Sinds enkele weken ben ik in het bezit van deze BMW 3-serie uit 2004. De auto is origineel fabrieksaf uitgevoerd met een M-pakket.
De auto was naar mijn inziens nog nooit gepolijst, wel goed schoon gehouden en niet uitgeleefd maar de lak was zijn glans en reflectie voor 75% verloren. Ook aan het interieur
kon wel het een en ander gedaan worden. De auto is voorzien van half alcantara M-sportstoelen waarvan de wangen van de zittingen een beetje begonnen te 'rullen'. Deze
heb ik geschoren zodat ze weer mooi glad zijn.
De velgen heb ik gedemonteerd om ze helemaal te kunnen reinigen incl. het velgbed. Hier zaten echt grote teerspetters op die zich lastig lieten verwijderen.
Stappenplan Velgen
- Gereinigd met Sonax wheel cleaner en Iron-X i.c.m. EZ-detailbrush, kwasten en de Mothers wheelbrush
- Gereinigd met citrus tar&glue remover
- Gepolijst met de DAP500 en mezzo op een witte smartpad van Monello. Hierna zijn ze gewaxed met PB Wheelsealant
- Banden zijn gereinigd met borstels en APC 1:5 en beschermd met PB Bold 'N Bright tiregel
Stappenplan Interieur
- Stofzuigen
- Alcantara geschoren met een gewoon scheermes en water
- Kunstofdelen en lederen stuurwiel gereinigd met APC 1:10 en verschilende kwasten
- Ramen gereinigd met IPA 1:1 en MF doeken
Stappenplan exterieur
- Wassen met een Merino whool mitt en PB Slick & Suds shampoo + Iron-X
- Drogen met de Delerium droogdoek
- Kleien met PB clay en Spray&Wipe
- Polijsten met de Rotary en DAP500 met verschillende pads en de Monello lijn
- IPA wipedown om de polijstoliëen te verwijderen
- Wolfgang Fuzion wax aanbrengen
- Kunstoffen behandelen met PB trimtrestorer
- Ramen reinigen met IPA
Nu de foto's met korte toelichting:
Zo zag de auto er vooraf uit:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Velgen gedemonteerd om ze zorgvuldig te kunnen reinigen. Door de Sonax reiniger begon alles paars te kleuren (lijkt op Iron-X)
Velgen na de gehele reinigings sessie, gepolijst met mezzo op wit en een wheelsealant aangebracht
Tijdens het wasproces met Iron-X
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Zoals eerder vermeld heb ik mijn alcantara stoelen geschoren om ze weer wat gladder te krijgen
Dit was de staat van de lak vooraf:
De lak zat vol met swirls die erg goed zichtbaar waren in de zon. Een leuke uitdaging dus! Na alle voorbereidingen kon het polijsten beginnen:
Ik begon met mezzo op oranje op de Dap500, dit gaf nagenoeg geen resultaat dus toen heb ik de rotary erbij gepakt en dezelfde combi geprobeerd. Weer geen correctie!
Vervolgens heb ik Inizio op een gele heavy cutting pad gebruikt met de rotary, nog steeds bleven de kleinere krasjes zichtbaar. Er was wel een duidelijke correctie zichtbaar
maar niet naar mijn zin. Na enkele hits ben ik overgestapt op het meest grove werk, een paarse wool pad met inizio op de rotary. Hier bereikte ik wel een aardig resultaat mee,
maar nog waren niet alle swirls verwijderd!:weetniet zelfs na enkele hits! Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn? Toen heb ik afgebouwd met Mezzo op wit en Finale op licht groen.
Er waren geen buffertrails of hologrammen meer te zien, maar dus wel op sommige plaatsen die vervelende (lichte) swirls. Als iemand suggesties heeft hoor ik het graag!
Het resultaat:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Dit zijn de plaatselijke lichte swirls die ik niet weg kreeg!! :weetniet. Precies bij mijn eigen auto loop ik tegen dit probleempje aan...:weetniet
Suggesties zijn altijd welkom! Bedankt voor het lezen.
De auto was naar mijn inziens nog nooit gepolijst, wel goed schoon gehouden en niet uitgeleefd maar de lak was zijn glans en reflectie voor 75% verloren. Ook aan het interieur
kon wel het een en ander gedaan worden. De auto is voorzien van half alcantara M-sportstoelen waarvan de wangen van de zittingen een beetje begonnen te 'rullen'. Deze
heb ik geschoren zodat ze weer mooi glad zijn.
De velgen heb ik gedemonteerd om ze helemaal te kunnen reinigen incl. het velgbed. Hier zaten echt grote teerspetters op die zich lastig lieten verwijderen.
Stappenplan Velgen
- Gereinigd met Sonax wheel cleaner en Iron-X i.c.m. EZ-detailbrush, kwasten en de Mothers wheelbrush
- Gereinigd met citrus tar&glue remover
- Gepolijst met de DAP500 en mezzo op een witte smartpad van Monello. Hierna zijn ze gewaxed met PB Wheelsealant
- Banden zijn gereinigd met borstels en APC 1:5 en beschermd met PB Bold 'N Bright tiregel
Stappenplan Interieur
- Stofzuigen
- Alcantara geschoren met een gewoon scheermes en water
- Kunstofdelen en lederen stuurwiel gereinigd met APC 1:10 en verschilende kwasten
- Ramen gereinigd met IPA 1:1 en MF doeken
Stappenplan exterieur
- Wassen met een Merino whool mitt en PB Slick & Suds shampoo + Iron-X
- Drogen met de Delerium droogdoek
- Kleien met PB clay en Spray&Wipe
- Polijsten met de Rotary en DAP500 met verschillende pads en de Monello lijn
- IPA wipedown om de polijstoliëen te verwijderen
- Wolfgang Fuzion wax aanbrengen
- Kunstoffen behandelen met PB trimtrestorer
- Ramen reinigen met IPA
Nu de foto's met korte toelichting:
Zo zag de auto er vooraf uit:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Velgen gedemonteerd om ze zorgvuldig te kunnen reinigen. Door de Sonax reiniger begon alles paars te kleuren (lijkt op Iron-X)
Velgen na de gehele reinigings sessie, gepolijst met mezzo op wit en een wheelsealant aangebracht
Tijdens het wasproces met Iron-X
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Zoals eerder vermeld heb ik mijn alcantara stoelen geschoren om ze weer wat gladder te krijgen
Dit was de staat van de lak vooraf:
De lak zat vol met swirls die erg goed zichtbaar waren in de zon. Een leuke uitdaging dus! Na alle voorbereidingen kon het polijsten beginnen:
Ik begon met mezzo op oranje op de Dap500, dit gaf nagenoeg geen resultaat dus toen heb ik de rotary erbij gepakt en dezelfde combi geprobeerd. Weer geen correctie!
Vervolgens heb ik Inizio op een gele heavy cutting pad gebruikt met de rotary, nog steeds bleven de kleinere krasjes zichtbaar. Er was wel een duidelijke correctie zichtbaar
maar niet naar mijn zin. Na enkele hits ben ik overgestapt op het meest grove werk, een paarse wool pad met inizio op de rotary. Hier bereikte ik wel een aardig resultaat mee,
maar nog waren niet alle swirls verwijderd!:weetniet zelfs na enkele hits! Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn? Toen heb ik afgebouwd met Mezzo op wit en Finale op licht groen.
Er waren geen buffertrails of hologrammen meer te zien, maar dus wel op sommige plaatsen die vervelende (lichte) swirls. Als iemand suggesties heeft hoor ik het graag!
Het resultaat:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Dit zijn de plaatselijke lichte swirls die ik niet weg kreeg!! :weetniet. Precies bij mijn eigen auto loop ik tegen dit probleempje aan...:weetniet
Suggesties zijn altijd welkom! Bedankt voor het lezen.