• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foamlance jet voor Kränzle vervangen

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.459
193
Utrecht
Hoi,

Ik heb een foamlance, maar ik ben niet geheel tevreden over de dikte van het schuim. Vanuit carclean krijg ik daarom een kleine jet opgestuurd, omdat de jet die er nu in zit misschien te groot is voor de (geringe) druk die mijn HD levert.

De jet die erin zit is kennelijk zeer eenvoudig te vervangen door de nieuwe, door deze er met een platkopschroevedraaier uit te halen. Hopelijk goed te zien op onderstaande foto.
Ik heb geprobeerd deze eruit te draaien, maar dat is niet gelukt. Het voelde wel alsof ik draaide met weerstand, maar er gebeurde ogenschijnlijk niks. Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd heb gedaan en/of wat ik wel zou moeten doen?
conv_2158.webp

Yep!

De tekening is van een foamlance van Autobrite
Maar ik denk dat het in grote lijnen wel hetzelfde is
Even opletten of de jet / deel 20 wel er uit kan richting de camera
Kan zijn dat de kraan of de flesaansluiting de jet een beetje in de weg zitten

Dank! Dit is wat Dennis er over schreef:
"Voordeel van de Kranzle koppeling is dat je deze heel makkelijk kunt vervangen. Je hoeft de koppeling er niet eens af te halen.
Simpelweg met een platte schroevendraaier de jet uit de lans draaien.
Deze zie je zitten als je in de koppeling kijkt."

Het probleem is dus dat ik de jet er niet uitgedraaid krijg. Het voelt alsof ik draai met weerstand, maar er gebeurt verder niks. Ik ben ook bang om de boel te beschadigen. Zometeen zal ik nog een poging wagen, want als het goed is krijg ik vandaag de kleienere jet binnen.

RedCat Bedankt voor de informatie. Jammer genoeg ben ik even technisch als dat ik lang ben en is zelfs deze klus te moeilijk voor mij :schaam De nieuwe jet is inmiddels binnen, maar ik krijg de oude er niet uit, laat staan dat ik de nieuwe erin krijg.

Is er misschien iemand in de buurt van Utrecht die mij zou kunnen helpen?

In afwachting van Jansen eerst mijn eigen Foamlance van zijn Jet verlost
conv_2175.webp

Omdat mijn Kranzle versie zo makkelijk los ging, leek het een makkie te worden.

Maar de Jet van Jansen zijn foamlance stribbelde tegen ... dus hij moest in de bankschroef
Kraan eraf en de flesaansluiting ook, en ook de voorkant.

En nog ging de Jet wel heen en weer maar liep vast
Jansen was de nieuwe Jet vergeten mee te nemen dus hij ging die even halen
En ik heb intussen maar alles uitelkaar gehaald
conv_2176.webp

Ook maar de aansluiting en het buisje los dus ....

En toen bleek deze Jet iets groter dan de binnenmaat van het buisje van de aansluiting
conv_2177.webp

conv_2178.webp

Om vervolgens de onderdelen met Pakking en lijm weer in elkaar te zetten
conv_2179.webp

conv_2180.webp

Een uurtje lekker bezig geweest

• Leuk
Reacties: Jansen
Geweldig zo om elkaar te helpen. De nieuwe lansen blijken een kleiner buisje te hebben.
Vandaar ook dat die van Redcat zilver is en die van Jansen koper. De jet past er niet meer doorheen nu en moet het buisje ervan af wat een lastig klusje is.
Wel apart aangezien onze kleine Karcher van 100 bar prima schuim geeft voor zo'n klein ding. Het is niet zo dik als de grote Karcher maar dat is ook logisch natuurlijk.

Jet aanpassing gaat met de nieuwe lans waarschijnlijk niet meer zo makkelijk lukken als de oude. Mocht er een onderdeel niet goed meer zijn laat het dan even weten.

Ik moet dit ook nog aanpassen, zwaardere HD, maar ik heb begrepen dat het ook kan door de jet uit te boren ? Of toch best 1 vragen bij carclean? Lance is een dik half jaar oud ong ..

Nutske, Theoretisch kan je uitboren, maar naar welke maat ?
Ik denk niet dat het de kosten zijn om een andere Jet te nemen

Regio Utrecht mag mij best als "steunpunt" vragen voor dit soort ingrepen

• Leuk
Reacties: Nutske
RedCat;n424621 zei:
Nutske, Theoretisch kan je uitboren, maar naar welke maat ?
Ik denk niet dat het de kosten zijn om een andere Jet te nemen

Regio Utrecht mag mij best als "steunpunt" vragen voor dit soort ingrepen

Bedankt ! Al is dat 2 uur van me vandaan :( .. Zal toch maar een andere jet vragen bij men volgende bestelling !

Vergelijkbare onderwerpen