• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford F1 pick up 1949

Dank je h@rm, ik noem het beginnersgeluk en een dosis lef, en daarbij voor de eigenaar kan het niet verkeerd gaan :D ;)

Voorscherm niets aan gedaan:
voorschermbasis.jpg
\

Voorscherm na 1 pass:
voorscherm1pass.jpg


Morgen de pics van m'n vuurdoop met wetsanden, ben nu moe en ga naar bedje toe :D
 
Je levert puik werk Walter! Ziet er echt goed uit! Ik ben wel beneiuwd naar je wetsand avontuur! Ik wil daar ook graag eens aan beginnen, maar durf niet...haha...Dus als ik nou eens een beetje mee kan gluren met een andere wetsand beginner...:D

Hoe ga je trouwens te werk bij die uitsteeksels(deurscharnier)? Zitten daar geen swirls, of ga je daar met het handje nog even langs? Lijken me lastige plekjes.
 
Dank je dennis, om de scharnieren ga ik met de hand even langs.

Voorzichtig begin met wetsanden....:


Wetsanden :
geschuurd.jpg


1x gepolijst:
1xgepolijst.jpg


eigenlijk had ik nog dieper kunnen gaan, eerst maar eens een diktemeter gaan aanschaffen ;)
damn never ending hobby :D :party:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je blijft me verbazen Walter..
Wetsanden :)^
En wat een resultaat weer


dovdmeer zei:
Ik ben wel beneiuwd naar je wetsand avontuur! Ik wil daar ook graag eens aan beginnen, maar durf niet...haha...Dus als ik nou eens een beetje mee kan gluren met een andere wetsand beginner...:D

Als je het niet aandurft kun je het Tim ook wel vragen om te doen. Had ik ook gedaan, alleen het is nu niet meer nodig }:)w
 
Ik lees ontzettend veel hier op het forum en op andere fora, heb tot op heden het geluk gehad om op harde lakken te werken, + stel dat het met het wetsanden was fout gegaan, had ik een 2 tal plannen klaar staan, A/ we plakken met folie het dak wit, of B/ we spuiten het dak opnieuw (ik heb zelf een spuitcabine) anders zou ik het nog niet hebben aangedurfd.....aangezien het op de testspot op het dak goed ging, durfde ik het ook op het scherm aan.... d'r zitten nog wel krassen in de lak maar die zijn zo diep dat ik bang ben dat er niets van de lak overblijft, dus moet de eigenaar de krasjes maar voor lief nemen, de auto is voor mijn gevoel zeker voor 80 a 90% verbeterd en dat vind ik al behoorlijk, zeker gezien ik een beginnend detailer ben, die er nog lange na niet is............

p.s. de website van de Ford --> www.joopfloris.nl ;)

Bdw, leuk citaat van zijn site:

Sinds eind 2005 heeft Ford Nedeland ook een boekje uitgebracht onder de naam "FordBoutique Model cars"
In dit A6 formaat boekje staan 24 Ford modellen waaronder ook het model van Minichamps wat aan de hand van mijn Pick-Up is nagemaakt. Ook staat er een zwart/wit foto van mijn auto naast.

Ik weet nog dat hij hier supertrots op was en is, en ik nu omdat ik eraan mag werken ;)
 
Zeer leuk, mooi en leerzaam traject.
Ook leuk om de website van Joop Floris te lezen.
Hij mag wel iets meer reclame maken voor je werk wat je gedaan hebt.
Mijn complimenten.
 
Wel verdorie, dat dit topic mij nu pas op valt! Deze auto staat 100 meter van mij vandaan!

Ik zag hem 2 weken terug al bezig met een bekend voorkomende doek:grinning:
 
Niet meer...zie PB, ben er wel geboren en getogen, het GB hebben we wel een abbo op, je kunt hem ook via de site downloaden :ja