• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Ka... van grijs naar rood.

JorisFRST

Detailing trainee
31 okt 2011
12
47
Gisteren de Ford Ka van de vriendin gewassen. Had in vele jaren één of twee keer een emmertje met dreft gezien....

Velgen, PB spray&rinse, geborsteld, afgespoeld, nog is geborsteld, dan iron-x, ingesponst met katoenen applicator, afgespoeld.
Nog niet helemaal goed, maar kan niet veel beter zonder ze eraf te halen (deel oprit met buur, dus is niet echt praktisch).
Afgewerkt met PB Wheel Sealant (aangebracht met de vingers)

Lak, gewassen met Gold class shampoo, zat nog vol met zwarte punten.
Iron-X erover, iron-X verder ingewerkt met katoenen applicator (wat stinkt dat spul), ondertussen wat water verneveld zodat het niet opdroogde.
Wagen afgespoelt, lak voelde al vele malen beter.

Volledig gekleid met Meguiars klei.
Afgewerkt met Meguiars Stap 2 en Stap 3. (Geen Stap 1, aangezien ik gewoon de wagen proper wou krijgen, polijsten doe ik een volgende keer met de DAP en monello producten).

Velg en algemene vuilindruk :
1847.webp

Zwarte punten motorkap (over hele wagen te zien)
1848.webp

VUIL
1850.webp

Velgen NA PB spray & rinse, en heel wat borstelen
1852.webp

Iron-X aan het werk op de velgen
1861.webp

Iron-X aan het werk op het dak
1866.webp

Resultaat van 5u werk... Na Klei, Stap 2 en Stap 3 & Wheel Sealant :
1873.webp

Wagen moet nu nog naar schadeboer voor de linkerdeur, hierna zal ik hem volledig onder handen nemen met de DAP;
Is nu overwegend proper, alleen kieren tussen bumpers en deuren krijg ik niet echt proper, wat gebruiken jullie daarvoor ? Borsteltje ?
Ook ongelooflijke smeerboel aan de deurscharnieren, zit zelfs na de wasmachine nog deel van op de washandschoen. Volgende keer hier eerst ontvetter spuiten denk ik. Zou Tar-X voor zoiets ook werken ?

Goh, de Ka van je vriendin onder handen nemen. Dat komt me bekend voor ;)

Ik heb de deursponningen helemaal ingesprayed met APC 1:5, goed inborstelen, 10 min in laten trekken en dan afspuiten. Daarna een laagje siliconespray tegen piepen/kraken en vuilaanhechting. Werkt geweldig.

Is al weer een stuk opgefrist! Kieren e.d. met APC 1:4 of 1:10 afhankelijk van de vervuiling, met een verfkwastje inborstelen.

Otto zei:
Goh, de Ka van je vriendin onder handen nemen. Dat komt me bekend voor ;)

Ik heb de deursponningen helemaal ingesprayed met APC 1:5, goed inborstelen, 10 min in laten trekken en dan afspuiten. Daarna een laagje siliconespray tegen piepen/kraken en vuilaanhechting. Werkt geweldig.

Helemaal omdat deze auto nog naar de schadehersteller moet zou ik de siliconespray nog maar even achterwegen later. Dat is zo ongeveer een spuiters worst nightmare :'(

+1

Silliconen................ aaarrghh

Gisteren de Ford Ka van de vriendin gewassen. Had in vele jaren één of twee keer een emmertje met dreft gezien....

Maaruh ik kan me niet voorstellen dat ik de auto van mijn vriendin zo vies laat worden. Zo'n vieze auto wil ik niet op de oprit hebben.....

jjonkie zei:
+1

Silliconen................ aaarrghh

Maaruh ik kan me niet voorstellen dat ik de auto van mijn vriendin zo vies laat worden. Zo'n vieze auto wil ik niet op de oprit hebben.....

Inderdaad. Als haar auto niet schoon is gaat het hek niet eens open :ja