• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

full detail beige interieur Opel Signum 2003

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Hallo mensen,
vandaag had ik de eer om het beige stoffen interieur te reinigen van een Opel Signum van de grootvader van een vriend van mij. Aangezien de man kortelings overleden is, wordt de wagen verkocht.
De wagen is van 2003 met 55000 echte kilometers op de teller. Langs de buitenzijde was hij nog netjes maar de binnenzijde was op z'n zachtst gezegd wat "onfris" geworden:-"
Ik heb enkel het interieur gereinigd en een snelle opfrisbeurt onder de motorkap. M'n vriend heeft inmiddels zelf een dap en gaat de buitenkant dan ook zelf aanpakken.

De beige zetels waren voorzien van een donkere schaduw; die echter geen schaduw was maar gewoon vuil. Er waren verschillende vlekken verdeeld over het ganse interieur. Gisteren had m'n zelf al geprobeerd om de vlekken te verwijderen met vlekkenverwijderaar van HG met wisselend resultaat.

Eerst wat foto's voor :
IMG_3048.webp

IMG_3050.webp

IMG_3052.webp

IMG_3053.webp

IMG_3054.webp

IMG_3068.webp

plan van aanpak: De extractor werd gevuld met een verdunning van het bijgeleverde reinigingsprodukt. Voor de rest ging ik vooraf over de vuilste plekken met een borstel in een handdoek geplooid na die delen te hebben ingespoten met APC 1/10.
Hieronder ziet u het resultaat na even wrijven over de bestuurderszetel :
IMG_3058.webp

Daarna ging ik aan de slag met de extractor terwijl m'n vriend de plastieken interieurdelen reinigde met APC en een microvezeldoek.
IMG_3060.webp

Let hierboven vooral op de vuile "wangen van de zetel" en de propere streep die ik achterlaat met de extractor.
Daarna kon de bestuurderszetel drogen...ik denk dat je het verschil kan zien:-"
IMG_3063.webp

zo werd heel het interieur gedaan met inbegrip van de vloermatten en het koffercompartiment. volgende foto's zijn dan ook de foto's na :
IMG_3077.webp

IMG_3085.webp

IMG_3100.webp

IMG_3109.webp

IMG_3104.webp

Daarna hebben we nog snel even de motorruimte opgefrist; APC1/10 een velgenborstel en daarna wat dressing poorboys, gaf het volgende resultaat
IMG_3112.webp

Tenslotte nog even een sfeerfoto van het water dat uit de extractor kwam :
IMG_3087.webp

IMG_3090.webp

Was het nodig? ik denk het wel:ja

Kortom het was weer een fijne dag met Tim...met wie ik gerust nog wil samenwerken :-)^

Tot de volgende!

Zeer imposant resultaat! En prachtig interieur! Laats zelf een bruin interieur weer grijs gemaakt met de extractor, onmisbaar bezit voor een detailer!

mooi werk geleverd Wim , zal nu wel beter te verkopen zijn
heb je de apc in de extractor gedaan ?
had in die van mij 1/15 apc gedaan , met als gevolg schuimparty:schaam
nu doe ik 10 ml op 4 liter water en dit gaat prima.
grtz johan

AMG zei:
mooi werk geleverd Wim , zal nu wel beter te verkopen zijn
heb je de apc in de extractor gedaan ?
nu doe ik 10 ml op 4 liter water en dit gaat prima.
grtz johan

Hallo Johan, neen in de extractor zat de zeepoplossing die erbij geleverd werd. Ik heb alleen voorbehandeld met APC. Dat citroengeurende produkt in de extractor schuimde totaal niet.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat APC 1/15 in de extractor voor een schuimparty moet zorgen ;-)

AMG zei:
APC is daar ook niet echt voor geschikt (zoals je hebt ondervonden i.v.m. de schuimende werking). APC Plus van Meguairs is bijvoorbeeld wél geschikt, want die schuimt maar weinig. En zo zijn er nog wel een aantal ander speciale extractorvloeistoffen.

Mooi werkje Wim :-)^

Bartjebart zei:
APC is daar ook niet echt voor geschikt (zoals je hebt ondervonden i.v.m. de schuimende werking). APC Plus van Meguairs is bijvoorbeeld wél geschikt, want die schuimt maar weinig. En zo zijn er nog wel een aantal ander speciale extractorvloeistoffen.

Mooi werkje Wim :-)^

bedankt Bart, maar staat die APC+ nog in de verkoopslijst? ik vond hem bij m'n laatste bestelling namelijk niet terug...

