Gisteren de Ford Ka van de vriendin gewassen. Had in vele jaren één of twee keer een emmertje met dreft gezien....
Velgen, PB spray&rinse, geborsteld, afgespoeld, nog is geborsteld, dan iron-x, ingesponst met katoenen applicator, afgespoeld.
Nog niet helemaal goed, maar kan niet veel beter zonder ze eraf te halen (deel oprit met buur, dus is niet echt praktisch).
Afgewerkt met PB Wheel Sealant (aangebracht met de vingers)
Lak, gewassen met Gold class shampoo, zat nog vol met zwarte punten.
Iron-X erover, iron-X verder ingewerkt met katoenen applicator (wat stinkt dat spul), ondertussen wat water verneveld zodat het niet opdroogde.
Wagen afgespoelt, lak voelde al vele malen beter.
Volledig gekleid met Meguiars klei.
Afgewerkt met Meguiars Stap 2 en Stap 3. (Geen Stap 1, aangezien ik gewoon de wagen proper wou krijgen, polijsten doe ik een volgende keer met de DAP en monello producten).
Velg en algemene vuilindruk :
Zwarte punten motorkap (over hele wagen te zien)
VUIL
Velgen NA PB spray & rinse, en heel wat borstelen
Iron-X aan het werk op de velgen
Iron-X aan het werk op het dak
Resultaat van 5u werk... Na Klei, Stap 2 en Stap 3 & Wheel Sealant :
Wagen moet nu nog naar schadeboer voor de linkerdeur, hierna zal ik hem volledig onder handen nemen met de DAP;
Is nu overwegend proper, alleen kieren tussen bumpers en deuren krijg ik niet echt proper, wat gebruiken jullie daarvoor ? Borsteltje ?
Ook ongelooflijke smeerboel aan de deurscharnieren, zit zelfs na de wasmachine nog deel van op de washandschoen. Volgende keer hier eerst ontvetter spuiten denk ik. Zou Tar-X voor zoiets ook werken ?
Velgen, PB spray&rinse, geborsteld, afgespoeld, nog is geborsteld, dan iron-x, ingesponst met katoenen applicator, afgespoeld.
Nog niet helemaal goed, maar kan niet veel beter zonder ze eraf te halen (deel oprit met buur, dus is niet echt praktisch).
Afgewerkt met PB Wheel Sealant (aangebracht met de vingers)
Lak, gewassen met Gold class shampoo, zat nog vol met zwarte punten.
Iron-X erover, iron-X verder ingewerkt met katoenen applicator (wat stinkt dat spul), ondertussen wat water verneveld zodat het niet opdroogde.
Wagen afgespoelt, lak voelde al vele malen beter.
Volledig gekleid met Meguiars klei.
Afgewerkt met Meguiars Stap 2 en Stap 3. (Geen Stap 1, aangezien ik gewoon de wagen proper wou krijgen, polijsten doe ik een volgende keer met de DAP en monello producten).
Velg en algemene vuilindruk :
Zwarte punten motorkap (over hele wagen te zien)
VUIL
Velgen NA PB spray & rinse, en heel wat borstelen
Iron-X aan het werk op de velgen
Iron-X aan het werk op het dak
Resultaat van 5u werk... Na Klei, Stap 2 en Stap 3 & Wheel Sealant :
Wagen moet nu nog naar schadeboer voor de linkerdeur, hierna zal ik hem volledig onder handen nemen met de DAP;
Is nu overwegend proper, alleen kieren tussen bumpers en deuren krijg ik niet echt proper, wat gebruiken jullie daarvoor ? Borsteltje ?
Ook ongelooflijke smeerboel aan de deurscharnieren, zit zelfs na de wasmachine nog deel van op de washandschoen. Volgende keer hier eerst ontvetter spuiten denk ik. Zou Tar-X voor zoiets ook werken ?