Mijn zwager heeft sinds kort een andere bolide. De Golf (elders te vinden in Show-Off) is er nu een witte Focus station voor in de plaats gekomen.
Helaas vond de vorige eigenaar het nodig om alle teer- en harsspetters te verwijderen met een schuurspons want.... "dat gaat zo goed!".... totdat de boel op droogt.
Ik was samen met mijn zwager maar dat is geen Adrie, Cees, Bart of Patrick. Je hebt dus maar beperkt de tijd en dan moet je een compris sluiten.
Alle krassen eruit was gewoon geen haalbaar doel. Ik had een uur of 7-8 om de boel voor elkaar te krijgen dus vergeef mij de resterende krassen en diepere swirls.
Ik had trouwens nooit verwacht dat deze lak zo hard zou zijn. Het was ook geen echte blanke lak maar ook geen single stage.
Waarschijnlijk een blanke lak waar kleurlak in zat. De voor en achterbumper zit een folie op die helaas verkleurd is.
Stappenplan:
-Wasstraat :-&
-Kleien met Spray & Wipe, Purple clay en Meg's Mild Blue clay
-Sanding met Festool excenter en Festool Discs(2000-3000grit)
-Polijsten met Solo Light Wool cutting pad en Meg's M105 (deed het zo lekker op deze auto!)
-Finishen met finishing pad en Monello Finale
-Voeden met Wolfgang Polish Enhancer
-Waxen met Natty's white (al een tijdje in het bezit maar was nog ongebruikt. Man man man wat een geur )
-Kunststof ontvet met APC 1:4 en gevoed met Trim Restorer
-Bandjes met Wolfgang Black Diamond
-Ramen met NXT Glass Cleaner
Zo zag de auto eruit:
Vol met:
APC en borsteltjes voor het kunststof:
Bijna...
Ja!
Om snel aan de slag te kunnen de auto voor de laatste keer de krasstraat laten zien aan de binnenkant
Daarna aan de gang met klei...
En deze "verassing" bij de tankklep:
Dus de Festool 2mm excenter erbij en 2000-3000grit combi toegepast (10-15micron weggehaald)
Nee dit is niet out-of-focus (focus.... jajaja ) maar gewoon MAT
Na polijstwerk:
Zo ziet een schuurpad er bij blanke lak niet uit (wel beetje wittig maar niet zo wit)
Let goed op de rechte lijn van het raam:
20cm verderop:
Komt ie nog een keer:
En 20cm verderop:
Dat scheelt dus even een jas aan reflectie 8-())
Er zou genoeg lak opzitten om heel de auto zo te doen maar dat bewaar ik wel als ik even niks te doen heb
Nog zo'n flinke plek bij het andere achterscherm:
Het was echt goed te merken dat je bij flink warme lak veel sneller resultaat haalde. Je hebt de warmte nodig maar ook weer niet te veel.
Dan haal je er veels teveel vanaf of je hebt een brandplek.
Stijlen ook gepolijst:
Reflectie motorkap:
Afters:
Dit is nog een keer de plek bij de tankklep in het buitenlicht:
Bedankt voor het lezen!
Helaas vond de vorige eigenaar het nodig om alle teer- en harsspetters te verwijderen met een schuurspons want.... "dat gaat zo goed!".... totdat de boel op droogt.
Ik was samen met mijn zwager maar dat is geen Adrie, Cees, Bart of Patrick. Je hebt dus maar beperkt de tijd en dan moet je een compris sluiten.
Alle krassen eruit was gewoon geen haalbaar doel. Ik had een uur of 7-8 om de boel voor elkaar te krijgen dus vergeef mij de resterende krassen en diepere swirls.
Ik had trouwens nooit verwacht dat deze lak zo hard zou zijn. Het was ook geen echte blanke lak maar ook geen single stage.
Waarschijnlijk een blanke lak waar kleurlak in zat. De voor en achterbumper zit een folie op die helaas verkleurd is.
Stappenplan:
-Wasstraat :-&
-Kleien met Spray & Wipe, Purple clay en Meg's Mild Blue clay
-Sanding met Festool excenter en Festool Discs(2000-3000grit)
-Polijsten met Solo Light Wool cutting pad en Meg's M105 (deed het zo lekker op deze auto!)
-Finishen met finishing pad en Monello Finale
-Voeden met Wolfgang Polish Enhancer
-Waxen met Natty's white (al een tijdje in het bezit maar was nog ongebruikt. Man man man wat een geur )
-Kunststof ontvet met APC 1:4 en gevoed met Trim Restorer
-Bandjes met Wolfgang Black Diamond
-Ramen met NXT Glass Cleaner
Zo zag de auto eruit:
Vol met:
APC en borsteltjes voor het kunststof:
Bijna...
Ja!
Om snel aan de slag te kunnen de auto voor de laatste keer de krasstraat laten zien aan de binnenkant
Daarna aan de gang met klei...
En deze "verassing" bij de tankklep:
Dus de Festool 2mm excenter erbij en 2000-3000grit combi toegepast (10-15micron weggehaald)
Nee dit is niet out-of-focus (focus.... jajaja ) maar gewoon MAT
Na polijstwerk:
Zo ziet een schuurpad er bij blanke lak niet uit (wel beetje wittig maar niet zo wit)
Let goed op de rechte lijn van het raam:
20cm verderop:
Komt ie nog een keer:
En 20cm verderop:
Dat scheelt dus even een jas aan reflectie 8-())
Er zou genoeg lak opzitten om heel de auto zo te doen maar dat bewaar ik wel als ik even niks te doen heb
Nog zo'n flinke plek bij het andere achterscherm:
Het was echt goed te merken dat je bij flink warme lak veel sneller resultaat haalde. Je hebt de warmte nodig maar ook weer niet te veel.
Dan haal je er veels teveel vanaf of je hebt een brandplek.
Stijlen ook gepolijst:
Reflectie motorkap:
Afters:
Dit is nog een keer de plek bij de tankklep in het buitenlicht:
Bedankt voor het lezen!