• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Forzav stelt zich netjes voor

forzav

Detailing rookie
24 feb 2009
15
0
Goeiedag allen,

Sinds krt ben ik in het bezit van een Black Magic Seat Leon uit eind 2006. Een auto die weinig weg heeft gezien (25.000km) maar ook weinig onderhouden houden is qua schoonhouden.

De zwarte lak vertoond voldoende 'mogelijkheden' :'( voor verbetering en dan kom je al snel op Carclean terecht (via SO). Voorzichtigaan zal ik gaan beginnen om de lak weer swirlvrij en strak te krijgen en dit zo te houden. Als beginner beginner (voor eerdere auto's was de krasstraat meer dan voldoende :|~*) zal ik mij compleet in moeten lezen en alles gaan leren. Ik lees al een tijdje mee op dit forum (wanneer komt er eindelijk echt poetsweer om een goede start te maken!!) en als ik de verhalen / ervaringen goed lees zal het niet lang duren voordat ook ik helemaal besmet ben met het detail virus.

Ikzelf ben woonachtig in Nijmegen en zal mijn eerste ervaringen op dit forum bij gaan houden.

Thanks, foto's zal ik zsm plaatsen. Moet even ergens een cameraatje scoren..

Tip: Laat een digitale camera niet buiten liggen als het regent ]-0

Welkom! Ik denk dat je voorlopig wel genoeg telezen hebt hier, en als je klaar bent (eigenlijk ben je nooit klaar...:lol) ziet je auto er weer perfect uit, dat weet ik zeker! ben wel benieuwd naar de foto's en de ervaringen die je opdoet met detailen...:)

Hey hey goed bezig om je hier aan te melden en zeker met die zwarte kicken kleur heb het zelf namelijk ook Golf IV GTI Black Magic Pearl!!!
Weet heel zeker dat je een hele diepe wet look uit je lak kan halen!!!
Ben benieuwd naar jouw pics van je ride!!! Greetz

Zo de eerste bestelling is nu dan toch de deur uit. Hopelijk voor pasen binnen, dat scheelt dan weer een bezoek aan de meubelboulevard :lol

Wassen
Meguiars - NXT Generation Car Wash Shampoo - 532ml

Drogen
Carrand - Microfiber MAX Supreme Drying Towel - 60x90cm

Kleien
Carclean.com - Fine Grade Clay Bar - 210gr
Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
Carclean.com - Sprayfles - 1 liter met sprayer en maatverdeling

Glaze
Poorboys World - Black Hole - 473ml
Lake Country - Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm

Wax
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 225gr
Carclean.com - Hi-Tech Foam Applicator
Cobra - Yellow All Purpose Microfiber Towel

Welkom op het forum! Heel vriendelijke en behulpzame mensen hier :love , ben zelf nog niet lang member , maar denk,
als je verbeteringen zegt, neem ik aan swirls, en die zal je volgens mij met de black hole niet verhelpen maar eerder opvullen als ik me niet vergis.
Denk dat je na het kleinen dan beter eerst met n polish begint zoals de ssr reeks van PB, en dan die Black hole ertegenaan gooit.

Nogmaals, ben zelf een beginner op gebied van swirls verwijderen. kwas alleen reeds geveld door het poetsvirus :lol

Veel succes!

Nee klopt, je hebt helemaal gelijk.. Wil alleen eerst handmatig aan de slag en tzt ooit een keer met de dap aan de gang, vandaar nu de keuze voor blackhole.

Wat Volder zegt is juist: de BH bevat fillers dus vult de swirls op. Verdwenen zijn ze zeker niet, daarvoor heb de swirl removers zoals de SSR lijn van Poorboys.

Overigens zou ik de Cobra doek gebruiken voor de Black Hole en de Deluze Mega Towel voor het uitwrijven van de wax.

Die droogdoek is trouwens een superdoek! Controleer hem van te voren wel 3x extra goed op scherpe plastic delen in de doek (zelfde als die gebruikt worden voor prijskaartjes in kleding). Ze vallen nauwelijks op, maar kunnen vervelende krassen maken op de lak.