Mooi resultaat weer Wim !

Even ander vraagje, staat deze Signum op Nederlands of Belgisch kenteken ?
(Een kennis van ons is nog op zoek is naar een Signum van voor de facelift in een lichte carosserie kleur en met weinig km's)

Juffer1 zei:
Mooi resultaat weer Wim !

Even ander vraagje, staat deze Signum op Nederlands of Belgisch kenteken ?
(Een kennis van ons is nog op zoek is naar een Signum van voor de facelift in een lichte carosserie kleur en met weinig km's)

op Belgisch kenteken.
Staat te koop in Heist op Den Berg. (B)

Op dit forum kan je hem in z'n geheel zien...hij heeft een volledige onderhoudshistory bij een Opel dealer. De km-stand van 55000 is echt en aantoonbaar.

link

Daar was ik al bang voor, door de BMP wordt het dan denk ik een te duur verhaal.
Vraagprijs is voor Nederlandse begrippen absoluut niet veel.

Ga hem in ieder geval de link sturen !

Beige is toch een wat lastige kleur, het werk is natuurlijk hetzelfde in elk interieur maar toch.

Ziet er weer lekker fris uit:ja

Super resultaat !! Ik vraag me af het toestel dat je gebruikt kan je daar een beetje meer info over geven merk kostprijs ? ik vind het niet terug op CC

Jaja, Wim heeft weer kunnen toveren!
Ik sta steeds versteld wat een resultaten die man haalt op enkele uurtjes.

Ik ben blij dat ik het van hem kan leren :-d

Ik heb vandaag de buitenkant gedaan. Aanvankelijk met poorboys professional polish op wit, maar de lak had iets meer nodig. Dan over naar SSR1 op wit, wat al beter was.
Enkele krasjes en hardnekkige plekjes eerst voorgedaan met SSR2.5 op oranje. Dat werkte best goed.

Even nagegaan met de SSR1 op wit, een beetje blackhole erover en daarna nog eens opgeblonken met quick detailer van poorboys.

(ik ben een poorboys-fan valt het op? :love )

Ik heb nog geen foto's maar die komen de volgende dagen wel.

Het was een vluggertje, op 3 uurtjes was hij klaar inclusief wassen.
Tis dan ook voor de verkoop, anders zou ik natuurlijk 'all-the-way' gegaan zijn met klei en sealant en wax erover.
Maar dat spaar ik voor de wagens die we nog even houden denk ik ;-p

De wagen ziet er toch héél anders uit dan voor het weekend!
Enkele krasjes zitten erdoor, en dat grootvader nog gepoogd heeft enkele putjes op de bumpers zelf weg te spuiten, helpt ook niet meteen :schaam

Maar 'over-all' is het een bevredigend resultaat, zeker als je weet dat de wagen 8 jaar oud is.

Nu zien dat hij verkocht raakt. Het interieur zal alvast geen kopers afschrikken :-)^ $$)

Wim, nog eens erg bedankt! Ook voor het leuke verslagje!
En ik denk dat dit niet onze laatste detail zal zijn :-d ;)

@Dominic ik geloof dat dit de extractor is uit de groupbuy...ik heb er ook zo eentje en velen hier trouwens ;) (ik zie 'm momenteel ook niet in de webshop staan :weetniet )
[topic=6918]Klik hier[/topic] ,ga naar pagina 2 en scroll naar post 63, daar vind je alvast een afbeelding en wat info. :ja

Virus zei:
@Dominic ik geloof dat dit de extractor is uit de groupbuy...ik heb er ook zo eentje en velen hier trouwens ;) (ik zie 'm momenteel ook niet in de webshop staan :weetniet )
[topic=6918]Klik hier[/topic] ,ga naar pagina 2 en scroll naar post 63, daar vind je alvast een afbeelding en wat info. :ja

graag gedaan Tim; ik wil zeker nog met je samenwerken:ja Je moet jezelf ook niet wegcijferen hoor...zonder je hulp had ik deze zo snel niet inorde gekregen...het detailen zit je intussen immers ook in het bloed ;-)

Ik ben benieuwd naar de foto's van de buitenkant....maar ik ben er zeker van dat hij er een pak beter zal uitzien :-)^

@ Dominic, het is inderdaad de extractor uit de vorige groupsbuy (zoals virus al aangaf) Ik vind hem ook al een tijdje niet meer terug op de cc-site????

We zullen eens aan de CC-crew moeten vragen waarom denk ik...het is namelijk een schitterend toestel dat z'n geld meer dan waard is :-)^