• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fredje's Punto

Fredje_raketje

Detailing rookie
20 mei 2009
21
0
Hoi hoi ook de zuiderburen hebben de weg naar hier gevonden dus effe voorstellen he :) Mijn naam is Frederik en detailen is een uit de hand gelopen hobby waar ik pas een bijberoep van gemaakt heb. Ik heb hier onlangs de Wolfgang Fuzion wax aangeschaft en ben ik dus snel aan de slag gegaan om mijn auto'tje aan een ultieme test te onderwerpen. Meestal werk ik met het Solo systeem van Meg, nabewerken met de dual action (M83), de M7, M21 en toppen met de M16. Na het wassen en het kleien heb ik deze keer de ultimate compound (meg's) getest met de dual action , de M7 ingewerkt met de dual action en daarna 2 laagjes Wolfgang. Het resultaat mocht er best zijn:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

grtz en tot een volgende ;)

Aan de punto te zien heb je ervaring, ziet er prachtig uit. Welkom!

Welkom hier! :-)^

Vraagje: je zegt: Meestal werk ik met het Solo systeem van Meg, nabewerken met de dual action (M83).

Euh... je kunt ook met so1o nabewerken, het is een one-step system, wil je dat niet, dan zou ik eerder nabewerken met M80, persoonlijk vind ik M83 te grof om mee na te bewerken, een veel gebuikte combinatie is altijd M83 gevolgd door M80.

stimpy68 zei:
Welkom hier! :-)^

Vraagje: je zegt: Meestal werk ik met het Solo systeem van Meg, nabewerken met de dual action (M83).

Euh... je kunt ook met so1o nabewerken, het is een one-step system, wil je dat niet, dan zou ik eerder nabewerken met M80, persoonlijk vind ik M83 te grof om mee na te bewerken, een veel gebuikte combinatie is altijd M83 gevolgd door M80.

Wat Solo beterft; klopt maar de ervaring leert dat je met Solo ook wel makkelijker zeer fijne hologrammen kan nalaten. Dus ik werk eerst (indien nodig )met de rode (zeer geschikt voor schuurkrassen te verwijderen !) of gele wollen pad en ik werk steeds na met de gele foampad. Zeker op zwarte wagens is een nabehandeling met de dual action nodig das mijn mening. Daarom de M83 omdat deze die zeer fijne hologrammetjes wel wegneemt en dat doet de M80 niet echt. Met het machinaal aanbrengen van de M7 zit ik weer terug op schema en dan een Sealant en de M16 of nu de wolfgang Fuzion. Ik ga trouwens ook eens testen wat het zou geven de M21 en dan een laagje Wolfgang dan zie ik het verschil ineens ;)