Maandag avond en gister de hele dag druk geweest met een Fiesta 1.6.
Totaal zo'n 12 uur arbeid, was een intensieve klus.
Maandag begonnen met het vastleggen van de lakproblemen, daarna gewassen met PB's SS&S en vervolgens gekleid met Monello.
Kleien kwam niet erg veel van de auto af.
Daarna de wielen gedaan, maar toen ik zag hoe smerig de wielkasten waren en hoe smerig de wielen aan de binnenzijde maar meteen
de krik erbij gehaald en de wielen stuk voor stuk schoongemaakt.
- Wassen met goedkope Aktion shampoo en de EZ Detail brush
- Inspuiten en uitwassen met Valet Pro tar remover
- Inspuiten en uitwassen Monello Non-Ferro
- Weer als nieuw
Vervolgens de auto binnen gereden en aan het polijsten geslagen.
Na een testspot bleek dat ik dit niet ging redden met Finale of Mezzo, er moest Veloce aan te pas komen.
De motorkap en het dak begonnen met wol+veloce, toen oranje+mezzo gevolgd door wit+finale.
De overige delen konden het af zonder wol, dus wol vervangen door de gele pad en verder hetzelfde als bovenstaande.
Daarna alles in de Black Hole en als wax de PB's Natty's paste wax blue gebruikt.
Foto hieronder:
- Aftapen alvorens te beginnen, en mijn poetsmaat
- Dan een aantal verschillen, voor en na. Waskrassen / swirl 99% weg, overig krassen ook grotendeels verdwenen
Kunststof delen allemaal behandeld met Auto Finesse Revive trim dressing, is het flink van opgeknapt:
Hier dan de eindfoto's.
Ben zelf erg tevreden met het eindresultaat.
De swirls zijn weg en daardoor is de glans mooi terug.
De kunststof delen zijn weer donkergrijs/zwart ipv vaal.
Lelijke vlek (oude poetsvlek) op de diffuser is ook mooi weg na behandeling met Revive trim dressing.
Totaal zo'n 12 uur arbeid, was een intensieve klus.
Maandag begonnen met het vastleggen van de lakproblemen, daarna gewassen met PB's SS&S en vervolgens gekleid met Monello.
Kleien kwam niet erg veel van de auto af.
Daarna de wielen gedaan, maar toen ik zag hoe smerig de wielkasten waren en hoe smerig de wielen aan de binnenzijde maar meteen
de krik erbij gehaald en de wielen stuk voor stuk schoongemaakt.
- Wassen met goedkope Aktion shampoo en de EZ Detail brush
- Inspuiten en uitwassen met Valet Pro tar remover
- Inspuiten en uitwassen Monello Non-Ferro
- Weer als nieuw
Vervolgens de auto binnen gereden en aan het polijsten geslagen.
Na een testspot bleek dat ik dit niet ging redden met Finale of Mezzo, er moest Veloce aan te pas komen.
De motorkap en het dak begonnen met wol+veloce, toen oranje+mezzo gevolgd door wit+finale.
De overige delen konden het af zonder wol, dus wol vervangen door de gele pad en verder hetzelfde als bovenstaande.
Daarna alles in de Black Hole en als wax de PB's Natty's paste wax blue gebruikt.
Foto hieronder:
- Aftapen alvorens te beginnen, en mijn poetsmaat
- Dan een aantal verschillen, voor en na. Waskrassen / swirl 99% weg, overig krassen ook grotendeels verdwenen
Kunststof delen allemaal behandeld met Auto Finesse Revive trim dressing, is het flink van opgeknapt:
Hier dan de eindfoto's.
Ben zelf erg tevreden met het eindresultaat.
De swirls zijn weg en daardoor is de glans mooi terug.
De kunststof delen zijn weer donkergrijs/zwart ipv vaal.
Lelijke vlek (oude poetsvlek) op de diffuser is ook mooi weg na behandeling met Revive trim dressing.