• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full detail BMW motor

Shibybob

Detailing addict
18 sep 2011
34
52
Graag zou ik willen weten welke spullen ik verder allemaal nodig heb om een full detail te doen bij onderstaande motor.

Onderstaande spulletjes heb ik voor de motor.
Gold class wash - Meguiars
Gold class Carnauba plus (vaste vorm in blik) - Meguiars
Clay bar kit - Meguiars


Alvast héél erg bedankt!



Plaatje bij het praatje:

gh44.jpg
 
Beginnen met APC aan te schaffen, universeel schoonmaakmiddel en verdunbaar
Als je het voor de motor niet nodig hebt is het bruikbaar in het huishouden.
Zelf ben ik zeer tevreden met de APC van Poorboys
Afnemen met Monello Picolo Nero of een Verde doek

Voor kunststof en velgen zou ik voor CarPro DLux gaan, lijkt duur maar houdt heel lang
Geeft een mooie bescherming en verwerkt eenvoudig

Voor de velgen APC en CarPro Iron X als er slijpsel op zit. Dat laatste is bijna altijd het geval
Banden kan je met Trimrestorer doen, maar dat is vettig
Een optie is om de pads waarmee je DLux op kunststof hebt gedaan op de banden "leeg" te maken
Daarna gooi je die dingen toch weg, zeker als je make-up pads gebruikt
Alleen de zijkanten en zeker niet het loopvlak ook al ga je niet plat door de bocht

Lak kan best met de wax die je hebt, als er veel krasjes komen kan je polijsten
Een machine is makkelijker en misschien ook voor een auto inzetbaar
Als je makkelijk wilt neem je CarPro Reload een spray sealent.
Als je lak wat vuil blijft na mhet kleien, een prep / glaze nemen (DoDo Juice Lime prime)

Je windscherm vliegvrij maken met Poorboys BugSquash en een zachte doek (witte Monello)
Fijne krasjes gaan er uit, maar lastig met de hand. Dus beter voorkomen ...

Veel plezierige kilometers gewenst
 
Het oog wil ook wat en de zijkant kan volstrekt geen kwaad

99% van het risico zit tussen stuur en zadel
Wie nog nooit een noodstop geoefend heeft is pas gevaarlijk
Daar kan geen liter dressing tegenop
 
@gixxeradict +1

En omdat het loopvlak veel zichtbaarder is dan bij een auto vanaf de zijkant ziet het er ook nog eens niet uit wanneer je het wel doet.

Mooie 6 cylinder trouwens, vergeet geen foto's te maken nadien.

Ikzelf heb trouwens de tank in de C-quartz gezet, omdat ik met mijn broek tegen het lakwerk aan zit.
 
Kan ik voor de uitlaten Mothers Wax - Mag & Aluminum Polish gebruiken?
En iemand nog tip voor het lederen zadel om deze in top conditie te houden?
 
@McShine, is het aanbrengen gemakkelijk te doen? Lees bij de reviews dat dit nogal lastig is...


Danke, zal eraan proberen te denken :ja
 
Shibybob;337789 zei:
Kan ik voor de uitlaten Mothers Wax - Mag & Aluminum Polish gebruiken?
?

Die vind ik zelf wat te grof voor nieuwe chromen delen, ik gebruik liever eers Poorboy's professional polish, (niet de 2), is dat niet voldoende kun je opschalen naar Mag & Alu Polish.


Voor het zadel is van belang eerst het materiaal te bepalen, indien het ECHT leder is, ik ben zelf erg tevreden over Gliptone Cleaner en Conditioner, (en dan de waterproof versie). Wel is het niet aan te raden deze kort voor een rit aan te brengen, na een dag of 2 is de stroefheid weer terug en is het leder weer gevoed zonder overdreven glans.


Over de CQUARTZ : Indien je de handleiding volgt , dus dun aanbrengen bij warme temperaturen kan er weinig mis gaan. Wel goed laten uitharden en curen, het liefst in de zon.
 
Oke, de PB professional polish had ik nog niet gezien, aangezien het nieuw is zal ik deze bestellen ipv de Mag & Alu Polish.

Na contact gehad te hebben met de dealer weet ik dat het zadel van skai is en dus geen echt leder...
 
Mokam zeker? ;)

Skai behoeft eigenlijk geen onderhoud, maar mocht je het wel perse willen doen, zou ik kiezen voor Reload van CarPro. Die is in ieder geval langdurig waterafstotend.
 
Nope, Motor Venray ;)

Als het weinig of geen onderhoud nodig heeft zorg ik gewoon dat ik het goed met Gold class wash blijf doen.



Thnx weer voor de snelle reactie :-)^
 
De combi Venray en Zuid-Limburg vond ik niet logisch. ;)

Ik zou er zelf ook niets aan doen waarschijnlijk.