• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Ford Fiesta eerste keer gedapt

WallyPower

Detailing addict
29 jan 2016
33
50
Het was ff poetsen, maar ook ik heb mijn eerste wagen volledig gepolijst.

Het leidend/lijdend voorwerp in deze kwestie is mijn Ford Fiesta uit 2011.

Wat hebben we allemaal gedaan:

- Wassen
- Kleien
- Mezzo op oranje
- Finale op zwart
- PB White Diamond
- PB EX-P
- Gyeon Wetcoat


En tot slot het resultaat:

DSC02299.jpg


DSC02294.jpg


Als er dingen zijn die ik in de toekomst beter zou kunnen doen dan hoor ik het graag:)
 
Wel een paar dagen, maar dan steeds wanneer ik er tijd voor had.
Verder zat er ook wel een leercurve in, de eerste panelen gingen een stuk minder snel dan de laatste.

En een ramencoating? Wat is daar nog de toegevoegde van als ik wetcoat toepas?
 
Netjes hoor!

Naast de dingen die al gezegd zijn, vroeg ik mij af waarom je Finale met een finishing pad hebt aangebracht?

Normaal gesproken pak je dan de Witte Foam Pad (light cutting)


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ziet er fantastisch uit!

De toegevoegde waarde van een ruitencoating is dat het wat langer blijft zitten dan WetCoat. Of de werking ook beter is durf ik niet te zeggen, want ik heb het nog nooit gebruikt. Ik gebruik de glasscoating/sealant van Nanolex en die zit er nu ruim een jaar op. Op de voorruit begint de werking wat minder te worden, dus daar ga ik volgende week een nieuwe laag aanbrengen.

@Quantoxx Misschien een zachte lak, zodat de pad zonder cutting factor een mooier resultaat geeft?
 
  • Leuk
Reactions: j.lipsch
@Quantoxx
Je kan een finishing pad met Finale goed gebruiken voor lichte buffer swirls te verwijderen. Gebruik deze zelf ook wel eens in combo met PB Professional Polish als voorbereiding op wat zonder eigenlijk "zwaar" te hoeven te polijsten omdat dit niet nodig is.
 
Dst begrijp ik, mannen. Maar als een lak dusdanig zacht is, dan zou Mezzo op Oranje ook al behoorlijk grof zijn.

Maakt ook niet uit. Combineren is mogelijk.
 
ik finish ook met finale op zwart , ik zou alleen na mezzo oranje ook nog een hit mezzo op wit geven dan bouw je mooi af , geen commentaar maar een tip .
resultaat ziet er overigens netjes uit
 
Over de hardheid van de lak; weet niet of ie nou hard of zacht is, dit is pas MN eerste keer polijsten.

Ik heb sommige plekken met wat diepere krassen een tweede hit met oranje en mezzo gegeven waarna 98% weg was.

Aangezien ik geen lakdiktemeter heb en oranje met mezzo al zoveel correctie geeft ben ik wat huiverig om met veloce en geel aan de slag te gaan voor de laatste 2% aan krassen.

Verder is op deze kleur het verschil tussen oranje met mezzo en finale op zwart niet echt groot te noemen, waarschijnlijk zou het de leek niet eens opvallen..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooit eens een test gedaan om dit verschil te kunnen zien. Eerlijk gezegd vond ik zelfs na Geel + Veloce dat de boel al glom als een drol in de maneschijn. (Op foto #4 is het meest linker paneel Onbehandeld -> Veloce -> Veloce + Mezzo -> Veloce + Mezzo + Finale)

Op de tweede foto is de motorkap gepolijst in delen én verschillende stappen. Eerlijk gezegd, was het verschil niet te zien.

04 After Wassen 02.jpg


04%20After_zpsignoxfae.jpg
 
@WallyPower als je met Mezzo al goed kan corrigeren is dat mooi. Probleem gebieden kun je gewoon nog een hit met Mezzo geven hoor ,voordat jij met de DAP door de lak heen zit ben je wel ff bezig.
 
Zal het onthouden voor de volgende keer wanneer ik weer de Fiësta aanpak.

Waarschijnlijk zal de volgende auto of een Citroën DS5 (zwart) of een Volvo V70 (metallic blauw) zijn. Kan ik wat van de tips in de praktijk brengen.

Nog wel een vraag over steenslag:

Zegt de hoeveelheid steenslag op een auto wat over de hardheid van de lak?

Wel even de leeftijd in gedachten houden en er vanuit gaan dat de auto normaal gebruikt word.
 
Die fiesta ziet er weer gelikt uit!

Steenslag zegt mij meer iets over de hoeveelheid snelweg kilometers die met de auto gereden zijn.