• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collectie van MK-us

Feli marcus.....heb ook effe lopen twijvelen toen cees hem aanbood.......maar de sn is nog niet te overtreven(mijn mening)
 
Mooie aanwinst Markus, is toch een wax die je niet vaak ziet langskomen,mede door de prijs.

En die standtijd maakt toch niet uit als je het in de zomer gaat gebruiken:cool
 
LET OP: ga er svp even voor zitten beste lezers; het is in dit geval niet alleen puur een collectie-topic maar ook een dankbetuiging

De laatste weken een aantal dingen aangeschaft en ik heb mijn collectie gefotografeerd ( jaja het is eindelijk zover )
Ik heb de ( voor mij ) bijzondere dingen geplaatst, of waarvan ik vind dat het wellicht de moeite waard is om nader te bekijken.
Omdat er achter de meeste aanwinsten een verhaal zit heb ik heb ik er voor gekozen om hier in het kort ( voor zover dit mogelijk is bij mijn ) wat over te vertellen
Maar goed, genoeg gebabbeld hier komt ie:

• Dodo Juice - Orange Crush - Glass Edition - 250ml
Mijn dochter is in het bezit van een rode auto + Dodo een geweldige wax is + de glazen versies in mijn bezit wil krijgen ( hier kom ik later op terug )

• Zymöl - Clear
• Zymöl - Concours Glaze
• Zymöl - Detail Brush
• Zymöl - Glass
• Zymöl - Koffer
• Zymöl - Pré-wax Applicators
• Zymöl - Seal
• Zymöl - Towel
• Zymöl - Treat
• Zymöl - Vinyl
• Zymöl - Wax Applicator
• Zymöl - Wheel Brush


Sinds ik de detailkoffer van Zymöl zag was ik er helemaal verliefd geworden.
Aangezien de prijzen van Zymöl er niet om liegen en ik nog moest beginnen met detailen moest dit in de vrieskist worden gestopt.
Op een gegeven moment bood Thijs een groot deel van zijn Zymöl collectie aan waaronder de officële koffer. Snel een PM gestuurd daar ik de koffer in mijn bezit wilde krijgen.
Zo gezegd en zo gedaan maar de rest kriebelde wel. Thijs weer een PM gestuurd en zodoende raakte we aan de PM. Hij wist dat ik de spullen stuk voor stuk wist te waarderen en ik vroeg om een aantal producten om zodoende de koffer wat voller te krijgen.
Thijs deed alles in de koffer en verzond deze naar mij. De zéér grote verrassing kwam dat hij de koffer véél voller had gemaakt dan afgesproken, er zat aan een godsvermogen aan spullen bij !
Jullie begrijpen wel dat ik hier echt onwijs blij van werd en ben Thijs hier super dankbaar voor ! !
Thijs vroeg of ik dan toevallig ook niet de Concours wax wilde overnemen. Snel nog op onderzoek gegaan daar dit een wax is die je zeker niet elke dag tegenkomt en de reviews zijn schaars. Deze kwamen toch goed uit de bus en het bleef maar trekken vanaf mijn kant.
Thijs deed een voorstel wat ik gewoonweg niet kon weigeren en zo werd ik de gelukkige bezitter van een zalig ruikende en goede pot wax waarvan er niet veel van rondzwerven en dit heeft ook weer zijn charme.
THIJS ONWIJS BEDANKT VOOR ALLES !

