• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam weekt vuil niet goed los.

@GuidoA - Puur uit nieuwsgierigheid: Je hebt dus een Lancia o.i.d. aan je HD geprikt, dan net zo lang gespoten in een emmer tot de foamfles leeggezogen was, de inhoud van de emmer gemeten en daar de aangeraden mengverhouding van BH op losgelaten?

15.000 : 600 = 25 (1:25?)
Maar je hield aan15.000 : 100 = 150 (1:150?)

Dus dan zou je volgens de berekening 600ml pure BH in je foamfles moeten doen en gewoon op laten zuigen? Dan komt er dus foam op de lak met de juiste verhouding.
 
@Quantoxx, zie onderstaand, bron BH document.

Use on cool surfaces. Dilute product as required to reach a PIR (Panel Impact Ratio) of 1 part in 100
for light cleaning and up to 5 parts in one hundred for heavily soiled vehicles. It is important to know
the flow rate of your equipment to determine the correct add rate.
To correctly calculate the required quantity of auto-foam to use in a pressure washer reservoir or
foam lance bottle;
For virtually touchless cleaning 4% is needed at the panel not in the detergent bottle or reservoir. To
obtain this fill up the detergent bottle or reservoir. Take a large container and discharge the lance into
this until the detergent bottle is empty of water. Measure the total amount of water collected, and
multiply this number by 0.04. Fill the detergent bottle or reservoir with the calculated amount, and
top it up to full with water. This method will create the correct concentration of auto-foam discharging
from the lance.
 
@Quantoxx bijna, zie: auto-foam.pdf (bilthamber.com):

For virtually touchless cleaning 4% is needed at the panel not in the detergent bottle or reservoir. To obtain this fill up the detergent bottle or reservoir. Take a large container and discharge the lance into this until the detergent bottle is empty of water. Measure the total amount of water collected, and multiply this number by 0.04. Fill the detergent bottle or reservoir with the calculated amount, and top it up to full with water. This method will create the correct concentration of auto-foam discharging from the lance.

Dus ja, heb de foamlans leeg gespoten in een emmer, hield 15 liter over maal 0.04= 600ml. Bijna hetzelfde als @Fireworkfanatic en heb ook anderen iets vergelijkbaar zien noemen. Daarna zou je dan de 600ml moeten aftoppen met water om de juiste PIR te hebben. Geloof best dat het dan nog beter werkt, maar zeker op een relatief schone gecoate auto is het in mijn ervaring nogal overdreven en werkt 100-200 ook prima.

Edit: zie dat @BZwart me te snel af was
 
Daarna zou je dan de 600ml moeten aftoppen met water om de juiste PIR te hebben.
Aftoppen? Bedoel je 600ml in de foamfles en dan nog water erbij? Dan verdun je het toch weer?
Lees hier vaker dat men het heeft over 1L-foamflessen, dus als je bij 600ML product dan nog 400ml water doet, dan verdun je het alsnog flink, toch?
 
Klopt, uit de beschrijving: Fill the detergent bottle or reservoir with the calculated amount, and top it up to full with water.

Het idee is dat je met deze methode berekent hoeveel product het paneel raakt. Dus 600ml afgetopt met 400ml water resulteert in 4% product op het paneel bij een hogedruk reiniger die 15l per minuut door de foamlans heen spuit.
 
Aftoppen met water. Anders heb je een hogere concentratie op je paneel en een foamlans die heel snel leeg is...
 
Ik gebruik altijd 100ml BH op 900ml water in mijn foamlance, foam is op zich nog redelijk dun en lopend maar meer dan voldoende werkbaar, als je 200ml pakt, dan heb je al een echt dikke foam, wil niet weten wat dat gaat geven met 600ml?! Zou dat zelfs niet durven...
 
Laatst bewerkt:
Klopt, uit de beschrijving: Fill the detergent bottle or reservoir with the calculated amount, and top it up to full with water.

Het idee is dat je met deze methode berekent hoeveel product het paneel raakt. Dus 600ml afgetopt met 400ml water resulteert in 4% product op het paneel bij een hogedruk reiniger die 15l per minuut door de foamlans heen spuit.

Naja, als ik het dus goed begrepen heb, is het niet bij een HD die 15L per minuut spuit, maar een HD die 15L heeft gespoten om een foamfles leeg te zuigen?
 
Wow.... ik ben aangenaam verrast door de werking van Bilt Hamber autofoam zeg :eek:

Ik gebruikte 200ml op 800ml water, en hou uiteindelijk de helft over dus dat is voor de volgende auto.

Maar wat een bizarre reinigingskracht heeft dit product! Maakt het zó veel makkelijker, waardoor ik maar 1.5 uur nodig had voor mijn auto ipv 2 a 2.5
 
Ik dus ook:) want heb nu nog de helft over, maakt het redelijk goedkoop! 100ml per auto, is zo'n 50 auto's voor 27 euro
 
Laatst bewerkt door een moderator: