Weer een detailjob van mijn kant. Dit keer betrof het een BMW 320i sedan met een M-pakket af fabriek en buffertrails af beunhaas poetser. De hele auto zat onder en voornamelijk op de
liggende delen waren ze in overvloed aanwezig. Het was alleen de bedoeling om de buffertrails en hologrammen weg te werken dus geen zware lakcorrectie. Swirls waren wel degelijk
aanwezig en werden uiteindelijk naar mijn grote verbazing voor zeker 70% verwijderd.
Zo zag de auto eruit bij aankomst:
Werkwijze:
- Wassen met het 2 emmersysteem, poorboys slick&suds, APC voor de velgen, emblemen, rubbers, etc. Een washmitt van PB en verschillende kwasten om de kleine ruimtes goed te breiken.
Uiteraard is de auto veelvuldig afgespoten met de hogedrukreiniger. Foto's tijdens het wassen:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
- Na het wassen heb ik de achtergebeleven zware vervuling zoals, teer, hars, etc. verwijderd met PB klei en Spray and wipe van PB.
Nu kon de auto geinspecteerd worden en konden de buffertrails gelocaliseerd worden! :!
........ tja........:no
Enfin, ik heb hierna de auto op de brug gehangen en ben begonnen met het afplakken van de kwetsbare delen zoals roosters, rubbers, etc. Vervolgens een testspot gemaakt met
Monello Finale op een licht groene polishing pad op de DAP500. Ik wist dat er geen grovere combinatie nodig was om de buffertrails te verwijderen, maar waar ik echt van op keek
was het feit dat zeker 70% van de swirls ook verdween, met zo een lichte combinatie! Ik moest toen denken aan een topic wat iemand (weet niet meer wie) hier op het forum schreef
over het verwijderen van swirls d.m.v. een lichte combinatie i.p.v. een zware. Ik moet er wel bij vermelden dat ik hele langzame passes heb gemakt en erg goed in de vorm van een dambord
heb gewerkt. Na het polijsten heb ik de lak een IPA wipedown gegeven om het overtollige en achtergebleven polijstmiddel te verwijderen.
Om een lekkere showglans te verkrijgen en wat lichte swirls te maskeren heb ik PB Glaze aangebracht met de DAP500 en een zwarte smartpad van Monello. Afgenomen met een Cobra Supreme Buff 530 Microfiber Towel. Wat een geweldige doek is dat! Hij heeft een hele dikke vezelstructuur, is erg zacht en neemt gigantisch veel product op. Hij is redelijk prijzig voor een doek maar zeker het geld waard.
Hetzelfde geldt voor de Cobra - Gold Plush Microfiber Towel waarmee ik de wax mee uitpoets. Na de glaze heb ik een laag natty's paste wax aangebracht.
- Trims zijn gereinigd met APC en IPA om vervolgens gedresseerd te worden met PB trim restorer
- Velgen zijn beschermd met PB wheelsealant
- Banden zijn gereinigd met APC en een borstel en gedresseerd met PB Bold 'N Bright tire gel
- De uitlaatpijpen zijn licht geschuurd met zeer fijn staalwol en behandeld met Mothers Chrome polish (ze zijn van RVS dus geen chroom)
- Ruiten gepolijst met finale op licht groen en gereinigd me IPA
Nu dan de foto's van het eindresultaat met wat voor en na shots:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Bedankt voor het lezen en reacties of vragen zijn altijd welkom!
liggende delen waren ze in overvloed aanwezig. Het was alleen de bedoeling om de buffertrails en hologrammen weg te werken dus geen zware lakcorrectie. Swirls waren wel degelijk
aanwezig en werden uiteindelijk naar mijn grote verbazing voor zeker 70% verwijderd.
Zo zag de auto eruit bij aankomst:
Werkwijze:
- Wassen met het 2 emmersysteem, poorboys slick&suds, APC voor de velgen, emblemen, rubbers, etc. Een washmitt van PB en verschillende kwasten om de kleine ruimtes goed te breiken.
Uiteraard is de auto veelvuldig afgespoten met de hogedrukreiniger. Foto's tijdens het wassen:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
- Na het wassen heb ik de achtergebeleven zware vervuling zoals, teer, hars, etc. verwijderd met PB klei en Spray and wipe van PB.
Nu kon de auto geinspecteerd worden en konden de buffertrails gelocaliseerd worden! :!
........ tja........:no
Enfin, ik heb hierna de auto op de brug gehangen en ben begonnen met het afplakken van de kwetsbare delen zoals roosters, rubbers, etc. Vervolgens een testspot gemaakt met
Monello Finale op een licht groene polishing pad op de DAP500. Ik wist dat er geen grovere combinatie nodig was om de buffertrails te verwijderen, maar waar ik echt van op keek
was het feit dat zeker 70% van de swirls ook verdween, met zo een lichte combinatie! Ik moest toen denken aan een topic wat iemand (weet niet meer wie) hier op het forum schreef
over het verwijderen van swirls d.m.v. een lichte combinatie i.p.v. een zware. Ik moet er wel bij vermelden dat ik hele langzame passes heb gemakt en erg goed in de vorm van een dambord
heb gewerkt. Na het polijsten heb ik de lak een IPA wipedown gegeven om het overtollige en achtergebleven polijstmiddel te verwijderen.
Om een lekkere showglans te verkrijgen en wat lichte swirls te maskeren heb ik PB Glaze aangebracht met de DAP500 en een zwarte smartpad van Monello. Afgenomen met een Cobra Supreme Buff 530 Microfiber Towel. Wat een geweldige doek is dat! Hij heeft een hele dikke vezelstructuur, is erg zacht en neemt gigantisch veel product op. Hij is redelijk prijzig voor een doek maar zeker het geld waard.
Hetzelfde geldt voor de Cobra - Gold Plush Microfiber Towel waarmee ik de wax mee uitpoets. Na de glaze heb ik een laag natty's paste wax aangebracht.
- Trims zijn gereinigd met APC en IPA om vervolgens gedresseerd te worden met PB trim restorer
- Velgen zijn beschermd met PB wheelsealant
- Banden zijn gereinigd met APC en een borstel en gedresseerd met PB Bold 'N Bright tire gel
- De uitlaatpijpen zijn licht geschuurd met zeer fijn staalwol en behandeld met Mothers Chrome polish (ze zijn van RVS dus geen chroom)
- Ruiten gepolijst met finale op licht groen en gereinigd me IPA
Nu dan de foto's van het eindresultaat met wat voor en na shots:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Bedankt voor het lezen en reacties of vragen zijn altijd welkom!