• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

foamsprayer irritatie

turbulence

Detailing rookie
18 mei 2008
248
0
vandaag even een autootje gedaan van kameraad van mij...

interieur was echt smerig dus lekker rondspuiten met de APC...

echter kwam ik er vanmiddag toch achter dat de foamsprayer echt een onding is....

komt best wel een harde directe foamstraal uit, enige nadeel is dat je daardoor soms ook spuit op andere oppervlakten die je niet wil raken omdat het soms opspat van het oppervlak wat je net bespuit

iemand hier nog goeie tips of trucs voor anders doe ik er de gewone sprayer weer op, echter heb ik dan weer geen foam...
 
Ik vind de foamsprayer ook niet altijd even handig. De straal is voor bepaalde doeleinden net te fors.

Wat je kan proberen is een stukje van een theezeefje (van de Xenos ofzo) uitknippen en eromheen buigen. Het is een houtje-touwtje oplossing, maar het is het proberen waard wellicht?
 
@ patrick:

eens, echter als je bepaalde oppervlakten hebt die echt smerig zijn dan wil je het liever eerst opspuiten, even laten intrekken en dan pas schrobben/afnemen..

@ tim:

is een optie, maar ook niet je van het... daarnaast, het is niet de goedkoopste sprayer, en als je er niet normaal een set stoelen mee kan reinigen zonder direct het halve interieur mee te spuiten dan is het eigenlijks niet echt een superfijn ding...

EDIT:

zie nu pas je 2e reply patrick..

is ook een optie, maar goed dan kan ik net zo goed zelf ervoor zorgen dat de APC gaat schuimen en de dure sprayer net zo goed weggooien
 
Makkelijkste is het op een doek te spuiten en daarna de te behandelen delen te bewerken. Bij de met stof beklede delen kan je deze beter eerst even in sprayen/vernevelen met lauw water. De APC op een doek spuiten en dan aanbrengen en uitwrijven (even de Megs all interiour brush in een doek wikkelen, als je dit niet doet kan je de stoffenbekleding beschadigen door de stugge/harde haren) en daarna met een schone doek weer afnemen. Gebruik hiervoor geen goede doeken/micro fibers maar gewoon een oude handdoek.

Gr. Bas
 
Bas zei:
Makkelijkste is het op een doek te spuiten en daarna de te behandelen delen te bewerken. Bij de met stof beklede delen kan je deze beter eerst even in sprayen/vernevelen met lauw water. De APC op een doek spuiten en dan aanbrengen en uitwrijven (even de Megs all interiour brush in een doek wikkelen, als je dit niet doet kan je de stoffenbekleding beschadigen door de stugge/harde haren) en daarna met een schone doek weer afnemen. Gebruik hiervoor geen goede doeken/micro fibers maar gewoon een oude handdoek.

Gr. Bas

miss kunnen we op de meeting een vergelijkende test doen of om te kijken wat beter is en sneller dus bijv van een interieur de ene stoel met de hand zoals bas zegt en de andere met de extractor iggystyle.:D

en dan later omdraaien en kijken wie het meeste vuil achterlaat.dan kan je denk ik het beste zien wat echt werkt.;)
 
iggy zei:
Bas zei:
Makkelijkste is het op een doek te spuiten en daarna de te behandelen delen te bewerken. Bij de met stof beklede delen kan je deze beter eerst even in sprayen/vernevelen met lauw water. De APC op een doek spuiten en dan aanbrengen en uitwrijven (even de Megs all interiour brush in een doek wikkelen, als je dit niet doet kan je de stoffenbekleding beschadigen door de stugge/harde haren) en daarna met een schone doek weer afnemen. Gebruik hiervoor geen goede doeken/micro fibers maar gewoon een oude handdoek.

Gr. Bas

miss kunnen we op de meeting een vergelijkende test doen of om te kijken wat beter is en sneller dus bijv van een interieur de ene stoel met de hand zoals bas zegt en de andere met de extractor iggystyle.:D

en dan later omdraaien en kijken wie het meeste vuil achterlaat.dan kan je denk ik het beste zien wat echt werkt.;)

sorry hoor maar ik dacht dat deze post van bas in ervaringen met extraktor stond:-" :-"

heb niet goed opgelet excuuso:)
 
Ik heb het volgende erop gevonden. Spray wat APC op de All Surface Interior Brush...
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

...Breng het aan op de stof, inboenen en afnemen met een doek
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

"Schoon". Ik moet een keer een extractor lenen/huren...Vage foto trouwens.... :roll
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Patrick