• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam weekt vuil niet goed los.

Misschien tzt ook eens fles bestellen ben wel benieuwd tussen de BH en Kenotek. Is er alleen in 1 liter zie ik. Heb nu nog 5 liter staan van BH.
 
Ik heb momenteel de Kwazar Venus Foamer. Is er nog een verschil tussen de verschillende foams aangaande een verschil tussen gebruik in een foam lans vs. een hand foamer?

Heb zelf eerst de Monello Artico Magico gebruikt, maar kan de kokosgeur slecht handlen. En ik zou wel een wat sterkere reinigingskracht willen dus zit daarom n.a.v. deze thread ook de Bilthamber willen proberen.
 
Met een hand foamer kan je, omdat er geen verdunning is, een veel zwakkere verhouding hanteren.

Voorbeeld, BH autofoam met de HD gebruik is 1:4, in een hand foamer zou dat makkelijk 1:25 kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
@BZwart neem aan dat je verdunning bedoelt. De door BH voorgeschreven product die het paneel moet raken (pir) is idd 4% (1:25). En wat je in de handpomp stopt is gelijk aan de verhouding die er uit komt dus klopt precies in dit geval.
 
  • Leuk
Reactions: BZwart
Duidelijk. Ben op zich best wel te spreken over de hand foamer. Uiteraard helemaal afhankelijk van de verwachtingen die je zelf hebt, maar voor een dergelijk product is de schuim redelijk goed te noemen.

Was alleen dus niet enorm onder de indruk van de Artico al is mijn ervaring met zelf foamen nog zeer gering overigens.
 
Heb zelf de Monello en moet zeggen schuimt prima maar verwijderd bijna niets. Denk ook de BH eens te proberen. Mag deze ook op de velgen gesprayed worden of krijg ik dan problemen met remschijven/klauwen en dergelijke? Collinite wax 845 en BH, combineert ok. En qua rubbers en plastic, geen problemen te verwachten?
Mvg
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Heb zelf de Monello en moet zeggen schuimt prima maar verwijderd bijna niets. Denk ook de BH eens te proberen. Mag deze ook op de velgen gesprayed worden of krijg ik dan problemen met remschijven/klauwen en dergelijke? Collinite wax 845 en BH, combineert ok hoop ik? En qua rubbers en plastic, geen problemen te verwachten?
Mvg
 
Laatst bewerkt:
Hier alvast geen problemen met de velgen, banden, schijven, klauwen,...
Bij echt vuile auto doe ik de BH foam en een beetje surfex hd extra in de fles.
 
Ik ben iemand die door de bomen snel het bos niet meer zie , dus na alles te hebben gelezen ben ik ff de weg kwijt ...Sorry! Om het ff voor mij inzichtelijk te maken ,.....
Tast BH foam de cancoat coating aan ??
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Nee, zolang je de gebruiksaanwijzing in acht neemt. Met een PIR van 5% of minder zal het je bescherming niet aantasten; geen wax, geen sealant en al helemaal geen coating.

Doorgaans lees ik hier een PIR van 1 a 2% bij een onderhoudswas en dan is het überhaupt geen aandeelhouder.
 
Ik gebruik 35-40ml BH en ongeveer 450ml water voor in de Lancia 1.0 foamer. 500ml is voor mij genoeg om een auto in te foamen.

De BH is geen dikke foam dus als het stevige sop is die uit je foamer komt die meteen gaat lopen dan zit je wel goed. Als het te dik is dan draai ik de knop van de Lancia iets verder open.
 
  • Leuk
Reactions: unobarrenove
Ging goed vandaag :)
FDABAE30-AEC1-4072-A1FA-717284DAEA30.jpeg
 
@schaef

Even uit de oude doos... Maar moest er even aan denken toen ik je GTI zag.

Je zou de Kenotek foam een keer kunnen proberen... Dat is toch wel mijn favo.

Misschien had ik beter kunnen doen qua voorafje.. Maar als je goed na de bumper krijgt, heb je een idee.

(GTI was wel goed beschermd)

Hier wordt met volle kracht op het lakwerk gespoten. Ook lees ik dat mensen huiverig zijn om met een washmitt over het vuil te gaan.
Mij lijkt een washmitt zachter dan de straal van een HD... dus bij gelijkblijvende foam-werking zou ik liever met de mitt aan de gang gaan. Of zie ik dat fout??
 
Punt is dat je met een mitt over het nog aanwezige vuil gaat wrijven en juist dat kan swirls veroorzaken