• Zymöl - Strik
• Zymöl - Wheel Cleaner Natural Spray Gel - 22FL oz Bottle

Deze aangeschaft middels e-bay om zowel de koffer als de algemene ( Zymöl ) collectie uit te breiden

• Meguiars Professional - Soft Buff Foam Polishing Pad 4" - W8204 - 2-pack
Deze aangeschaft om de algemene collectie uit te breiden en om te kijken of ze mij bevallen

• Autoglym - Hi-tech wheel brush
Deze borstel stond al langer op de wenslijst, leek mijn uiterst fijn werken bij zowel de kleine hoekjes en gaatjes van de velgen als mede de motorruimte.
Hij is ali-chemicali-proof en ligt zéér lekker in de hand

• Dodo Juice - Rubbishboy's Juiced Glass Edition wax
Tja buiten het feit dat het een dodo wax is ( altijd goed ) ben ik begonnen met het zoeken naar de glazen versies van de dodo waxen.
Deze is nog exclusiever dan de overige, gelezen dat de heren van Dodo Juice niet in het bezit zijn van deze glazen versie ( altijd geinig om ’n wel te hebben haha )

• Dodo Juice – Blue Velvet Glass Edition wax
De zoektocht ging verder, per toeval met Blamm over en deze vertelde mij dat hij destijds zijn pot aan Lexusfreak had verkocht.
Als de sodemieter een PM tegenaan gegooid en ja hoor, hij vond geen enkel bezwaar om van pot te ruilen ( ik was in het bezit van de plastic versie )
Jullie snappen wel …. Me is very happy >>>> WALTER BEDANKT !

• Dodo Juice – Hard Candy Glass Edition wax
Ook hiervoor moet ik een diepe buiging als dank maken naar Blamm;
Deze stuurde mij een PM met daarin de lokroep van de dodo ….
Er stond een Hard Candy in glazen pot aangeboden op DW, owwww yeah come to Daddy
De verkoper gemeld dat ik de pot dolgraag wilde en dat indien verzending naar Nederland geen probleem was dat ik dan de gevraagde prijs gaf.
Dit was geen probleem, ging uitzoeken wat de verzendkosten gingen worden.
Las ineens dat de pot aan een ander verkocht ging worden, ik even heel droevig en gevraagd wat er loos was: de verzendkosten waren volgens hem zo hoog dat hij dat ik mijn interesse wel zou verliezen.
Ik benieuwd er naar en wat bleek: idd alles bij elkaar erg veel geld VOOR UK’ers hahaha.
All-in was ik alles doorgerekend een euro meer kwijt dan indien hier zou kopen, tja dan maar een gekverklaring hehe

• Dodo Juice – Rainforest Rub Glass Edition wax
En ja hoor daar is Blamm weer …. De RR in glas werd aangeboden …. Snel kijken dus:
$^%$^@ only delivery in the UK @^%*%$
Tja en dan plas je er ineens naast, of …….. zo makkelijk komen ze niet van MK-us af daar in de UK ]d~^
Ik de verkoper van de HC gemaild, als ik hem nu nog een paypal betaling doe, wil hij dan de pot kopen en meteen meesturen samen met de andere pot.
Kreeg bericht terug met “no problem mate”
De verzendkosten bleven gelijk ( boeiend haha ), hij ging ze perfect inpakken ( wil nog wel eens anders )
En zo geschiede het dat 3 dagen later ik dus ineens de bezitter was van 7 glazen dodo juice potten !

Jullie snappen wel …. Me is very happy >>>> BART BEDANKT !

• 3M – Tape
• 3M – Handschoenen blauw
• 3M - 6"pad - Blauw
• 3M - 6"pad - Geel
• 3M - 6"pad - Groen
• 3M - Mondkapje
• 3M - Polijstmiddel - Extra Fine ( geel )
• 3M - Polijstmiddel - Fast Cut Plus ( groen )
• 3M - Polijstmiddel - Ultra Fine SE ( blauw )
• 3M - Spotbuffpad - Blauw
• 3M - Spotbuffpad - Geel
• 3M - Spotbuffpad - Groen


