• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

frituurvet in de bekleding

lefferts

Detailing trainee
21 dec 2009
4
47
hallo weet iemand ook hoe je frituurvet uit de bekleding kan krijgen
ben al bezig geweest met interieur cleaner dan lijkt het schoon maar als ik er over
wrijf komt het vet weer omhoog vrgr
 
Vast/Hard frituurvet:
keukenpapier als 1e, strijkbout op lage temperatuur erop, en zo proberen (niet te heet, goed opletten!)

vloeibaar frituurvet: APC + extractor
 
Ben bang dat met vloeibaar frietvet de boel echt in de zitting is gaan zitten. Ongelukje bij boodschappen doen?
Ik heb zo'n geintje ook eens meegemaakt met motorolie (vraag me niet hoe het er kwam). Als je het oppervlak schoonmaakte, hoefde je alleen maar wat op de zitting te drukken en daar kwam het goedje weer.

Ben bang dat het met een extractor dan ook terug blijft komen.
 
Ik zou het in elk geval wel proberen ja.
Als het kan, de zitting eruit halen en eerst maar eens proberen de meeste vettigheid eruit te 'persen'.
Dan een aantal malen met de extractor aan de slag.

Ik weet niet of er ook producten zijn die je verder in het schuim van de zitting kunt laten opnemen. Of iets als een stoomreiniger. :weetniet
 
Wel rigoreus, is de stoel uit elkaar halen en de bekleding van de stoelen af halen en lekker in de wasmachine stoppen die zooi.:cool:
 
Weet ff niet hoe te doen, maar als je het bevriest dan kan je het er vaak qua bovenlaag goed vanaf halen.

Vloeipapier ( nee geen doosje shagvloetjes ) en strijkbout op de laagste stand voor de rest weg te halen. ( trekt dan in vloeipapier )
 
heb nu de bekleding er af gehaald en wil het in de wasmachine doen is of is handwas beter
met verkleuring en de kussen dat laat ik in oude kranten trekken het is vloeibaar vet en hoop dat het dan er uit is
dat wil niet met een strijkijzer of wel
 
Wij gebruiken op de zaak van die terra kleurige garage korrels.
Deze absorberen zo sterk dat ze zelfs olie en andere vloeistoffen uit de beton vloer trekken.
Misschien een idee om een laagje van dat spul een nachtje op het gestripte kussen leggen.