door @Jansen veel voorwas-producten getest en op het forum te vinden. (Zoekfunctie) Van pH-neutrale foams tot sterkere prewashes.
 
Hey Schaef,

Artico Magico is dan ook een pH-neutraal foam en zal in mijn ervaring op een onbeschermde auto niet heul veul losweken. Op een goed beschermde auto is er niet veel nodig om vuil los te weken, dus dan werkt het prima.

(Traffic film, een vuil-laagje, zal je vrijwel altijd overhouden. Vandaar dat je de auto daadwerkelijk moet aanraken c.q. handwassen)

Er zijn o.a. door @Jansen veel voorwas-producten getest en op het forum te vinden. (Zoekfunctie) Van pH-neutrale foams tot sterkere prewashes.

Oke zal dat eens opzoeken, auto staat in de S3id van Nanolex met SiFinsh er bovenop dus dat zou dan wel moeten meekomen met de foam. Maar zal eens lezen wat er misschien iets meer oplost. @Jansen reageerde ook al met Auto Finesse.
 
Lees over Bilt Hamber dat het slecht is voor aluminium dat het vlekken geeft??? Tenminste dat staat onder het product bij beoordelingen.
 
Hier ook tevreden over Bilt Hamber, ik vermoed dat de verhoudingen niet helemaal juist zaten als deze slecht zou zijn voor het alu? Op de bus staat dat je 3% zoiets kan gebruiken voor lichte vervuiling en 5% voor wat ernstigere vervuiling, dat gaat dus niet meer zijn dan de verhouding die jij probeerde.

Avalanche heb ik hier ook liggen maar nog niet gebruikt, wel al veel goede dingen over gelezen en gezien. Al is deze wel een STUK duurder dan Bilt Hamber, deze laatste staat dan wel erg sterk op vlak van prijs/kwaliteit.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Maar... Een coating afspuiten is vaak al grotendeels genoeg om vuil af te voeren. Dan zou dus Artico Magico ook genoeg moeten zijn.

Zoals ik al zei; Traffic film blijft altijd een dingetje. ;)
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Ja verder met wassen glijdt de mitt super glad over de lak en is Traffic film zo verdwenen, misschien verwacht ik er wel teveel van hoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Foam is ook vooral bedoeld om los te weken en niet om brandschoon en contactloos te reinigen is mij altijd verteld.
Wanneer je foam gebruikt en na het afspoelen met de mitt over het vuile oppervlak gaat laat dit vuil sneller los dus minder kans op krassen, swirls en dergelijke.
Voor Traffic Film gebruik ik TFR van Autoglym en dit neemt echt al 50% tot 75% weg van de traffic film.
Het is net welke voorkeur je hebt.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Ik heb vorige week twee identieke auto's gedaan met de zelfde mix van AF Avalanche. Beide auto's zijn ook identiek gecoat. Het enige verschil is dat Die van mij ook een laagje cure heeft en de andere auto niet. bij mij ging het vuil er aanzienlijk beter van af.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Even inhakend op dit topic. Met Black Friday de Lancia 2.0 aangeschaft en reeds thuis. Ik spuit Nu drde auto altijd in met AG TFR in verhouding 1:30/35. Dit met een 5 liter drukspuit. Geen klagen over dit product.

Nu lees ik dat forum leden diverse soorten snow foam mengen in de fles. Een enkeling foam gemengd met de AG TFR. Hoe bevalt dit?

1: doen beide soorten gemengd hun eigen werking even goed zoals het hoort, als single product?
2: of ben ik blijer qua werking als ik de producten gescheiden gebruik?.

Gr
 
Ik gebruik nog gewoon 1 product die van Bilt Hamber en dat werkt voor mij erg goed. Na afspuiten is auto zo goed als schoon.
 
Hoe is die voor de bestaande wax/coating? Ik kan mij voorstellen hoe sterker de reiniging hoe sterker de aantasting
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Bilt hamber geeft volgende mengverhouding aan: 3% voor lichte vervuiling en 5% voor zware vervuiling. Ik zelf doe nooit meer dan 100ml in mijn foam lance, 1 deel foam en 9 delen water. Nog nooit een probleem gehad met aantasten van LSP, foam is dik genoeg maar niet zodanig dik dat deze blijft zitten.
 
Dank voor de berichten.

Wellicht ter verduidelijking.

Ik heb de Monello Lancia 2.0 gekocht icm 1 liter Monello snow foam van de Black Friday actie. Tevens 1 liter snow foam van Dodo Juice erbij. Ook een Black Friday aanbieding. Gewoon voor de fun factor, foamen.

Bij een latere bestelling komt dr vast een ander merk mee.

Voor de hardnekkige traffic film gebruik ik al geruime tijd Autoglym TFR. Die wil ik op mengen met snow foam. Behouden beide producten hun eigen werking goed? Of uit elkaar gebruiken?

Gr