• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

foamgun op tuinslang ??

simon

Detailing addict
4 jan 2009
111
62
morge ,^^
werkt de foamgun ook op de tuinslang ? of heb ik dan te weinig druk
ps het is mooi weer naar buiten dus en poetsen :cool

gr simon

Als je de HD versie van een foamgun hebt, dan kan dat niet, want je kan die niet aansluiten op de tuinslang. De gillmore foamgun kun je wel aansluiten op een tuinslang, maar het schuim is anders en minder, veel minder compact. Heeft gewoon te maken met druk. Nicknameless heeft ooit een review geschreven er van (gillmore) weet alleen even niet meer waar die staat.

Het HD schuim is compacter, blijft daardoor beter "hangen" en dus langer inwerken. Ik weet dat veel mensen die een gilmore hadden deze weer verkocht hebben, en daarvoor in de plaats een HD foamgun hebben aangeschaft. Zegt genoeg lijkt mij :-"

Ik heb laatst toevallig dezelfde vraag aan Dibbuz gesteld. Ook zijn antwoord was: te weinig druk om fatsoenlijk resultaat te bereiken.

het antwoord is duidelijk,kijk maar naar de foto´s van Adrie :-)^
weg met de Gilmore dus,sparen voor de HD

thanks simon

Ik heb zelf ook een gillmore, vorig jaar gekocht toen ik nog niet op dit forum aan het rond snuffelen was :P

Bij ons in de wijk zijn ze al een poosje aan het bouwen en we hebben best last van een hoop stof zowel binnen op de boekenkast :lol maar dus ook op de auto's. Gisteren heb ik alle drie de auto's gewassen, gekleid etc maar ook van de tevoren met de gillmore en supersnow foam behandelt en al het losse zand en stof was was van de lak verdwenen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat een versie die aangesloten is op de hogedruk reiniger niet nog beter werkt ,^^ maar k was wel mooi van al het stof af ;)

Als je echt een auto hebt die echt heel erg vuil is zal een hogedruk reiniger beter zijn met name omdat het schuim langer blijft zitten. Bij mij was het na twee minuten al van de auto gespoeld :P

Als je de gillmore al hebt: lekker gebruiken en misschien een iets sterkere snowfoam mix gebruiken
Als je de keus hebt: voor de HD versie gaan!

ik had het ook over een iets sterkere mix ,^^ je moet natuurlijk altijd oppassen dat je de mix niet te sterk maakt ;)

ik heb zelf ook een gilmore al een paar maanden in mijn bezit, ik ben er niet ontervreden over maar als je fotos en filmpjes van een hd versie ziet wrken die toch een stuk beter qua schuimopbrengst.

ik maak de mix iets geconcentreerder heb je meer schuim maar niet te want alles waar te voor staat is niet goed, behalve tevreden dan.:lol