• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fout in metallic lak?

Stefaan

Detailing rookie
7 aug 2022
1
2
Beste,

Sinds een maand ben ik eigenaar van een nieuwe Peugeot 3008 in donkergrijze metallic kleur (Platinium grijs). Vandaag is me opgevallen dat op het achterste paneel links van de koffer onder het linkse achterlicht een beetje een soort van waas zit. Ik heb geprobeerd er een foto van te nemen, maar heel duidelijk krijg ik het niet vastgelegd op de gevoelige plaat.

Het lijkt geen fout in de blanke laklaag op het eerste zicht, maar eerder in de metallic laag. Het is ook maar zichtbaar vanaf bepaalde hoeken en bepaalde stand van de zon. Het meeste heeft het wat weg van een soort waas en het lijkt een beetje alsof de metallic laag daar ook wat weg heeft van waterspots, alsof het zo gespoten is.

Ondanks dat het moeilijk zichtbaar is op foto vroeg ik me af of er kenners zijn die er iets uit kunnen afleiden.

Alvast veel dank!

Stefaan
 

Bijlagen

  • 7443F5BC-7BFF-4F9E-B133-829B7D6ABBCE.jpeg
    7443F5BC-7BFF-4F9E-B133-829B7D6ABBCE.jpeg
    119,5 KB · Weergaven: 143
Ik kan het uit de foto's niet zo goed opmaken, maar ik zou inderdaad ook als eerste denken aan 'overspray'. Spuitnevel ook wel genoemd.

Als je een stuk tape op de lak plakt en bij gaat schijnen met een zaklamp, zul je het als het goed is op de foto moeten krijgen. Dat zal helpen om gerichter te kunnen oordelen.
 
Zie regio binnen rode cirkel.
Ik vind dat de structuur iets te zeer sinaas-achtig is waardoor ik vermoed dat deze hoek ooit is hersteld/gespoten, ook krijg ik de indruk een kratertje of foutje in de lak te zien waardoor die ''waas'' kan betekenen dat ze bv. wat stofpuntjes hebben willen verwijderen en polijsten met een ''waas'' als gevolg.
Mocht het dit zijn, dan krijg je dit verholpen door te gaan polijsten.
7443F5BC-7BFF-4F9E-B133-829B7D6ABBCE.jpeg
 
Laatst bewerkt: