• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Ka 2005: eerste DAP-experience

Netjes :jippie
Alleen hierdoor wil ik nog eerder de Dap aanschaffen, alleen wil ik nog even wachten tot de zomer!

Knap gedaan man !!! :-)^
Als je der een paar gedaan hebt, ga je pas echt weten hoever je kan gaan met pads en poliermiddel.
Voor iedereen is er wel een andere eindafwerking noodzakelijk, persoonlijk gebruik ik meest witte pad op finale, al weet ik ook wel dat je zou moeten eindigen met een pad 0 , zoals rood of zwart, maar voor oudere of gewone wagens geeft dit al een zeer mooi resultaat.

Afgelopen weekend had ik tijd om een beginnetje te maken met het interieur: de leren bekleding goed schoonmaken en behandelen. Excuses voor de iphonekwaliteit foto's :-"

Uitgangspositie: op het oog een nette stoel:

Kainterieur1.webp

De neus op de feiten:

Kainterieur2.webp

Dezelfde stoel na een behandeling met verdunde APC 1:5 (ik weet, da's vrij stevig, maar ander was 't echt niet schoon te krijgen) en 3 laagjes Meg's Leather Conditioner.

Kainterieur3.webp

Het leer voelt nu veel stroever en zachter. Weer een compliment van m'n vrouwtje geïncasseerd :-b

En na een regenbuitje stond de Ka er 's avonds zo bij:

KaBeading1.webp

PBW Trim Conditioner is mooi spul! :-)^

KaBeading2.webp

@Paulus: heb er een nagelborsteltje voor gebruikt, met volgens mij inderdaad iets van paardenhaar, in ieder geval geen plastic. Werkt goed!

mooi resultaat, super zelfs!

even ter info, kon het topic zelf niet vinden dus heb het maar even getekend, de 50/50 kun je beter maken bij de motorkap en het zijscherm. hier zit al een naad dus loop je ook geen risico!

foutief.webp

Net resultaat weggezet bij de Ka! Dankbare auto om te doen, vooral deze kleur geeft een mooi resultaat. Lekker doorgaan zo, het wordt elke keer weer beter met nieuwe inzichten etc.

l-roy zei:
mooi resultaat, super zelfs!

even ter info, kon het topic zelf niet vinden dus heb het maar even getekend, de 50/50 kun je beter maken bij de motorkap en het zijscherm. hier zit al een naad dus loop je ook geen risico!

foutief.webp

Ik heb 't bewuste topic ook gelezen, maar zoals aangegeven heb ik niet alle handelingen uitgevoerd met een strook tape op de kap, maar was dit puur om uit te proberen. Heb de kap daarna nog twee keer met Mezzo op oranje gedaan, dus dan is de kans op een lijn in de lak volgens mij heel erg klein.

Maar toch bedankt :-)^

Heb dit weekend m'n nieuwe Collinite 476S uitgeprobeerd op de Ka, de keuze viel op deze wax vanwege de beloofde standtijd. Ondanks de berichten hier over benodigd ellebogenvet vind ik die Colli heel makkelijk te verwerken. Plaatwerk was lauwwarm, en sommige delen heb ik zelfs in de zon gewaxed. Dun opbrengen, even laten drogen en met een paar groene monellodoeken afnemen/uitbuffen. Appeltje eitje, wereldspul!

Kaexterieur1.webp

De beading is prachtig, en sheeten doet 'ie ook heel mooi. Ben d'r blij mee :-)^