• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foto's detaildag 25 Januari in de Europoort. Veel foto's!

Omdat de Leon nog redelijk schoon was, maar een Corsa meegenomen die al een poosje geen wax had gezien.
Begonnen met afspuiten met warm water. Werkte lekker. Bagger en pekel droop uit de wielkasten. Gewassen met NXT-shampoo.
Daarna was het tijd om te kleien. Kwam weinig vuil af. Auto maakt weinig kilometers en staat meestal binnen. Scheelt een slok op een borrel.
Bij het afplakken blijken er toch meer kunststof delen dan gedacht.]-0
Vervolgens de DAP ingewijd met een witte pad met daarop PB Polish met sealant.
Als wax een laagje M16 aangebracht. John kwam een handje helpen, zodat er nog tijd over bleef voor de ruiten en banden. Ruiten behandeld met Dasty glascleaner. Ruikt niet verkeerd en resultaat was streeploos.
Banden weer laten glanzen met Meguiars tire gel.

Resultaat:

corsa.jpg


Leuke dag gehad. Leon en Christiaan bedankt voor het organiseren. Top.:)^
 
nicknameless zei:
Het was zeker een toplocatie. Alleen errug koud :( , of was ik de enige (niet aan het werk) die er last van had? :-b

Ja, je was de enige! :D

Dus mijn tip voor de volgende keer:

gewoon ff helpen!
 
:)
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Volgens mij was Cees er niet zo blij mee :D

@ De organisatie: Bedankt voor de geweldige dag! op deze top locatie met erg fijne catering :)

Heb zelf alleen maar lopen experimenteren (eindelijk eens de kans om zonder gezeur bezig te zijn...)
So1o M105 M205
Füzion + E-Zyme :heart_eyes:

@ iedereen bedankt voor de fijne en gezellige dag! :)^
 
Ziet er allemaal heel mooi uit:)^ De volgende keer als me collectie wat meer is,ga ik zeker mee:) zal ik wel de enigste zijn denk ik zonder machine:D
 
Ik wil ook nog even iedereen hartelijk bedanken voor de tips, en uiteraard de prima geregelde catering!
Helaas heb ik gisteren heel de dag op bed gelegen met griep waardoor ik niet in de gelegenheid was dit eerder te doen.
Heb een hoop nieuwe mensen leren kennen en een leuk praatje mee kunnen maken.
Ben in ieder geval 1 motorkap opgeschoten (zwarte volvo v50), dus heb binnenkort nog wat delen te doen.
Ik weet in ieder geval dat ik een heeeeeeeeeeeeeel harde lak heb en dat mijn rechter achterdeur opnieuw gespoten is, ook weer leuk om te weten.
 
Zondag morgen om 6.45 opgestaat en rond 7.15 van huis vertrokken om samen met Dennis, Adrie en Patrick naar de Europoort te vertrekken, onderweg nog even m'n vriendin opgepikt. Eenmaal aangekomen hebben we even de wagens binnen in de hal gereden en daarna een lekker bakje DE gedronken. Rond de klok van 9 gestart met de werkzaamheden.

Hierbij de foto's en methode die ik gebruikt heb bij het detailen van de wagen;

Zaterdag
- Wielkasten met Degreaser + APC + ASD
- Banden met Deagreaser + APC + Endurance Gel
- Velgen met Billberry + diverse sponsjes en kwasten

- Rubbers, Sponningen, Motorruim met APC
- Laklaag wassen met NXT Shampoo
- Laklaag + ramen kleien
- Afspuiten met de HD en afdrogen met de Miracle Dryer

Zondag
- Afspuiten met de HD
- Laklaag wassenn met NXT Shampoo
- Afspuiten met de HD en afdrogen met de Miracle Dryer (thx Dibbuz voor zijn MD, die van mij was te nat om nog fatsoenlijk te drogen)

- Motorkap en het dak met SSR2,5 + Witte LC Pad
- Dak deels met SSR3 (om de bepaalde diepere krassen te verminderen/verwijderen) + Witte LC Pad
- Motorkap, dak en zijschermen met Lime Prime + Zwarte LC Pad
- 1 laag Collinite Insulator #845

- Velgen met Collinite Insulator #845
- Rubbers en plastics met PB Trim Restore
- Glas met Provision Anti-Rain

En na afloop van de meeting nog even snel wat foto's geschoten, in alle vroegte was ik vergeten m'n digicam mee te nemen. De telefoon bood uitkomst;

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Afspuiten hoge druk (lekker warm water)
Wassen 2 emmer methode mothers washmitt dodo btbm
kleien dodo clay mild+spray&whipe
Lime prime pre wax cleaner witte lake country handpad
Mothers reflections advanced car wax lake country handpad rood+velgen
Dodo supernatural
banden bold&bright tire dressing
interieur reinigen poorboys apc
behandelen leather stuff

Eindresultaat
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Mijn behandeling:

[*]Wassen met Shampoo plus (moet op ;))
[*]Kleien met Last Touch en Meg's Pro Clay mild
[*]Spotrepair met rotary, spotbuff polishing pad en Menzerna Nano Polish
[*]hele auto met DAP500, finishing pad en Menzerna Final Finish
[*]hele auto met DAP500, finishing pad en Wolfgang polish Enhancer
[*]2 lagen Wolfgang Fuzion
[*]Velgen met 2 laagjes Chem. Guys Wheelguard
[*]Bandjes met Wolfgang Diamond Tire gel
[*]Ruiten met ECA, Glass Cleaner en Mint Merkin
 
Sssssssssssssssssst, niet zeggen ]-0 :klap ;) Ik hou de schijn op hier...
 
alex zei:
ik ga vanaf nu wat minder product gebruiken:D

Inderdaad, ik stond van bovenaf te kijken en verbaasde me over de hoeveelheid produkt dat je vanuit het Mothers flesje zo op het dak kwaktte. Iedereen stond op een gegeven moment voor het raam in de kantine te gniffelen en te lachen ...w^^w

Dennis vloog direct naar beneden om een vaderlijk advies te geven :-b
Een erwtje zo groot is genoeg. ;)
 
Dibbuz zei:
Mijn behandeling:

[*]hele auto met DAP500, finishing pad en Menzerna Final Finish

Werkt dat een beetje Dennis?? Hoe zijn de resultaten hiervan, minder dan wanneer je het product met de rotary verwerkt I gues?!


@Alex: Monsterlijk mooie GTI man. Ik vind um zoals ie daar staat echt super, ondanks dat ie wit is! Ik koop er ook nog een keer één hoewel ik hem in het zwart wil. Ooit... Als ik mijn verzameling poetsproducten compleet is en ik mijn salaris dus niet meer naar CC hoef over te maken.. :D
 
Werkt ook prima hoor Benny, mijn Vectra heb ik ook zo gedaan.
Onze auto's bevatten vrijwel geen swirls, dus dan is dat prima te doen.
 
Ik vraag me af of het ook goed zou werken als finishing touch, moet ik binnekort maar eens gaan uitproberen. Hiermee bedoel ik dus, nadat het correctiewerk gedaan is om dan af excentrisch met de FF af te werken. Met de rotary heb ik meer last van spetters die over de auto komen. Je hoeft de rotary maar even niet precies recht op de auto te houden en het product vliegt in het rond. Bij een D/A heb je hier gelukkig geen last van.