WouterB schreef op het forum dat hij op zijn werk met 3M werkt en dat in zijn ogen hier en daar pads wel erg snel de weg vinden richting de grijze container.
Hij had 3 spotbuffs schoongemaakt en deze waren weer spik en span.
Dat klonk mij als zéér interessant in de oren en vroeg hem dat als tzt de gelegenheid zich voor zou doen of hij een uitzondering wilde maken door een padje of wat voor mij apart te houden.
Ik snapte ook wel dat hij niet bezig kon blijven anders wordt hij de leverancier van het forum en daar is niet CC alleen niet blij mee, ook zijn werkgever niet denk ik zomaar.
Kreeg berichtje terug dat hij ging kijken of hij wat kon betekenen voor mij.
Rustig aan hoor, heeft geen haast leek mij een mooie kans om te proberen hoe deze werken en als bevallen dan schaf ik ze nieuw aan …. Mooie testobjecten dus.
Geef maar een gil wat de kosten zijn: verzendkosten en kijk maar.
Week later kreeg ik een doos van de TNT: zaten niet alleen de 3 spotbuffs in maar ook de 3 grote maten met 3 bekers polijstmiddel
( yessss, weer een kans om te vergelijken met de Monello / PB ), een high-tec stofmasker en aantal blauwe handschoenen en een rol blauwe tape.
Ja uhhhhh, uuhhhhhh, uhhhhh

WOUTER BEDANKT ! Ik ga koekegluren waar ik jou het beste mee kan verblijden want dit natuurlijk allemaal wel heel veel verwennerij !


Was ‘m voor nu, sorry voor het lange verhaal maar wilde ook namens deze weg ‘en public’ mijn dank uiten aan hen die zo vreselijk aardig en gul zijn geweest voor mij !


Totale wax collectie
WaxTotaal.jpg


Grote & Glazen Dodo's :love
Wax-DodoGrootTotaal.jpg


Concours waxen
Wax-CGEzymeZymlConcours.jpg


Paneltjes waxen
Wax-PanelPotjesWax.jpg


Natty Trio
Wax-Nattys.jpg


Migliore Wheelwax - ff wennen om aan te brengen, maar wel zalig
Wax-MiglioreWheelwax.jpg


Old School
Wax-M16GoldClassLiquid.jpg


Winter waxen
Wax-EXPCollinite845.jpg


SpotBuffs ( ready tot test )
Pads-Spotbuff.jpg


Pads etc
Pads-MachinaalHandmatig.jpg


Klei ( niet iedereen schijnt het rode Meg's doosje te kennen )
Klei.jpg


Interieur
Interieur-LederNL.jpg


Glazes
Glazes.jpg


Foamer - 1 + ½liter
Foamer1liter.jpg


Emmers met GritGuard
Emmers-DodoWashBucketsGritguards.jpg


Deel van doeken/mitts ( staat nog een volle doos :-"
DoekenMittsTotaal.jpg


Borstels
Borstels-Totaal.jpg


Koffer met borstels + kleine hulpjes etc
Borstels-KofferGevuldmetHulpjes.jpg


Machines
Machines-AegRotaryDAP900Backingplates.jpg


DE Zymöl koffer
Zyml-KofferDicht.jpg


Gevulde Zymöl koffer :love
Zyml-KofferTotaal.jpg


Bovenste helft
Zyml-KofferBoven.jpg


Onderste helft
Zyml-KofferOnder.jpg


Voorraad Gallons
Voorraad.jpg


Tire & Trims
TireTrims.jpg


Gevulde Sprayers
SprayersGevuldTotaal02.jpg


Shampoo ( gedeelte )
Shampoos.jpg


ProVision Trio
ProVisionTrio.jpg


Monello Set
Polijstmiddelen-MonelloSet.jpg


Arme Jongens Set
Polijstmiddelen-PoorboysSet.jpg


}:)w or :love it
Polijstmiddelen-SRP.jpg


Super Metal Polish
Polijstmiddelen-Metaal.jpg


Meg's Polish
Polijstmiddelen-M105M205.jpg


3M Set
Polijstmiddelen-3MSet.jpg


Klein overzichtje
OverzichtKistPolijstmiddelenAllerlei.jpg




Gezien ik gewoonweg niet alles zomaar kan uitstallen mist de grote totaal foto van alles.
Daarbij niet alle foto's van de goodies geplaats maar er zijn er wel meer >>> Voor hen die alle plaatjes bij het geheel willen zien:>>> DUW HIER DUW HIER
 
