• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foampistool op tuinslang, werkt dit goed?

wesley

Detailing rookie
27 dec 2008
52
7
Vraagjes over een foamlans i.c.m. tuinslang (leidingwaterdruk).

Werk dit goed ? Dus voldoende foam enzo?

Is de foamaster uit de carclean shop van het merk Gillmore een versie 2 of versie 1 Qua medel dan ?
 
ik denk dat er te weinig druk achter zit met de tuinslang en het gaat veel sneller van je auto af. is hier ook al een topic over.
 
ik heb ook de gilmore foamaster, geeft redelijk schuim maar blijft niet lang zitten, zelfs niet als je de supa snow foam shampoo gebruikt.:sob:
of het de model 1 of 2 is weet ik ook niet, carclean heeft er volgens mij maar 1 model van als het goed is.
 
Je kan die van mij wel overnemen, ik heb sindskort een variant voor de HD :party:

Even zonder gekheid, de Gilmour werkt best wel goed maar je kan het niet goed vergelijken met een HD variant.

De Gilmour doet zijn werk best goed hoor, alleen is het schuim er sneller af dan in vergelijking met HD variant
 
En even een indicatie hoe snel het schuim er dan af loopt en blijft het schuim dan uberhaupt lang genoeg zitten om zijn werk te doen?
I.c.m. tuinslang en foamaster gilmoure.
 
te langzaam om echt het volle potentieel uit het foamen te halen..

je kan beter voor 50 euro een instapper nilfisk alto hogedruk kopen, en een hd lans hiervoor aanschaffen..
 
In mijn geval (destijds) bleef de foam niet echt lang zitten, maar dit komt omdat de wagen goed in de wax stond.

Doch is het foam 'stevig' genoeg om even te blijven plakken. Het foam uit de Gilmour is luchtiger dan uit een foamgun voor een hd model.

Onderstaande foto's waren van mijn ex d'r auto...

46.jpg


47.jpg


48.jpg


Ik gebruik de Gilmour nog maar weinig. Alleen als het echt nodig is bij een té smerige wagen.
Voor de normale wekelijkse wasbeurt vindt ik het een beetje overbodig.
 
Kijk dankzij reacties ben ik eruit ? HD met hd lans !

Zeer vele dank voor advies en bijgaande fotos !
 
nog 1tje dan:D

4b39dc2126771-DSC_0580_%282%29.jpg


is een autobrite lans, met een hoog bejaarde karcher 300 hd reiniger (de huidige instap nilfisk is vele malen beter!)
 
Ik zie dat jullie bijna allemaal de SSF gebruiken ?

Sinds dinsdag hebben wij de Bilthamer foam binnen en op die verpakking staat dat de verhouding 1:100 is.

Maar als ik een liter aanmaak (0,01 liter liter Blthamer foam op 1 liter water) dan komt er 0,0 schuim uit, zelf om de grootste stand van de gilmour lans.

Na deze liter heb ik het 1:50 aangemaakt (0,2 liter foam op 1 liter water) maar dan nog is het niet dat je witte vlokken ziet. Het resultaat is meer zoals je het ook krijgt met shampoo icm je washmitt (hoop dat dit een beetje duidelijk is).

Van de buurman (werkzaam bij Vitens watermaatschappij) begrijp ik dat we 3,4 bar waterdruk hebben aan het einde van de tuinslang (moet ruim voldoende voor de gilmour zijn dacht ik ?)

Nu heb ik van iemand een reactie gelezen dat we de bilthamer foam 1:5 moeten gebruiken ?

tinus zei:
SSF 1:6-7 gebruiken, Bilthamber 1:5 gebruiken, idem met de knop. Bilthamber BLIJFT wateriger dan SSF maar dat is ook de bedoeling.

Je hoeft geen scheerschuim te maken :grinning:


Aangezien dit nogal fors afwijkt van wat er op de verpakking staat wil ik toch graag weten of dit klopt.

Alvast bedankt voor jullie antwoord !

groetjes Wilma
 
er zit natuurlijk ook een groot verschil in de verhoudingen..

1:5 in het reservoir, komt er NIET als 1:5 uit.. gezien je door het spuiten, de mengverhouding veranderd..

gewoon blindelings tinus zijn 1:5 verhouding aanhouden.. en proberen!!
 
Reden dat ik het nogmaals vroeg is niet omdat we Tinus niet vertrouwen maar meer omdat er diverse stickers op de doos zaten dat het zeer schuimbare shampoo bevatte en dat de leverancier 1:100 adviseerd.

Tussen 1:100 en 1:5 zit toch best wel een verschil :rules
Zaterdag poging 2 !
 
aron147 zei:
er zit natuurlijk ook een groot verschil in de verhoudingen..
1:5 in het reservoir, komt er NIET als 1:5 uit.. gezien je door het spuiten, de mengverhouding veranderd..
gewoon blindelings tinus zijn 1:5 verhouding aanhouden.. en proberen!!

In de praktijk kan je nagaan welke verhouding er uit de lans komt door met een volle fles water op de lans een grote emmer te vullen.
Als de emmer (bijv 10 lt) vol is, meten hoeveel volume er uit de fles van de lans verbruikt is (bijv 200 ml).
Die verhouding (1:50 volume uit de fles t.o.v. totaal) maal de verhouding die je in de fles stopt (1:5 zeep t.o.v. water)
is wat er aan de voorkant uitkomt (1:250).

Maar makkelijker is om gewoon de naakte comboy op de motorkap van een klein autootje te geloven :ja

Hans
 
inderdaad..

maar of dat nou ECHT van belang is? nee,.. ik denk van niet

er zijn gewoonweg te veel variabellen.
zo gebruik ik doorgaans 2 hd reinigers (altijd duo wassen met iemand hier uti de straat)

zo gebruikt mijn bejaarde karcher 300, heeeeel weinig!! en kan ik tot 6 auto's doen met een liter flesje..

een k2.91, doet maar 2 MAXIMAAL 3 auto's, en om normaal foam te krijgen, moet ik bij de k2.91 de knop meer naar de plus zetten..

gewoon dat ding 1:5 vullen, knop naar de - en rustig terug draaien (al spuitend) naar de +, totdat er een mooie schuimlaag komt..
 
Ahaaaa... je kunt er ook gewoon doorheen p*ssen..! :-b

aron147 zei:
is een autobrite lans, met een hoog bejaarde karcher 300 hd reiniger (de huidige instap nilfisk is vele malen beter!)