• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Fiesta lak polijsten met een DAP, ik krijg de swirls niet weg, wat doe ik verkeerd?

max913

Detailing trainee
6 apr 2012
13
32
Heeft iemand ervaring met Ford lakken ?
gaat hier over een ford fiesta.
Krijg namelijk met CG paint correction 1 en 2 de swirls niet helemaal weg. (DAP):(
CG correction 2 op oranje hex en 1 op witte hex pad.
Diepere krassen en lichte oxidatie verdween dan weer wel.
Is dit nou een harde lak, of heb ik nog een lichtere finish polish nodig ?
Of verkeerde padkleur keuze voor finishen ?
Weet het effe niet meer :-/
mvg Maxim

Zelf heb ik geen ervaring met Ford lakken. Wat ik vreemd vind is dat je wel diepere krassen e.d. weg hebt kunnen halen maar de swirls niet. Terwijl je ervan uit zou kunnen gaan dan swirls niet zo diep zouden zijn. De Chemical Guys polijstmiddelen heb ik geen weet van, misschien zou je de Monello serie kunnen proberen.

Kan zijn dat de combi die je gebruikt zo zwaar is dat je de diepere krassen verwijderd, maar polijstkrassen achterlaat.
Probeer in compound/pad af te bouwen naar een lichtere combi.

Overlaatst een Fiesta van een paar jaar oud hier gehad die alleen wasstraat en andere misere had gezien ,met vereende krachten deze weer terug om kunnen toveren naar zeker 95% nieuwstaat.
Mijn gebruikte middelen gaan iets verder dan de doorsnee detailer/poetser, hier is t vooral 3M qua polijstmiddelen.

Over de hardheid van de lakken is weinig tot niets te zeggen, dat kan je pas beoordelen nav een zogenaamde testspot.
Hardheid van de lakken is merkgebonden, en zelfs dan is het nog een wassen neus, Duitse lakken zijn bij voorbad hard, maar als je auto uit Polen of Azie komt, dan gaat deze vlieger compleet niet op...

Probeer de monello lijn eens. En beginnen met een testspot en gelijk afbouwen met een finish polish