Brilliant!

mooi verhaal, heb genoten :love
erg leuk om het verhaal erachter te horen :cool

en de collectie, tsja. deze is enorm =-o
Prachtige collectie hoor :-)^
 
Kleine moeite om jou geld afhandig te maken toch Marcus? ;)
Graag gedaan!

En ik houd uiteraard mijn ogen open. Vind het al heel tof dat Lexusfreak zijn potje wou "afstaan" aan je.
 
Zo de knetters wat een gigantische collectie heb je daar Marcus 8-())

Mooie write-up ook :-)^

Je kan mij wel blij maken met een mooie glazen pot van dodo :-" :lol

Owja en voordat je ze weggooid ofsow, de plastic bekers waar ik de 3M polijstmiddelen in heb gedaan zijn perfecte mengbekers!

Mengverhoudingen van 1:2 tot 1:5 staan erop aangegeven dacht ik :cool
 
amai Marcus, wij maken write-ups van ons werk...en jij zelfs van je collectie 8-())

Hopelijk ben je goed verzekerd; da's een kapitaal aan materiaal zeg :-)^
 
Ziet er fantastisch uit allemaal! Wat een collectie!

Ben blij dat mijn Autoglym Wheel Brush een goed nieuw huis heeft gevonden!:ja :-)^
 
@Blamm: Voor deze keer is het je vergeven hoor HAHA. Is idd onwijs super van LF !
@Picasso: ik hoop het ook, veelal houd men angstvallig vast aan de potten, hopelijk helpt mijn stukje een beetje om er een gezamelijk glazen-dodo-project van te maken
@WouterB: hehe foto van pot ook goed ;) Ik had gezien dat er mengverhoudingen op stonden .... mooi om sapjes mee aan te maken.
Zowel de polijstmiddelen als de pads gaan getest worden op de auto van mijn dochter ( ook nog op de to-do-list aaahhh )
Ga mij eerst buigen over hoe ik jou ga verblijden
@corsawim: wie schrijft die blijft. Nee gekkigheid, zoals zei wilde ik in dit geval van de gelegenheid gebruik maken om het op een ( hopelijk ) leuke wijze samen te voegen
Het is idd aardig opgelopen allemaal, houd alles keurig bij en denk dat als een ander dit doet hij / zijn ook wel even achter diens oren gaat krabbelen hoor.
@Reny: dank je wel. Je woont dichtbij dus indien noodzakelijk dan PM je me maar.
@McFacey: hij heeft een zeer goede plek gevonden idd. Mothers heeft super borstels maar ik kan deze iedereen aanraden.
 
Marcus: wat een imposante en mooie collectie heb je opgebouwd! Ik heb een glazen pot met Purple Haze met jou naam erop, zodra deze leeg is komt hij jou kant op, net als de SN panelpot destijds!
 
Bedankt voor deze mooie uit een zetting. en wat een spullen:love , mijn vriendin ziet me aankomen.
suc6 met de glazen potten van dodo, heb ze zelf niet. maar anders hadden ze hun weg wel gevonden.

en als ze allemaal leeg zijn naar de UK voor een rondleiding en een refill??? misschien doen ze dat wel voor een ware fan?
 
WOW! Mooie collectie en super verhaal! Ik heb jammer genoeg geen glazen versies, anders waren ze jouw kant wel op gekomen..
 
Het is zeker de moeite geweest om te wachten op de foto´s. Ik wist niet dat jij zoveel waxen had joh.

Mooie collectie Marcus, hoop dat je de overige potten ook kan toevoegen aan je collectie