• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

foamgun welke schuimmaker is beste?

turbulence

Detailing rookie
18 mei 2008
248
0
heb een gilmour foamgun gekocht en nu zit ik dus te kijken wat het beste en meeste foam oplevert maar ook goed werkt...

is de snowfoam de enige echte icm een foamgun of zijn er ook betere alternatieven welke een goeie schuimdeken achterlaten???

graag jullie voorkeur en evt mengverhoudingen die gebruikt worden
 
Ik ga binnenkort proberen met Hyperwash te foamen, vind de foamgun voor een HD een heel stuk beter dan de Gilmour.
 
Ik ben tevreden met de Gilmour. Ik gebruik hiervoor gewoon de SSF voor.
Onderstaande foto's van m'n auto, behandeld met bovenstaande, op de Carclean webshop :ja

46.jpg


47.jpg


48.jpg


Bijbehorend commentaar:
Deze fotoserie laat zien wat voor resultaten je kan halen met de Super Snow Foam en de Gilmour foamgun. De Peugeot is in goede staat en staat goed in de wax.

Wat Dibbuz al zei, met een HD i.c.m. foamlans krijg je een veel meer compact schuim, wat tevens ook langer blijft zitten.
De Gilmour vermengd veel meer lucht met de SSF, waardoor het schuim 'luchtiger' is.

Voor wie het gemist heeft op de 5 juli meeting, een filmpje van de Foamlans + HD.
Er is SSF gebruikt hiervoor.

Stimpy68 aan de gang met het foam kanon :-b
IMG_0050.jpg


IMG_0051.jpg


Zelf vraag ik me af welke shampoo nog meer geschikt is voor de foamlans en/of gilmour :weetniet

Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
maargoed, de vraag is ook, is MEER in dit geval ook BETER?

je kunt wel 3cm dikke foamlaag aanbrengen natuurlijk, maar de werking gebeurt aan die onderkant van de 3cm laag foam of niet?

of heeft het echt '''nut'' om zo'n dikke laag aan te brengen?

maar is een foamgun nu meer echt voor de fun en voor erbij of hebben jullie het idee dat het ook daadwerkelijk iets toevoegt? of hebben jullie ook het idee dat het gewoon lachen is dat je binnen 1 minuut een zwarte fiat cinquecento wit kan maken :D
 
Ik vind zelf dat een foamgun wel iets toevoegt, maar alleen op een echt vieze auto met grof vuil. Mijn auto foam ik niet vaak, alleen als er een hoop vuil op zit. Bij de laatste saharazand periode heb ik de auto toch echt wel gefoamed (2 maal zelfs...) en het scheelt echt. Alleen het echt fijne spul blijft zitten en dat was je weg met de normale wasmethode. Het is een soort voorwas zeg maar.
 
Ik kan me herinneren dat er ooit eens is gezegd dat de SSF in feite een gewone zeep is.

En gewone zeep (=ontvettend) is funest voor je waxlaag. Eens in de week met de gilmour of foamlans kan geen kwaad voor de wax, elke dag wordt een ander verhaal.
 
turbulence zei:
maargoed, de vraag is ook, is MEER in dit geval ook BETER?

je kunt wel 3cm dikke foamlaag aanbrengen natuurlijk, maar de werking gebeurt aan die onderkant van de 3cm laag foam of niet?

of heeft het echt '''nut'' om zo'n dikke laag aan te brengen?

maar is een foamgun nu meer echt voor de fun en voor erbij of hebben jullie het idee dat het ook daadwerkelijk iets toevoegt? of hebben jullie ook het idee dat het gewoon lachen is dat je binnen 1 minuut een zwarte fiat cinquecento wit kan maken :D

Ik heb 'm ook en zaterdag ff goed kunnen testen. Voor de kerst het laatst gewassen en 4000 km verder met als resultaat dat de auto was voorzien van een dikke laag pekel. Heb alleen de onderkant flik afgespoten vooraf. Flinke laag schuim en na ruim 10 minuten afgespoeld. Ik was echt verbaasd over het resultaat. Nog niet schoon maar dat kan denk ik ook niet. Kon nu nog 2 auto's wassen met 10 liter schoon water. Helpt dus wel, los van de fun en de indruk op je buurtjes.