• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam weekt vuil niet goed los.

Eventueel de waterstraal van de HD onder een andere hoek de auto laten raken (zelf probeer ik die hoek van 90 graden waar mogelijk te voorkomen en spuit ik meer iets van 45 graden) en/of de druk van de HD wat omlaag zetten als de HD dat ondersteunt en je water zal niet snel beschadigingen aan je auto toebrengen.
 
  • Leuk
Reactions: ArjanB
Helemaal eens met Zluytr en Ric. Met een waterstraal ga je nooit krassen maken, maar met een mitt wel. Dus eerst zoveel mogelijk vuil eraf spuiten en daarna pas met een mitt gaan wassen.
Thanks, weer wat geleerd!
Zo af en toe wat rondhangen op forum blijft iedere keer leerzaam
 
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.

Sinds kort in het bezit met een iK Foam Pro 2 en een flesje DetailPro Incredible Snow Foam, maar de auto wordt er totaal niet schoner van, ook niet de auto die ik een paar dagen terug in de wax heb gezet.
Foamt mooi, maar vuil losweken valt tegen.
Tzt maar eens wat anders proberen.
 
Met de IK sprayer lijkt het me toch ook best een klusje om je gehele auto in de foam te zetten. Je pomp je eigen het rambam. Ik gebruik hem alleen voor de velgen. Maar het kan wel natuurlijk. Jammer dat deze foam ook het vuil minder losweekt.
 
Gezien de voorgeschreven verhouding komt de PIR van Nanolex neer op 2 à 3 procent (herleid van de verhouding voor de sprayer) en dat ligt enigzins in lijn met BH die 1 tot 4 procent voorschrijft, waarbij 4% veelal als contactloze was gezien kan worden.

Ik heb geen ervaring met Nanolex maar lees hier wel veel terug dat die inderdaad sterk is en dus werkt. Bilt-Hamber werkt ook en is voor mij al effectief genoeg bij een PIR van 2%.
 
Heb ook het filmpje van forensic gekeken, dus ik ben ook wel overtuigd dat ik niet meteen mijn Dodo Juice bleu velvet weg spoel. Maar ben niet zo thuis in al de verschillen qua merk. Dank voor de reactie.