Een tijdje geleden vroeg een collega of ik de auto van zijn vrouw eens onderhanden wou nemen. Aan de zijkant was de auto beschadigd en ophgelapt door een spuiter. Maar hoe vaker hij de auto waste , hoe meer de rare plekken tevoorschijn kwamen.
Het gaat hier om een ford ka van inmiddels 10 jaren oud. Ik ben vergeten om voor fotos te maken, mede door de kou.
Enfin, hetzelfde ritueel als altijd en begonnen met de auto te wassen, met de ijspegels aan de bumpers naar een overdekte ruimte gebracht die ik bij uitzondering mocht gebruiken.
Tijdens het kleien bleek dat er een onnoemelijke vervuiling nog op de lak aanwezig was, van een kwart motorkap was dit het resultaat.
Na het kleien de lak eens goed geinspecteerd en eigenlijk waren de rare plekken aan de zijkant het minst erg
Na een hit met gemiddeld zware polijstmiddelen, bleek al snel dat er zware middelen nodig waren en meerdere hits om de krassen te herstellen.
Maar na 2 hits met de zware compound is er verbetering waarneembaar
De c-stijl na 1 hit
Een soort 50/50 tussen deur en achterscherm van de “rare”vlekken
Zo de hele auto gedaan en uiteraard afgebouwd met mildere polijstmiddelen. In totaal de auto 3 keer gepolijst en probleem gebieden tot 5 keer.
Na het polijsten het kunststof opnieuw gevoed met autoglym bumper care
De auto verder gevoed met poorboys black hole en gewaxed met collinite 476 double coat wax
Met dit als resultaat:
Het gaat hier om een ford ka van inmiddels 10 jaren oud. Ik ben vergeten om voor fotos te maken, mede door de kou.
Enfin, hetzelfde ritueel als altijd en begonnen met de auto te wassen, met de ijspegels aan de bumpers naar een overdekte ruimte gebracht die ik bij uitzondering mocht gebruiken.
Tijdens het kleien bleek dat er een onnoemelijke vervuiling nog op de lak aanwezig was, van een kwart motorkap was dit het resultaat.
Na het kleien de lak eens goed geinspecteerd en eigenlijk waren de rare plekken aan de zijkant het minst erg
Na een hit met gemiddeld zware polijstmiddelen, bleek al snel dat er zware middelen nodig waren en meerdere hits om de krassen te herstellen.
Maar na 2 hits met de zware compound is er verbetering waarneembaar
De c-stijl na 1 hit
Een soort 50/50 tussen deur en achterscherm van de “rare”vlekken
Zo de hele auto gedaan en uiteraard afgebouwd met mildere polijstmiddelen. In totaal de auto 3 keer gepolijst en probleem gebieden tot 5 keer.
Na het polijsten het kunststof opnieuw gevoed met autoglym bumper care
De auto verder gevoed met poorboys black hole en gewaxed met collinite 476 double coat wax
Met dit als resultaat: